Info gevraagd

1978-1993
Plaats reactie
KartLease
Geregistreerd lid

Info gevraagd

Bericht door KartLease » di 02 mei, 2006 13:01

Hai allen,

Zit met wat vraagjes...

Velgen (sunburst) passen die van een 2.0 16v hatchback 1991 op een 2.0 T8 4-deurs uit 1987 (november)?

En hoe zit dat met de voor- en achterbumpers? Etc.?

Ik heb een kleine oneffenheid op mn motorkap (4-deurs T8 1987 > automaat) plus slechte bumpers... nu kan ik ergens een sloop 900 overnemen alleen is dat dus een 2.0 16v hatchback... Hoeveel van de onderdelen zijn interchangeable?

Nog een domme vraag... Is de turbomotor/versnellingsbak eigenlijk over te zetten?

Thx voor jullie hulp...

Marthy

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 02 mei, 2006 18:16

Over de velgen is hier al veel gesproken, dus check ook de zoekfunctie.

Maar voor velgen is het redelijk simpel samengevat:

Handrem op de voorwielen? Dan heb je het "oude" type. Handrem op de achterwielen dan heb je het "nieuwe" type. En die twee zijn niet onderling verwisselbaar. In 1987 is Saab het nieuwe type gaan leveren, al zijn er uit dat jaar ook nog veel auto's met de handrem voor en dus de oude.

succes

Hannes

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 02 mei, 2006 18:56

de auto is van nov 1987? dan is het zeer waarschijnlijk model 1988, en dan heb je de handrem achter. (najaar 1986, modeljaar 1987 ingevoerd)

is na te gaan aan de hand van je chassisnummer, het 10e karakter is je modeljaar. H is 1987, J is 1988.

bij zowel model 1987, als 1988 zijn de velgen uitwisselbaar met 1991

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » di 02 mei, 2006 19:58

Bij nieuwe steek velgen is er ook een gaatje zichtbaar waar een palletje in moet vallen.

KartLease
Geregistreerd lid

Bericht door KartLease » di 02 mei, 2006 22:31

Handige informatie... heb inderdaad al flink wat etmalen achter de pc gezeten en in boeken gedoken, maar ik wil het altijd toch ff navragen...

Mn turbo valt inderdaad net in die overgangsfase, maar ik wist niet precies waar je het kunt zien zonder echt de wielen eraf te trekken of onder de auto te gaan liggen.

Maar bedankt in ieder geval mensen...

BTW, 10e karakter is een J, dus als ik het dus goed begrijp al een '88 model. Ik weet weer ff genoeg...

:lol:

Plaats reactie