Radio aerial saab

1978-1993
Plaats reactie
Joshua
Geregistreerd lid

Radio aerial saab

Bericht door Joshua » za 09 aug, 2003 17:44

Hallo,

Ik heb net een electrische antenna voor mijn saab gekocht, alleen heb ik geen idee hoe ik em moet monteren, :roll: het betreft de elecctrische antenna met een soort van beugel etc. aansluiten is ook een raadsel. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Joshua

Sander
Forum Admin

Re: Radio aerial saab

Bericht door Sander » di 12 aug, 2003 15:04

Beste Joshua,

Ik heb wel een tijdje geleden een normale antenne in mijn 900 gemonteerd. Dit was erg makkelijk.
Bekleding aan de binnenkant van de auto los halen.
Dan de antenne door het daarvoor bedoelde gat heen schuiven en vastzetten met een moer aan de buitenkant.

Om de elektrische antenne automatisch te laten in/uit schuiven moet er nog een draad van de radio naar de antenne lopen. (of getrokken worden) In de handleiding van de radio staat vaak om welke draad het gaat. Als nu de radio aan gaat dan schuift de antenne vanzelf uit.

Meer weet ik er helaas niet van.
In ieder geval succes!!

Groeten,
Sander

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » wo 13 aug, 2003 9:20

Hoi,

Ok, maar ik heb er ook een vreemde beugel bij gekregen om hem vast te zetten, maar zie niet in hoe (vreemde vorm), kan ik hem dan het beste gewoon zelf vast zetteen door gaten te boren en met een soort eigen beugel vast te zetten, of zijn hiervoor toch wel specifieke beugels van Saab van op de markt.

En als ik een kabel moet trekken, kan ik dan gewoon de kleurcodes aanhouden, kabel slitsesn, met een sluitstukje vastzetten?

mvgr. J.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » do 14 aug, 2003 13:26

Beste Joshua,

De meeste saab's vanaf de 900 Classic zijn voorbereid voor het inbouwen van een elektriche antenne. Bij de 900 classic ligt de bedrading voor deze al "klaar" onder de achterbank. Een driepolige stekker. Met + - en de sturingsdraad vanaf de radio. De meeste radio's hebben een blauwe draad als aansturing voor een antenne.

Het plaatsen moet verder geen groot probleem zijn. Als zal er inderdaad natuurlijk wel een gat moeten zijn voor de antenne. Met de bijgeleverde beugel kan meestal de vrij zware motor ondersteund worden, anders is er kans op vervorming van de carrosserie.

groeten
Hannes

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » do 14 aug, 2003 20:42

Hoi,

Ik kan alleen maar kans zien em aan de bovenkant vast te zetten, hoe de beugel werkt die er is bijgeleverd :roll: , en ik zal ook kijken onder de bank, heb wel kabels gezien in de tussenruimte bij de antenna, maar geen aansluiting met grote stekker voor de antenna...
Er zit ook een rubberen buis aan, is dat voor de water afvoer?

Gr, J.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 15 aug, 2003 13:17

klopt de rubber slang is voor de waterafvoer. 8)

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » vr 15 aug, 2003 23:31

En is het dan ook zo dat wanneer je de radio aan doet, automatisch de antenna naar buiten komt, dus ook wanneer je alleen een cd wilt beluisteren?

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » za 16 aug, 2003 1:57

Inderdaad. Als de radio (het apparaat) aan gaat, gaat de antenne omhoog.

Sander

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » zo 17 aug, 2003 19:28

De radio (grundig) van onze 9000 is zo snugger om de antenne alleen omhaag te sturen als je ook werkelijk radio luisterd. Dus bij cd luisteren komt de antenne weer omlaag. Maar dat is dus helemaal afhankelijk van de radio.

Hannes

Plaats reactie