Reier's 900 T16 Special - End of an Era
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Reier's 900 T16 Special
Hehehe, mooi!
Dat van die tien seconden is gebaseerd op een standaard bumper, dan hoef je het zijschild niet te demonteren en kan je gewoon met je hand onderlangs erbij. Geen idee of het anders zit bij een Aero bumper maar volgens mij niet?
Dat van die tien seconden is gebaseerd op een standaard bumper, dan hoef je het zijschild niet te demonteren en kan je gewoon met je hand onderlangs erbij. Geen idee of het anders zit bij een Aero bumper maar volgens mij niet?
- vel0city
- Donateur
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: zo 23 jun, 2019 22:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Reier's 900 T16 Special
Dat smoelt goed!
Als ik het goed heb en m'n herinneringen van m'n eerste Classic mij niet in de steek laten hoef je aan de achterkant zelfs de bumpers en skirts niet eens los te halen om bij die clipjes te komen voor de sierstrips. Je hebt daar dacht ik genoeg ruimte tussen skirt en chassis om daar zo bij te kunnen, maar ik kan het mis hebben natuurlijk
Als ik het goed heb en m'n herinneringen van m'n eerste Classic mij niet in de steek laten hoef je aan de achterkant zelfs de bumpers en skirts niet eens los te halen om bij die clipjes te komen voor de sierstrips. Je hebt daar dacht ik genoeg ruimte tussen skirt en chassis om daar zo bij te kunnen, maar ik kan het mis hebben natuurlijk
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Reier's 900 T16 Special
Ik vind die clips echt enorme rotdingen, ik denk inderdaad dat je er best bij kunt, maar ik was met het zijschild eraf ook al een beetje aan het kloten en dan kun je nog eeeenigszins zien wat je aan het doen bent..
Wellicht dat ik komende paar dagen nog een poging waag aan de achterkant.
Wellicht dat ik komende paar dagen nog een poging waag aan de achterkant.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Reier's 900 T16 Special
Sommige dingen zijn goed te doen op de tast, sommige niet
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Reier's 900 T16 Special
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Reier's 900 T16 Special
Gister de moed gevonden om, bij Sapphire zodat ik het wiel eraf kon halen en overal goed bij kon, de strips in de zijschilden aan de achterbumper en de achterbumper zelf ook te vervangen. De complete set nieuwe zit er nu dus in! Uiteraard toen het erin zat uitgebreid naar de auto zitten staren en 'poah' geroepen, niet echt noemenswaardige foto's gemaakt..
In progress..
Het viel me van de week op dat ik de 100.000km met deze auto inmiddels heb aangetikt. Heeft nèt geen 5 jaar geduurd, en in 2019/2020 heeft 'ie een ruim half jaar stilgestaan in afwachting op de financiële mogelijkheden om 'm weer te repareren nadat ik onderweg naar vakantie gestrand was. Hij heeft binnenkort z'n verse olie weer verdiend.
In progress..
Het viel me van de week op dat ik de 100.000km met deze auto inmiddels heb aangetikt. Heeft nèt geen 5 jaar geduurd, en in 2019/2020 heeft 'ie een ruim half jaar stilgestaan in afwachting op de financiële mogelijkheden om 'm weer te repareren nadat ik onderweg naar vakantie gestrand was. Hij heeft binnenkort z'n verse olie weer verdiend.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Reier's 900 T16 Special
Nou, ik vind dat anders bèst 'n noemenswaardige foto hoor! Lekker aan 't werk aan je trots! Dit soort details helemaal goed in orde hebben doet altijd zó veel goeds! Zowel aan de auto als in 't hoofd!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- Injectie
- Moderator
- Berichten: 10439
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Reier's 900 T16 Special
Schroevendraaier erdoor. tik met de vlakke hand erop en dan zit de klem ver genoeg in het schuim zodat de nieuwe er geen last van heeft.......reiernumans schreef: ↑wo 15 jun, 2022 12:27Ik heb de clips, maar de oude clip is doorgeroest en hangt nog in de bumper (dat is ook de reden dat die ene strip ontbreekt)..
EN de klem aan de andere kant. tsja
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Reier's 900 T16 Special
bron
Geen idee of dit werkt, maar een van de fotografen vond mijn auto in Trollhättan de moeite waard om een kiekje van te maken, en dat kiekje bevalt me wel
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo 13 jun, 2007 22:53
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Reier's 900 T16 Special
Heel mooi Reier!
- Marius0404
- Donateur (6x)
- Berichten: 5485
- Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Reier's 900 T16 Special
gaaf Reier, lekker een ton op de teller er bij en elke kilometer genieten.
Als je 80 bent en aan de vijfde generatie EVoiture of Waterstof-zuiger toe bent, heb je sterke verhalen over een auto die nog vol passie was
(mooie combi, trouwens, die foto!)
Als je 80 bent en aan de vijfde generatie EVoiture of Waterstof-zuiger toe bent, heb je sterke verhalen over een auto die nog vol passie was
(mooie combi, trouwens, die foto!)
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Reier's 900 T16 Special
Als Reier 80 is rijdt-ie gewoon nog in deze 900 denk ik, maar dan omgebouwd naar elektrisch
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Reier's 900 T16 Special - End of an Era
En slechts een maand later (okee, een maand min een dag) blijkt niets minder waar..
Wat ik, volgens mij, in dit topic nooit echt gedeeld heb is dat ik al langer weleens twijfelde over het wel of niet behouden van deze 900. Hoewel ik er enorm veel plezier mee had, er grotendeels ‘mijn’ auto van had gemaakt en ontelbare uren + teveel euro’s in had zitten om ‘m qua rij-eigenschappen te krijgen waar ‘ie nu is, heb ik al een tijdje last van ‘the itch’. Gewoon eens ‘wat anders’, er is immers nog zoveel leuks in autoland.. Zoals ik hier wèl gedeeld heb, heb ik al langer bijgeluiden uit de aandrijflijn (lees; differentieel/versnellingsbak) en begonnen er andere ouderdomskwaaltjes op te komen, waardoor ik niet echt meer met een fijn gevoel en de welbekende glimlach achter het stuur zat. Ik had ‘m echter wel vaak nodig om naar klussen te rijden, en ik had ook niet het budget, noch de tijd of logistiek voor handen om ’t aan te pakken zoals ik het aan wilde pakken. Dat zorgde voor een constant aanwezige lichte stress. Het bleef me in m'n hoofd maar bezig houden; zou 'ie me laten staan, of zou het nog wel even goed gaan, hoe ga ik dit in hemelsnaam voor elkaar boksen terwijl ik ook andere zaken heb waar ik in wil investeren, etc. Toen daar een nieuwe baan (naast mijn eigen bedrijf) bij kwam, waarvoor ik in ieder geval voorlopig behoorlijk kilometers ga maken, kwam het hele idee van verkoop in een stroomversnelling terecht. Ik heb me vrij lang (teveel) in twijfel laten brengen door vrienden en kennissen, die me goedbedoeld vertelden dat ik enorm spijt zou krijgen van verkoop, zeker gezien het verlies dat ik zou nemen met de huidige problemen, ik heb een tijdje met het idee rondgelopen om ‘m weg te zetten en het later weer op te pakken, maar na inspiratie in mijn kennissenkring om meer uit eigen waarden te handelen en een paar gesprekken in mijn omgeving die me weer met beide voeten op de grond zette heb ik toch de knoop doorgehakt. Het werd tijd om de 900 te verkopen.
Nog een beetje wennend aan deze realisatie ben ik vorige week bij een Saab op LPG gaan kijken. Een mooie manier voor mij om de vervolgstap even helemaal te visualiseren. De auto beviel, en ik heb de hand geschud op de koop. De volgende dag besloot ik, voor ik een advertentie op internet zou zetten, eens te kijken of iemand in mijn persoonlijke omgeving wellicht interesse had in de auto. Ik heb niet veel appjes hoeven sturen of ik had iemand die serieus geïnteresseerd was. We maakten de afspraak om de auto afgelopen woensdagavond bij hem op de brug te zetten zodat hij ‘m goed kon bekijken en vervolgens ook even kon rijden.
Dit betekende dat ik tenminste drie dagen heen en weer zou moeten naar mijn nieuwe werk (zo’n 90km van huis) met de 900. Dat zou ‘ie wel volhouden leek me, maar het was alsof ‘ie de aanstaande verkoop aan voelde komen. Op de terugweg van mijn eerste werkdag, bijna thuis aangekomen, stond ik voor een rood stoplicht te wachten, met de bak in z’n 1 en de koppeling ingetrapt, toen langzaam maar zeker de auto opeens ging rollen. Ik dacht nog even dat ik, in gedachten verzonken, zelf de kracht op het pedaal had laten verslappen, maar toen ik even later achteruit inparkeerde moest ik toch echt het rollen stoppen door de auto uit te zetten. Diezelfde avond kon ik, gelukkig, de auto in Alkmaar achterlaten en met een leenauto weer naar huis, waarop de volgende dag beide koppelingcilinders nog gereviseerd zijn om me weer veilig en betrouwbaar naar mijn werk te kunnen brengen. Nu moet het goedkomen, toch?!
Nog geen kilometer nadat ik wegreed, bij de derde keer dat ik richting aangaf, besloot het scharnierpunt van de richtingaanwijzerhendel dat het mooi was geweest. De hendel bungelde losjes achter het stuur, triggerde te pas en te onpas het grootlicht, en ik kon logischerwijs geen richting meer aangeven. Ik ben omgekeerd, en we zijn nog een uurtje aan het klooien geweest om de hendel weer in elkaar te knutselen (wat voor ongeveer 90% gelukt is). En toen kon ik toch nog naar huis, om de volgende dag om 7u weer met de 900 naar werk te gaan.
Woensdagavond was het moment daar; ik ging ‘m laten zien aan de geïnteresseerde, en wie weet was dat al de laatste rit.. We hebben ‘m uitgebreid op de brug bekeken, troffen uiteraard nog wat plekjes aan die ik nog niet gespot had en een lekkage die wat heftiger was dan ik had onthouden, en na een proefrit en een korte onderhandeling werd de hand geschud op de verkoop. We besloten dat 't het handigste was als ik 'm direct achter zou laten en we 'm meteen over zouden schrijven, en zo is ‘ie weer terug bij waar ik ‘m vandaan heb.
Bij het wegrijden bekroop me een beetje een dubbelzinnig gevoel. Aan de ene kant voelde ik opluchting, die ik eigenlijk niet helemaal verwacht had. Ik merkte dat er wat gewicht van mijn schouders was gevallen. Tegelijkertijd voelde ik me ook wat verdrietig/teleurgesteld. Deze 900 was toch echt een deel van mij geworden, en het voelt toch wat tegenstrijdig om dan op zo’n punt afstand te nemen. De afgelopen dagen is eigenlijk vooral het geruste gevoel blijven hangen en ben ik ervan overtuigd dat ik voor mij de juiste keuze heb gemaakt.
Onwards and upwards!
Ik ben niet direct van plan om over de nieuwe aanwinst een topic bij te gaan houden. Al zal ik hier uiteraard wel even een update plaatsen als ik de sleutels in handen heb. Voor nu ben ik een weekje autoloos, voor het eerst in ruim 7 jaar. Ook een ervaring!
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS