Ding ding ding! Veel minder subtiel dan het vorige raadsel natuurlijk, maar een detail waar je snel overheen kijkt IMO. Ik denk dat de combi-coupé roosters zonder vent-covers wel passen bij het retro-modern thema. Ik heb de oude roosters en vent-covers natuurlijk niet weggedaan, dus als ik het zat word zet ik die zo weer terug.
Gister was het dan tijd voor de pijnbank! Na een 'valse start' afgelopen vrijdag (ondanks mijn vraag aan de telefoon was de hoeveelheid werk om shims te wisselen licht onderschat door de uitlijner en werd ik op vrijdag eind van de middag ingepland), waarbij we uiteindelijk alleen een vóór meting gedaan hebben en een vervolgafspraak gemaakt hebben, kon de auto gisterochtend op de uitlijnbank en konden we een beetje spelen met shims.reiernumans schreef: ↑zo 11 okt, 2020 21:16Voor de korte termijn zijn de belangrijkste punten; ..., uit laten lijnen (naar iets andere specificaties dan standaard). ...
Om te beginnen op allevier de hoeken een ±1mm shim bijgeplaatst en opnieuw gemeten. Zowel camber als casterhoek kwamen al enigszins in de buurt van waar ik uit wilde komen, en met wat expimenteren ('gelukkig' was er vooral rechts nog iets winst te behalen om het zo gelijk mogelijk te krijgen, en daar kom je vrij makkelijk bij) op één van de vier hoeken staat de auto nu snaarstrak uitgelijnd. Stuur staat netjes recht, loopt 'ie mooi rechtdoor, helemaal goed. Ik heb, gezien het weer, nog niet echt flink gehoekt ofzo, maar ik heb de indruk dat 't allemaal iets gewilliger reageert op stuurbewegingen. Daarnaast is 'ie een stuk rustiger op pre-maart snelwegtempo. Ik ben tevreden!
Vorig jaar had ik mijn Brodit telefoon-specifieke houder van de ProClip in m'n 900 gehaald (en vervangen voor een draadloos ladend universeel exemplaar) om 'm in mijn auto-van-de-zaak te laten monteren. Na overleg bij inlevering daarvan de telefoonhouder laten zitten en een nieuwe opgestuurd gekregen. Die zit sinds gister ook weer in de 900. Vele malen beter dan een chinese Qi oplader. Weer een rammeltje uit het interieur, sneller laden, stabieler gemonteerd.. Had ik veel eerder moeten doen.
Ik hoop dat ik binnenkort een goed logistiek plannetje op poten heb om de wielen te laten aanpassen. Er mag, zoals ik eerder al noemde, zo'n 5mm van het hart worden afgedraaid zodat ze ietsje verder naar binnen vallen en het geheel wat meer in de buurt komt van de originele wielpositie. Verder ben ik niet súper tevreden over hoe de velgen met de BBS hardware centreren op de naaf. Nou moet de naafring sowieso aangepast worden na het afdraaien, mag de machinefabriek het gelijk goed doen voor me..