Mijn 900 Classic: saab turbo meter
Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Dank allemaal voor de antwoorden! Vreemd, maar ik krijg geen mail meldingen meer van posts! I had ze dus allemaal gemist Jordan had gelukkig nog voorraad en op vier dagen lag het bij Saabsupply.
Jeroen op Marktplaats had ik al gecontacteerd, maar die gaf niet thuis.
Gelukkig is alles goed gekomen
Jeroen op Marktplaats had ik al gecontacteerd, maar die gaf niet thuis.
Gelukkig is alles goed gekomen
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Het is even geleden, maar ondertussen is er veel aan de auto gebeurd. Eerst en vooral is er airco ingebouwd. Vorig jaar had ik een volledige airco gescoord. Daan van Retroll had vorig jaar al alle delen binnenin de auto ingebouwd, Marc van Saabsupply heeft de rest enkele maanden terug gedaan. Uiteraard besloten we alle buizen meteen nieuw te steken. De pomp zag er recent uit, alsook de radiator.
Kleine hiccup, de airco deed het enkel als hij direct voeding kreeg. Het bleek een veel oud aan kleine problemen. De fan had slechte massa. Dat was snel opgelost, maar dan waren we er nog niet. Er bleken nog enkele beveiligingsproblemen. De eerste in de motorruimte was snel gestoken, maar dit ding,
De vorstbeveiliging had de geest gegeven. Nieuwe oude gestoken en we waren weer cool. Net op tijd voor de hittedagen.
Het echt grote nieuws is de installatie van de trionic. De onderdelen van Jordan (kabelboom, fuel rail, …) zijn hun prijs meer dan waard en Marc heeft terug topwerk geleverd. Ik had het eerder moeten doen, auto rijdt boterzacht, pakt goed op en is constant. Heel erg blij mee.
De auto rijdt nu op een generische tune, en moet nog eens langs Dion voor een op maat gemaakte tune. Ik kijk nu al uit naar het extra duwtje in de rug. Ondertussen cruizen we verder.
Kleine hiccup, de airco deed het enkel als hij direct voeding kreeg. Het bleek een veel oud aan kleine problemen. De fan had slechte massa. Dat was snel opgelost, maar dan waren we er nog niet. Er bleken nog enkele beveiligingsproblemen. De eerste in de motorruimte was snel gestoken, maar dit ding,
De vorstbeveiliging had de geest gegeven. Nieuwe oude gestoken en we waren weer cool. Net op tijd voor de hittedagen.
Het echt grote nieuws is de installatie van de trionic. De onderdelen van Jordan (kabelboom, fuel rail, …) zijn hun prijs meer dan waard en Marc heeft terug topwerk geleverd. Ik had het eerder moeten doen, auto rijdt boterzacht, pakt goed op en is constant. Heel erg blij mee.
De auto rijdt nu op een generische tune, en moet nog eens langs Dion voor een op maat gemaakte tune. Ik kijk nu al uit naar het extra duwtje in de rug. Ondertussen cruizen we verder.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Zeer fraai! Ziet er allemaal top uit.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Mooi spul!
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Een nieuw probleempje. Sinds kort heb ik bij het links insturen, en gas lossen een series kloenken. Iemand een idee waar ik moet zoeken? Homokineet?
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
Lager die in het huis beweegt. Lager vervangen en het is weg.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
Dank je! Welk huis is dit dan
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
Fuseehuis. Het komt wel voor dat het lager in de voortrein meebeweegt in het huis. Is typisch probleem voor latere bouwjaren.
Los remblokje kan ook trouwens..
Los remblokje kan ook trouwens..
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
Stabilisatiestangen willen ook wel eens kloenk zeggen. Vaak bij insturen op een drempel of achteruit een drempel af.
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- caspar
- Donateur (5x)
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
heel erg gaaf. Welke buizen heb je vernieuwd. En waar heb je die aangeschaft.?
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
De kloenk is niet eenmalig, maar draait duidelijk mee met de motor/wiel. Een lager lijkt me een duidelijke verdachte. Remblokje check ik sebiet…Krizzie schreef:Stabilisatiestangen willen ook wel eens kloenk zeggen. Vaak bij insturen op een drempel of achteruit een drempel af.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
Fuel rail en dergelijke is allemaal van Modern classic saab. De buizen zelf zijn do88caspar schreef:heel erg gaaf. Welke buizen heb je vernieuwd. En waar heb je die aangeschaft.?
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
Volgens mij bedoelt Caspar de slangen van de airco…
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
Re: Mijn 900 Classic: kloenk…
Ah, ik weet dat ze nieuw zijn, maar ik weet niet waar Marc ze gehaald heeft
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
Mijn 900 Classic: kloenk…
na een lange verbouwing heb ik terug tijd voor de 900, en ook een eigen garage. Nu wil ik enkele klusjes aanpakken. Het eerste klusje op de lijst. Ik zou graag ledlampjes in mijn dashboard stoppen. Niet alleen heb ik enkele kapotte, de lichtopbrengst is ook teleurstellend. Hebben jullie enig idee welke lampjes ik daarvoor op de kop moet tikken?
Daarnaast ga ik een panhardstang steken, en probeer ik eens tot bij Dion te rijden om de tune van de auto op punt te stellen.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00