Mijn 900 Classic: saab turbo meter
Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Aha! Dat is goed om weten! Ik had daarstraks al eens gaan kijken. Maar toen stond de apc nog ingeschakeld en stond ik stil
Morgen maar eens zonder de APC proberen en kijken wat het geeft.
Morgen maar eens zonder de APC proberen en kijken wat het geeft.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
BSR wastegate, als dat een 0,6 bar is kan het zomaar zijn dat je op basisdruk rijdt idd.
Een simpele check om te zien of je APC uberhaupt functioneert is om de rem aan te tikken, je moet dan duidelijk KLAK horen uit de APC klep. Zo niet, dan werkt de APC niet.
Een simpele check om te zien of je APC uberhaupt functioneert is om de rem aan te tikken, je moet dan duidelijk KLAK horen uit de APC klep. Zo niet, dan werkt de APC niet.
Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
De klak is er, dus de apc werkt dus. Daar ben ik begonnen met zoeken. Is idd een BSR met 0,6 druk... maar normaal afgesteld op 0,4 zoals het hoort.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- veenaalt
- Donateur (5x)
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Ken je deze site http://www.jackvanbeek.nl/auto/saab900 ... oelv.shtmlico9-3 schreef: ↑za 31 jul, 2021 21:33De zetelverwarming werkt, al zijn we erachter gekomen dat er een matje voor een 9000 in zit. Ergo, hij gaat altijd, want de schakelaars zitten er niet tussen. Vandaar een vraag. Wat heb ik nog nodig buiten die dimschakelaars van een 9000 om dat netjes te laten werken?
Jong geleerd .........
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Top, Dank je! Kende ik niet.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Het rubberen stokje op de turbo aan de druk zijde , ook ooit eens gehad , scheurtje daar waar de slangen klem zat.
Was een hele zoek tocht, zelfs de IC gecontroleerd in een bak met water op lekkage
Voordeel , woon in buitengebied, dus op een gegeven moment werd het telkens proefrijden zonder kap en kun je het lek verlies horen
De druk test ik nu met een testo 549i . Aangepaste aansluiting T stuk ertussen, Bluetooth in combinatie met ipad. Dan schrijft hij alle metingen weg in een grafiek op een tijdslijn.
Heel handig, alleen de schaalverdeling zou iets fijner moeten zijn.
Laatst gewijzigd door turbopilot op di 03 aug, 2021 9:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Had ik wel willen zien die ritjes zonder kap
Dank voor de tips!
Gisteren nog wat zitten testen. De apc werkt, is duidelijk in een extra duw in de rug, enkel bij hoge toeren vlakt ie af en haalt hij terug 0,7. Zonder apc haalt ie 0,6. Zonder verklaarbare reden haalde ik gisteren opeens 0,8 en 0,85.... maar dus nog altijd niet de 1.0 a 1,2 die ik had... ga er woensdag mee naar Retroll... het gaat mijn petje te boven
Dank voor de tips!
Gisteren nog wat zitten testen. De apc werkt, is duidelijk in een extra duw in de rug, enkel bij hoge toeren vlakt ie af en haalt hij terug 0,7. Zonder apc haalt ie 0,6. Zonder verklaarbare reden haalde ik gisteren opeens 0,8 en 0,85.... maar dus nog altijd niet de 1.0 a 1,2 die ik had... ga er woensdag mee naar Retroll... het gaat mijn petje te boven
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Lang stilgestaan en oude benzine?
95 getankt?
Rij eens 80 in 3
Vol op het gas
Beetje rem erbij, dan moet hij volle druk geven
Je metertje kan ook afwijken?
Wat doet de originele meter? Tegen het rood?
95 getankt?
Rij eens 80 in 3
Vol op het gas
Beetje rem erbij, dan moet hij volle druk geven
Je metertje kan ook afwijken?
Wat doet de originele meter? Tegen het rood?
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Nieuwe tank, euro 98. Heb ook al zitten denken dat het aan de benzine ligt, maar ik heb getankt aan dezelfde pomp als altijd...
Morgen maar eens volgieten aan een andere tank.
Meter is recent, en ook de originele meter komt niet in het rood terwijl die dat vroeger wel deed...
Morgen maar eens volgieten aan een andere tank.
Meter is recent, en ook de originele meter komt niet in het rood terwijl die dat vroeger wel deed...
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7472
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Ik vermoed dat je ergens minimale drukverlies hebt. Kan BOV of wastegate zijn of ergens een rubbermof of slangetje.
Is er verschil bij kouder weer?
Heb je de turbo los gehad?
Is er verschil bij kouder weer?
Heb je de turbo los gehad?
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Slechte massa?
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- Robinson1
- Donateur (3x)
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Dit kan ook voor vreemde verschijnselen zorgen…..
Maar die kans is gelukkig wel erg klein.
Gok inderdaad op een vacuumlek ergens in het circuit.
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily SOLD
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold
(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold
(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7472
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Turbo van Ico is nieuw. Dus zal niet het probleem zijn
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Turbo is idd het probleem niet. Vacuum is het probleem ook niet. De massa ook niet en ook de ontsteking stond perfect.... wat is het dan wel? We zijn het nog niet honderd procent zeker. Na vier uur testen en onderzoeken zijn we erachter dat het probleem zit in de driewegklep en met name in de electrische gedeelte ervan.
Ik ben dus op zoek naar een driewegklep, liefst een nieuwe. Als iemands iets liggen heeft, een pm mag altijd! Dank!
Ik ben dus op zoek naar een driewegklep, liefst een nieuwe. Als iemands iets liggen heeft, een pm mag altijd! Dank!
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Hey, ja dat is wat hè zo'n antiek APC systeem
Ik heb nog 2x een driewegklep liggen, niet nieuw, werking onbekend. Je mag ze wel gebruiken om te troubleshooten als je wilt.
Ik heb nog 2x een driewegklep liggen, niet nieuw, werking onbekend. Je mag ze wel gebruiken om te troubleshooten als je wilt.