Mijn 900 Classic: saab turbo meter
- davidd
- Donateur
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: ma 27 mei, 2013 20:34
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Mijn 900 Classic: elektrische gremlin: lichten gaan niet uit
Dankjewel voor de foto's!
Ziet er veel beter uit dan ik besteld had qua formaat, die was juist te breed en paste daardoor niet.
Ik ga eens op die site kijken naar de soorten. Nogmaals dank!
Ziet er veel beter uit dan ik besteld had qua formaat, die was juist te breed en paste daardoor niet.
Ik ga eens op die site kijken naar de soorten. Nogmaals dank!
90 Slate Blue
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
Re: Mijn 900 Classic: elektrische gremlin: lichten gaan niet uit
Je kan ook aanpassingen vragen bij hen
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
Mijn 900 Classic: dashboard, seat belts and to do lijst
Het was hier lang stil. En soms is dat goed nieuws, soms een uiting van teveel werk en soms van beide
Ik heb vooral gereden met de auto. Het blijft een waar genot. Laatste ritje was naar Nederland, waar ik bij Caspar een mooi houten dash ophaalde
Dat dashboard gaat er waarschijnlijk nog niet direct in. Ik denk al langer aan de inbouw van een Airco, dus moet het maar samen gedaan worden. Voor dat kan gebeuren moeten er enkele kleine details en wat grotere zaken opgelost worden. Belangrijkste issue: Ik zit denk ik met een kapotte lager want hij maakt herrie die snelheidsafhankelijk is en niet toerental afhankelijk.
De aanvoerleiding van de turbo is al vervangen door een gevlochten exemplaar (ik zit met een hybride turbo waardoor de olieleidingen niet meer pasten), nu is het ook tijd om de afvoer custom te laten maken.
Tevens zou ik ook graag de zetelverwarming aan de praat krijgen en mijn zetel lager krijgen. Ik heb ook het vermoeden dat mijn zetel te hoog staat. Het feit dat de bekleding van het schuifdak wzt hangt, versterkt dat gevoel nog Ook de plafond verlichting moet aangepakt worden, daar zit een kortsluiting in. De auto gaat dus even binnen. Afhankelijk van het prijskaartje, kijken we ook voor de airco
Ondertussen heb ik wel een kleine upgrade, door nieuwe rode gordelinserts te plaatsen
Ik heb vooral gereden met de auto. Het blijft een waar genot. Laatste ritje was naar Nederland, waar ik bij Caspar een mooi houten dash ophaalde
Dat dashboard gaat er waarschijnlijk nog niet direct in. Ik denk al langer aan de inbouw van een Airco, dus moet het maar samen gedaan worden. Voor dat kan gebeuren moeten er enkele kleine details en wat grotere zaken opgelost worden. Belangrijkste issue: Ik zit denk ik met een kapotte lager want hij maakt herrie die snelheidsafhankelijk is en niet toerental afhankelijk.
De aanvoerleiding van de turbo is al vervangen door een gevlochten exemplaar (ik zit met een hybride turbo waardoor de olieleidingen niet meer pasten), nu is het ook tijd om de afvoer custom te laten maken.
Tevens zou ik ook graag de zetelverwarming aan de praat krijgen en mijn zetel lager krijgen. Ik heb ook het vermoeden dat mijn zetel te hoog staat. Het feit dat de bekleding van het schuifdak wzt hangt, versterkt dat gevoel nog Ook de plafond verlichting moet aangepakt worden, daar zit een kortsluiting in. De auto gaat dus even binnen. Afhankelijk van het prijskaartje, kijken we ook voor de airco
Ondertussen heb ik wel een kleine upgrade, door nieuwe rode gordelinserts te plaatsen
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
Re: Mijn 900 Classic: dashboard, seat belts and to do lijst
Leuke upgrades in het verschiet!
Waarom zou je de retourleiding van turbo gaan aanpassen? Het originele ontwerp voldoet toch uitstekend?
Waarom zou je de retourleiding van turbo gaan aanpassen? Het originele ontwerp voldoet toch uitstekend?
Mijn 900 Classic: dashboard, seat belts and to do lijst
Omdat ik een hybride turbo heb (TEo4 en TDo4). De originele leiding paste niet meer. Het is opgelost door de huidige leiding te verlengen met hulp van een rubberen hoes voor de turbo van de 9-5 of 9-3. Maar ik wil terug een volle leiding
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Mijn 900 Classic: dashboard, seat belts and to do lijst
Ik heb destijds enorm geworsteld met een nieuwe retourleiding voor mijn GT2560R turbo. Brinky kwam nadien met een tip die ik graag eerder had gehoord.
uit viewtopic.php?f=22&t=83727brinky schreef: ↑wo 08 sep, 2010 13:33Had hier ook al eens over nagedacht en kwam toen tot de conclusie dat ik de olieretour vast zou maken aan de steun tussen uitlaatspruitstuk en bak. Werkwijze: maak de originele turbo met originele leiding met 4 bouten vast aan het spruitstuk, pak een stukje strip en las die aan de leiding, zodat de strip precies over de steun loopt. Boor 2 gaten door steun en strip 8,5mm zodat je daar M8 bouten doorheen kunt steken. Afhankelijk van het gebruikte materiaal kun je 1 of 2 stripjes maken. Het moet wel stijf genoeg zitten.
Daarna turbo demonteren tesamen met de nieuwe olieretour, zaag de flens aan de turbo eraf + x aantal cm leiding en maak aan het uiteinde een flensje, of iets anders, waar je een flexibele slang aan kunt bevestigen.
Als je geen flexibel stukje wilt, is mijn werkwijze nog steeds handig om de olieretour op de juiste positie in het blok te steken.
Ik ga trouwens uit van een motorblok met de starter boven...
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Re: Mijn 900 Classic: dashboard, seat belts and to do lijst
Stap 1 van de airco ziet er toch pijnlijk uit
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn 900 Classic: dashboard, seat belts and to do lijst
Maar 't is zeker de moeite! Zeer effectief, zo'n 900 Classic aircosysteem.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Mijn 900 Classic: houten dash, voorbereiding airco en klusjes
Dat is goed te horen voor mezelf vond ik het niet meteen een noodzaak, maar aangezien we vaak met het gezin op pad zijn was dit stilaan een voorwaarde. ik laat het wel in twee delen doen. Is toch wel pittig qua prijskaartje.
Daan stuurde me net een update, het dashboard dat ik van Caspar mocht kopen staat heel netjes
Daan stuurde me net een update, het dashboard dat ik van Caspar mocht kopen staat heel netjes
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Ewout
- Donateur (4x)
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Mijn 900 Classic: houten dash, voorbereiding airco en klusjes
Keurig! Wat is er eigenlijk vervangen? De hele schaal of de houtlook facia?
1980 900 turbo 3
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
Re: Mijn 900 Classic: houten dash, voorbereiding airco en klusjes
Enkel het hout, de schaal is vooralsnog scheurvrij. Wel zijn in het interieur alle voorbereiding gedaan om airco aan te sluiten. Daarom dat de hele schaal eruit moest.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- caspar
- Donateur (5x)
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Mijn 900 Classic: houten dash, voorbereiding airco en klusjes
Heel erg mooi. Mooie upgrade!
- El René
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: zo 03 dec, 2006 22:14
- Regio: - kies een regio
Re: Mijn 900 Classic: houten dash, voorbereiding airco en klusjes
Zit er in de - voorheen sigarettenaansteker - nou een dubbele USB-poort?
Ongeduld is een schone zaak. Geduld ook.
....
(T 3 Camper, t 9-3 Coupé, T 16S 900 Cabriolet)
....
(T 3 Camper, t 9-3 Coupé, T 16S 900 Cabriolet)
Re: Mijn 900 Classic: houten dash, voorbereiding airco en klusjes
Inderdaad, maar dat zit gewoon in de aansteker. Handig voor onderweg
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00