Mijn 900 Classic: saab turbo meter
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Heel erg leuk inderdaad zo’n turbocluedo
Ik heb ondertussen een gebruikte die onderweg is. Mocht het niet werken klop ik alsnog eens bij je aan... dank!
Ik heb ondertussen een gebruikte die onderweg is. Mocht het niet werken klop ik alsnog eens bij je aan... dank!
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Na lang nog eens een update. Vandaag de shortshifter van Modern Classic Saabs geïnstalleerd
Mooi materiaal is het! En de installatie ging ook vrij vlot. Helaas niet kunnen proberen al rijdend (pekel en ook de batterij lijkt de geest gegeven. Die dan maar aan de druppellader gelegd)
Even geprobeerd zonder draaiende motor. Het schakelen leek opmerkelijke beter. Een direct oorzaak kon zijn dat de oorspronkelijke shifter gebroken was en enkel maar samengehouden werd door het staafje in de shifter.
Ook de T5 kabelboom, de fuelrail en alle andere toebehoren van Classic Modern Saab zijn gearriveerd om de T5 conversie te doen. Auto gaan tijdens de kerst naar Saabsupply….
Kan niet wachten!
Mooi materiaal is het! En de installatie ging ook vrij vlot. Helaas niet kunnen proberen al rijdend (pekel en ook de batterij lijkt de geest gegeven. Die dan maar aan de druppellader gelegd)
Even geprobeerd zonder draaiende motor. Het schakelen leek opmerkelijke beter. Een direct oorzaak kon zijn dat de oorspronkelijke shifter gebroken was en enkel maar samengehouden werd door het staafje in de shifter.
Ook de T5 kabelboom, de fuelrail en alle andere toebehoren van Classic Modern Saab zijn gearriveerd om de T5 conversie te doen. Auto gaan tijdens de kerst naar Saabsupply….
Kan niet wachten!
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4149
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Mijn 900 Classic: turboleiding, 9000zetelverwarming en turbodruk
Dat ziet er sowieso al mooi uit.
Ik zou het graag eens in het echt ervaren. Kan me er nog weinig bij voorstellen
Ik zou het graag eens in het echt ervaren. Kan me er nog weinig bij voorstellen
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: zo 13 feb, 2022 9:43
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn 900 Classic: pistons, turbo en interieur
ico9-3 schreef: ↑ma 02 mar, 2020 9:55Gisteren eindelijk tijd gevonden om de rug van de achterbank en de hoedenplank in Arizona beige te kleuren.
De zijkantjes naast de hoedenplank had ik al gekleurd, maar vergeten een foto te trekken.
Ik reageer op een al wat ouder bericht omdat ik óók een arizona interieur heb en een verbleekte en bevlekte hoedenplank. Kun je mij vertellen hoe je dit hebt aangepakt? Met welke materialen / verf? Dank alvast voor het antwoord.
Re: Mijn 900 Classic: short shifter en t5
Sorry voor het late antwoord! Heel erg druk! Ik denk dat het goed omschreven is in de thread. In het kort. Ik heb eerst de bestaande bekleding eraf getrokken. Daarna bleef groene lijm met stof achter. Ik heb dat denk ik met schuurpapier erafgehaald. Kan ook met een plamuurmes zijn, ben ik vergeten.
Daarna heb ik het ingespoten met lijm voor bekleding. Ik heb dat hier nog ergens liggen, dacht van 3m. Ging vlot en strak. En 2 jaar later is alles nog strak.
Ik heb een licht beige leer gekocht en sat heb ik gekleurd met de producten van Colourlock. Kleur arizona staat niet bij hun standaard assortiment, maar ze hebben het wel. Gewoon mailen en genoeg verf bestellen.
Daarna heb ik het ingespoten met lijm voor bekleding. Ik heb dat hier nog ergens liggen, dacht van 3m. Ging vlot en strak. En 2 jaar later is alles nog strak.
Ik heb een licht beige leer gekocht en sat heb ik gekleurd met de producten van Colourlock. Kleur arizona staat niet bij hun standaard assortiment, maar ze hebben het wel. Gewoon mailen en genoeg verf bestellen.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
Re: Mijn 900 Classic: short shifter en t5
De shortshifter is een top upgrade! Warm aangeradenico9-3 schreef:Na lang nog eens een update. Vandaag de shortshifter van Modern Classic Saabs geïnstalleerd
Mooi materiaal is het! En de installatie ging ook vrij vlot. Helaas niet kunnen proberen al rijdend (pekel en ook de batterij lijkt de geest gegeven. Die dan maar aan de druppellader gelegd)
Even geprobeerd zonder draaiende motor. Het schakelen leek opmerkelijke beter. Een direct oorzaak kon zijn dat de oorspronkelijke shifter gebroken was en enkel maar samengehouden werd door het staafje in de shifter.
Ook de T5 kabelboom, de fuelrail en alle andere toebehoren van Classic Modern Saab zijn gearriveerd om de T5 conversie te doen. Auto gaan tijdens de kerst naar Saabsupply….
Kan niet wachten!
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Hi allen, ik heb blijkbaar vergeten een krukassensorhouder bij te bestellen bij modern classic saab. Dit is uiteraard nodig voor de conversie. Heeft iemand zo eentje liggen?
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
- Rico1303
- Donateur (2x)
- Berichten: 365
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Reier werkt samen met MSC misschien heeft hij nog 1tje liggen
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Helaas niet op voorraad, Ico had me al gecontact. Kan 'm uiteraard wel leveren, maar daar gaat wat tijd overheen (vandaar vermoedelijk deze oproep).
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Ik heb er nog eentje reserve liggen. Maar Jeroen van Marktplaats kan je ook meteen de beugel leveren. Heel goed spul. Als ik jou was zou ik hem even vragen.
Deze heb je nodig:
Deze heb je nodig:
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Jordan gebruikt overigens de CPS van FAE. Die is goedkoop en bullitproof.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Jordan gebruikt ook een heel ander type sensor (niet Saab)
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Klopt, is eentje die voor Volvo is.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Mijn 900 Classic: krukassensor houder gezocht trionic conversie
Hier een triggerwheel voor op de krukas poelie:
https://www.ebay.nl/itm/154443350832?ha ... Swqk5glNyC
https://www.ebay.nl/itm/154443350832?ha ... Swqk5glNyC