De witte 900S van Vyv. Liefdesbriefje.
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
De witte 900S van Vyv. Liefdesbriefje.
Hier zijn de UPDATES:
========================
* APK
* Beurtje & Nardi
* Ashoezen en Tectyl
* Fascia en LED
* Velgen & Winddeflectors
* Historie
* Skirtset compleet
* Deurkaarten en KVS reservoir
* Kroepoek
* Schlachtfest
* Front Mounted Intercooler (FMI)
* Metersetje verhuizen
* Trionic inbouw
* Nieuwe koppeling
* Avondzon
* Werkpaard
* Vieze foto's
* Vroem vroem, turbo roffel
* Kleinere updates (o.a. nieuwe knippers en nieuwe schokbrekers)
* Interieur upgrade en photo-shoot
* do88 koelslangen
* Meten is weten (KCP vermogensbank)
* Opendak horror
* De 1 euro modificatie
* Back to retro (Hella's)
* Koel is cool (nieuwe do88 radiator)
* Helemaal niet cool! (pech onderweg)
* Back to retro, part 2 (louvres)
* Het verbanddoosje
* Nieuwe APK
* Velgies 17 inch.
* Velgies weer, en stuur en logos
* Primaire levensbehoeften
* Check Engine!
* New Goodies
* Fanmail
* AaPeeKaatje
* Hoofdcilinder koppeling.
* Gekraak van waar
* Velgies
* Beurtje, stickers en weer velgies
* Nieuwe banden
* Pioneer DEH-77MP
>>>>>> 17" velgen.
>>>>>> Liefdesbriefje.
Hallo Saab fans!
Daar de spoeling qua SAABjes wat dunner wordt en daardoor ook de verhaaltjes zal ik hier een draadje openen en wat vertellen over mijn witte 900S die ik al weer een aantal jaar in bezit heb. Het was in de zomer van 2017 dat een witte 900S aangeboden werd op dit forum, ik was op dat moment op vakantie in Italië met het gezin maar bij het zien van de foto's was er geen twijfel, ikke bellen en uitleggen dat ik niet even langs kon komen want ik zat wat uit de richting. Met een aanbetaling kwam alles goed kon de vakantie verder genoten worden, wetende dat in NL een coole witte 900S stond te wachten.
Vooral deze foto deed mij overtuigen om de SAAB "ongezien" te kopen, alles zat netjes onder de motorkap, kabelbandjes in kleur en slangklemmen wezen gezamenlijk de goede richting uit Foto's zijn screenshots van mijn telefoon, want had geen laptop bij om de advertentiefoto's op te bewaren.
Ook volgende feiten hielpen mee: het SAAB metersetje, opendak, leder interieur, Nardi stuur, ventcovers, lage KM-stand van 152k km.
Eenmaal terug in NL, snel een afspraak gemaakt en met klusmaat (R)Ed de witte gaan halen in den Limburg. Natuurlijk de auto helemaal niet goed meer geïnspecteerd ter plekke, want in gedachte was hij gewoon al perfect bevonden. Want thuis op de oprit maar eens echt goed kijken wat we nu echt gekocht hebben en was blij dat ik onderweg geen klapband had gekregen Alle vier de banden waren in deze staat, deze heeft een DOT van 2903 (week29 van 2003) dus 14 jaar oud. Dit bandenavontuur biedt natuurlijk weer excuus om op velgenjacht te gaan
Voor nu even genoeg, er komen nog genoeg updates!
========================
* APK
* Beurtje & Nardi
* Ashoezen en Tectyl
* Fascia en LED
* Velgen & Winddeflectors
* Historie
* Skirtset compleet
* Deurkaarten en KVS reservoir
* Kroepoek
* Schlachtfest
* Front Mounted Intercooler (FMI)
* Metersetje verhuizen
* Trionic inbouw
* Nieuwe koppeling
* Avondzon
* Werkpaard
* Vieze foto's
* Vroem vroem, turbo roffel
* Kleinere updates (o.a. nieuwe knippers en nieuwe schokbrekers)
* Interieur upgrade en photo-shoot
* do88 koelslangen
* Meten is weten (KCP vermogensbank)
* Opendak horror
* De 1 euro modificatie
* Back to retro (Hella's)
* Koel is cool (nieuwe do88 radiator)
* Helemaal niet cool! (pech onderweg)
* Back to retro, part 2 (louvres)
* Het verbanddoosje
* Nieuwe APK
* Velgies 17 inch.
* Velgies weer, en stuur en logos
* Primaire levensbehoeften
* Check Engine!
* New Goodies
* Fanmail
* AaPeeKaatje
* Hoofdcilinder koppeling.
* Gekraak van waar
* Velgies
* Beurtje, stickers en weer velgies
* Nieuwe banden
* Pioneer DEH-77MP
>>>>>> 17" velgen.
>>>>>> Liefdesbriefje.
Hallo Saab fans!
Daar de spoeling qua SAABjes wat dunner wordt en daardoor ook de verhaaltjes zal ik hier een draadje openen en wat vertellen over mijn witte 900S die ik al weer een aantal jaar in bezit heb. Het was in de zomer van 2017 dat een witte 900S aangeboden werd op dit forum, ik was op dat moment op vakantie in Italië met het gezin maar bij het zien van de foto's was er geen twijfel, ikke bellen en uitleggen dat ik niet even langs kon komen want ik zat wat uit de richting. Met een aanbetaling kwam alles goed kon de vakantie verder genoten worden, wetende dat in NL een coole witte 900S stond te wachten.
Vooral deze foto deed mij overtuigen om de SAAB "ongezien" te kopen, alles zat netjes onder de motorkap, kabelbandjes in kleur en slangklemmen wezen gezamenlijk de goede richting uit Foto's zijn screenshots van mijn telefoon, want had geen laptop bij om de advertentiefoto's op te bewaren.
Ook volgende feiten hielpen mee: het SAAB metersetje, opendak, leder interieur, Nardi stuur, ventcovers, lage KM-stand van 152k km.
Eenmaal terug in NL, snel een afspraak gemaakt en met klusmaat (R)Ed de witte gaan halen in den Limburg. Natuurlijk de auto helemaal niet goed meer geïnspecteerd ter plekke, want in gedachte was hij gewoon al perfect bevonden. Want thuis op de oprit maar eens echt goed kijken wat we nu echt gekocht hebben en was blij dat ik onderweg geen klapband had gekregen Alle vier de banden waren in deze staat, deze heeft een DOT van 2903 (week29 van 2003) dus 14 jaar oud. Dit bandenavontuur biedt natuurlijk weer excuus om op velgenjacht te gaan
Voor nu even genoeg, er komen nog genoeg updates!
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De witte 900S van Vyv
Sodekletters die band.... Moest even twee keer kijken maar als je dan ziet wat er aan de hand is, poeh heftig!
En dit topic vraagt natuurlijk om een foto van de hele auto
En dit topic vraagt natuurlijk om een foto van de hele auto
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: De witte 900S van Vyv
Je hebt gelijk, voor mij is het vanzelfsprekend dat ik weet hoe de auto er uit ziet, voor de meest van jullie niet.
Hier nog 2 pica's van de originele advertentie.
Hier nog 2 pica's van de originele advertentie.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: De witte 900S van Vyv
Als ik toen niet een paar dagen had lopen twijfelen, was het Brulletje 2.0 geweest..
Maar hij is goed terecht gekomen gelukkig.
Wanneer komt de rest van de foto's en upgrades?
Maar hij is goed terecht gekomen gelukkig.
Wanneer komt de rest van de foto's en upgrades?
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: De witte 900S van Vyv
Ik wil het topic een beetje een chronologisch houden, dus nog even geduld
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4149
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: De witte 900S van Vyv
Cliff hanger...
Gave wagen!
Btw... Hoe heurt het eigenlijk... als het om slangklemmen gaat?
Die voor de linker koplamp zitten in mijn ogen behoorlijk ingewikkeld gepositioneerd?
Gave wagen!
Btw... Hoe heurt het eigenlijk... als het om slangklemmen gaat?
Die voor de linker koplamp zitten in mijn ogen behoorlijk ingewikkeld gepositioneerd?
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: De witte 900S van Vyv
Hoe het heurt, tja... Dat zal ook van de monteur afhangen die het spul monteert.
Die 2 slangklemmen had ik zelf ook andersom gemonteerd zodat je er makkelijker bij kan.
Voor de detailfreaks: de intercooler is de volledig metalen versie, niet periodecorrect voor dit modeljaar, sowieso niet origineel in een LPT en het afdekkapje ontbrak. Aanzuigbuizen wel heel mooi gelakt in hoogglans zwart.
Die 2 slangklemmen had ik zelf ook andersom gemonteerd zodat je er makkelijker bij kan.
Voor de detailfreaks: de intercooler is de volledig metalen versie, niet periodecorrect voor dit modeljaar, sowieso niet origineel in een LPT en het afdekkapje ontbrak. Aanzuigbuizen wel heel mooi gelakt in hoogglans zwart.
- mba
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2519
- Lid geworden op: vr 23 jul, 2004 12:41
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: De witte 900S van Vyv
De originele verkoopfoto’s tonen een ander type velg dan de foto met de uitgedroogde band?
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: De witte 900S van Vyv
Klopt, de verkoopfoto's waren iets anders dan de realiteit. Ik kocht de auto met rechte aero's. De witte knippers zaten er ook niet meer op bij thuiskomst zie ik.
(Edit): geweldig dit, een paar foto's en een klein verhaaltje en we zijn vertrokken... Lekker l#llen over slangklemmen, velgjes en knipperlichten
(Edit): geweldig dit, een paar foto's en een klein verhaaltje en we zijn vertrokken... Lekker l#llen over slangklemmen, velgjes en knipperlichten
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: De witte 900S van Vyv
Banden, ik zie energie , lijken dus Michelin’s
Valt mij de laatste tijd er vaak op dat ze kapot gaan op de wang.
Valt mij de laatste tijd er vaak op dat ze kapot gaan op de wang.
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- caspar
- Donateur (5x)
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: De witte 900S van Vyv
Gaaf! Dacht dat je de auto als non aero gekocht had
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: De witte 900S van Vyv
Banden zijn Michelin inderdaad. Mijn bandenboer is er ook niet over te spreken, zegt dat de kwaliteit de laatste jaren niet meer wat het geweest was. Maar ja, deze waren 14 jaar oud, dan mag het wel toch? Een saabrijder hier op het dorp met een classic had ook een klapband met een (te oude?) Michelin band...
@Caspar: De 900 was voor de helft Aero, alleen de skirtstukken tussen de wielen zaten op de auto. De 4 bumperskirts waren de standaard stukken.
@Caspar: De 900 was voor de helft Aero, alleen de skirtstukken tussen de wielen zaten op de auto. De 4 bumperskirts waren de standaard stukken.
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: De witte 900S van Vyv. APK.
Een van de eerste dingen die moest gebeuren was nieuwe een APK erop. De 900 bleek al poosje geschorst, zeker al 4 jaar (oeps), had al die tijd onder een hoes gestaan op de oprit van de vorige eigenaar en verklaart ook waarschijnlijk waarom er onder de 900 nog zo'n oude banden zaten.
Zaterdag's de auto opgehaald en maandag stond de APk op de agenda (tijd genoeg), dat de banden slecht waren had ik al door en ik heb altijd wel een stapeltje velgen dus een combi van velgen/banden die APK waardig waren was snel gemaakt, het zag er wel een beetje shabby uit. Er is geen foto van maar volgens mij was het een combinatie van sunburst en asymetrisch aero's geworden. Voor de rest, alle lampjes doen het; so here we go! De APK-maestro zag me al aankomen...
Al met al viel het niet tegen; een opmerking over de banden (goh!), remslangen achter, dimlicht onjuist afgesteld (die heb bijna elke APK te pakken?). Het meeste werk zat 'm in de speling van een fuseekogel LV onderzijde, bij vervanging wilde die niet goed los en bleef meedraaien. Anyways, nieuwe APK erop en geen steekproef deze keer, heb ik toch vaak met de classics heb ik het gevoel.
De auto voor het eerst op de brug gehad en geen rare dingen aan de onderkant gezien, wat me opviel was dat het blok en de versnellingsbak erg droog waren voor een classic. Bijna geen lekkages bij kleppendeksel,stuurhuis en ook bij de verdeler bijna niks, fijn! Wel een beetje olielekkage bij het oliereservoir van de stuurbekrachtiging.
Zaterdag's de auto opgehaald en maandag stond de APk op de agenda (tijd genoeg), dat de banden slecht waren had ik al door en ik heb altijd wel een stapeltje velgen dus een combi van velgen/banden die APK waardig waren was snel gemaakt, het zag er wel een beetje shabby uit. Er is geen foto van maar volgens mij was het een combinatie van sunburst en asymetrisch aero's geworden. Voor de rest, alle lampjes doen het; so here we go! De APK-maestro zag me al aankomen...
Al met al viel het niet tegen; een opmerking over de banden (goh!), remslangen achter, dimlicht onjuist afgesteld (die heb bijna elke APK te pakken?). Het meeste werk zat 'm in de speling van een fuseekogel LV onderzijde, bij vervanging wilde die niet goed los en bleef meedraaien. Anyways, nieuwe APK erop en geen steekproef deze keer, heb ik toch vaak met de classics heb ik het gevoel.
De auto voor het eerst op de brug gehad en geen rare dingen aan de onderkant gezien, wat me opviel was dat het blok en de versnellingsbak erg droog waren voor een classic. Bijna geen lekkages bij kleppendeksel,stuurhuis en ook bij de verdeler bijna niks, fijn! Wel een beetje olielekkage bij het oliereservoir van de stuurbekrachtiging.
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: De witte 900S van Vyv. APK.
vyv, als het meedraait, kun je proberen door er een krik onder te zetten om een beetje druk op het conische deel uit te oefenen.
en als het conische deel er niet uit wil. moer gangbaar losdraaien, dan er weer een stuk opdraaien (minimaal 5 gangen)een plat stuk ijzer tussen de moer en homokineet (let op het rubber) en dan de moer weer losdraaien (dan pers je hem er als het ware uit) lukt dat niet , beetje spanning erop laten staan en een paar keer een tik tegen het fusee huis geven
en als het conische deel er niet uit wil. moer gangbaar losdraaien, dan er weer een stuk opdraaien (minimaal 5 gangen)een plat stuk ijzer tussen de moer en homokineet (let op het rubber) en dan de moer weer losdraaien (dan pers je hem er als het ware uit) lukt dat niet , beetje spanning erop laten staan en een paar keer een tik tegen het fusee huis geven
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- Ewout
- Donateur (4x)
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
- Contacteer:
Re: De witte 900S van Vyv. APK.
Volgens mij zitten we ergens in 2017....?
1980 900 turbo 3
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut