En het zit! Asje vandaag in een middagje gemonteerd met een maat van me. Remmen goed ontlucht, auto weer op vier wielen en even van de buitenlucht laten genieten terwijl ik plaatsmaakte voor de losse motorkap. Daarna na het koelvloeistof aftappen weer naar binnen gezet met de snuit naar voren en weer opgebokt. Nu kan de voorkant in z'n geheel uit elkaar
Afijn, plaatjes!
Ik heb m'n wagen volgeladen vol met een andere wagen
Eerste deel zit. Alleen de panhardstang nog en dan alles op moment sjorren.
Remmen ontlucht op de ABS pomp. Ging gesmeerd, remt ook meteen als een malle zonder dat het voelt alsof er ergens lucht in zit. En lekvrij, meteen de eerste keer
En touchdown! Sinds een jaar weer eens met vier wielen stevig op de grond. Maar niet voor lang....
....want dit zijn niet de stallingsvelgen. Blijkt dat er een opstaand randje in de vloer van de box zit waarachter de garagedeur vergrendeld. Super handig natuurlijk om de spullen binnen te laten en nieuwsgierige kijkers buiten te houden maar met de kleine bandjes om de thuiskomers zat de auto te dicht bij de grond waardoor de uitlaat ging schrapen over de vergrendeling
Maar goed, hij is ook op z'n 15" Cross Spokes naar binnen gekomen dus eruit komen zou dan ook moeten lukken. En zoals op het plaatje is te zien is dat nog gelukt ook
Even met 10 jaar jongere werkpaard op de achtergrond genieten van de kleine beetjes zon die af en toe even achter de wolken vandaan kwam.
Motorkap los en opgeborgen en de koelvloeistof eruit om het niet zo'n bende te maken in de box. De kap kwam samen met z'n boutjes zonder moeite los, hij floepte er zo uit
En hier het effect van de Saabits verlagingsset. Dat zal straks best lekker staan
En weer ready for take-off! Wel soort van. Hij staat gelukkig stevig op de grond dus kan ik er lekker onder gaan liggen om de jaren van tectyl en roest weg te bikken om het hele spul los te maken
En dus, zoals al gezegd aan het begin, is het nu tijd voor de voorkant om uit elkaar te gaan. Radiatorframe eruit, blok lospeuteren en wanneer dat weg is voor een opkapbeurt de voorophanging en stuurinrichting eruit voor hetzelfde werk als achter: ontroesten, poedercoaten, nieuwe bussen er in en er weer onder. Oh en het stuurhuis laten reviseren, ding is een beetje lek. Kortom, we hebben weer wat te doen