Dag Dag 900 T16 notchback
- silvandam
- Donateur (3x)
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: 900 T16 notchback | Dan maar de grill
Ideaal apparaat! Als ik eens in de buurt dreig te komen hoor je het zeker
Saab 96 1967, Torreadorrood(?)
Saab 99 1976, Platinablauw
Saab 900 T8 Sedan 1983, Amaranthrood
Saab 9000S 1988, 170 Zwart
Saab 900 T16 Cabriolet 1989, 170 Zwart
Saab 900 T16 Sedan 1992, Talladegarood
Volkswagen T3 Transporter D 1983, Marsalarot (wordt Medium Blue)
Saab 99 1976, Platinablauw
Saab 900 T8 Sedan 1983, Amaranthrood
Saab 9000S 1988, 170 Zwart
Saab 900 T16 Cabriolet 1989, 170 Zwart
Saab 900 T16 Sedan 1992, Talladegarood
Volkswagen T3 Transporter D 1983, Marsalarot (wordt Medium Blue)
- davidd
- Donateur
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: ma 27 mei, 2013 20:34
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 900 T16 notchback | Dan maar de grill
Ik heb eigenlijk niet zoveel te vertellen, dus dan maar een plaatje...
Afgelopen weekend lekker met de 900 gaan wandelen, of eigenlijk ging de 900 mee tot het startpunt van de wandeling. Twee werkende elektrische ramen waren toch wel fijn geweest met dit weer, dus dat wordt nu écht het volgende klusje... (of toch die velgen die iemand ooit met schuurpapier heeft gewassen)
Afgelopen weekend lekker met de 900 gaan wandelen, of eigenlijk ging de 900 mee tot het startpunt van de wandeling. Twee werkende elektrische ramen waren toch wel fijn geweest met dit weer, dus dat wordt nu écht het volgende klusje... (of toch die velgen die iemand ooit met schuurpapier heeft gewassen)
90 Slate Blue
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 900 T16 notchback | Dan maar de grill
Mooi mooi, wij houden van plaatjes!
Ik heb ook geen elektrische ramen maar gewoon slingers en heb het nooit gemist, of bedoel je dat die van jou niet open gaan?
Ik heb ook geen elektrische ramen maar gewoon slingers en heb het nooit gemist, of bedoel je dat die van jou niet open gaan?
- davidd
- Donateur
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: ma 27 mei, 2013 20:34
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 900 T16 notchback | Dan maar de grill
Ja, dat dus eigenlijk... raamslingers had ik ook goed gevonden, beter zelfs (maar om die achteraf er nou nog in te zetten is ook weer wat)
90 Slate Blue
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 900 T16 notchback | Dan maar de grill
Aaah ja, met deze temperaturen wil je de raampjes wel open hebben haha!
- davidd
- Donateur
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: ma 27 mei, 2013 20:34
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 900 T16 notchback | Velgen van een 106
De velgen van de 900 zijn (of waren) me een doorn in het oog. Iemand heeft in het verleden zich eens goed uitgeleefd op de velgen met een schuurspons ofzo. Van veraf niet zo erg, maar van dichtbij erg lelijk.
De eerste vraag was hoe ik de auto zou stallen zonder velgen. Ik heb wel twee assteunen, maar geen vier. En een reservewiel maakt dat hij nog steeds met één kantje op de grond zou staan. Een set velgen lenen van een mede-forummer zou een optie zijn… en toen ineens kwam ik op Marktplaats een verkoper van een set Peugeot 106 velgen tegen die een straat verderop woonde. Die velgen hebben dezelfde maat en dus stuurde ik een berichtje of ik ze even mocht lenen. Het mocht! Heerlijk toch zulke mensen.
Zwarte velgen staan nog best onder de 900. Maar de bedoeling was toch dat de originele velgen weer gewoon in een gangbare kleur onder de Saab kwamen.
Mijn vader had een industriële spuiterij. Dus we hebben nog best wat spullen liggen, maar sinds z'n pensioen is de mooie spuiterij helaas niet meer voor handen. Overigens vindt hij dat ik het zelf wel kan, dus ondanks dat ik geen vakman ben heb ik me lekker uitgeleefd. Het resultaat is zeker niet perfect, maar als je het zelf doet is het altijd leuker.
Ze zitten er weer op. Vandaag helaas geen zon om in te shinen, maar het ziet er een stuk beter uit...
Dit alles maakt dat ik het wel weer erg leuk vindt om met de Classic bezig te zijn. Ik had hem (een beetje) te koop gezet om voor mezelf te pijlen of ik hem nu wilde houden of niet? Inmiddels had ik zelfs via via van Joep97 gehoord dat ik hem niet moest verkopen. Dat lijkt ook niet te gaan gebeuren. Het viel me op dat ik iedereen die reageerde op de advertentie vooral vertelde wat de minpunten zijn. Een slechtere verkoper kon ik mezelf niet wensen.
Ondanks de weinige tijd die ik heb voor de 900 geniet ik er wel van er mee bezig te zijn.
Op naar het volgende project… iets met elektrische ramen (en uitstelgedrag) geloof ik.
De eerste vraag was hoe ik de auto zou stallen zonder velgen. Ik heb wel twee assteunen, maar geen vier. En een reservewiel maakt dat hij nog steeds met één kantje op de grond zou staan. Een set velgen lenen van een mede-forummer zou een optie zijn… en toen ineens kwam ik op Marktplaats een verkoper van een set Peugeot 106 velgen tegen die een straat verderop woonde. Die velgen hebben dezelfde maat en dus stuurde ik een berichtje of ik ze even mocht lenen. Het mocht! Heerlijk toch zulke mensen.
Zwarte velgen staan nog best onder de 900. Maar de bedoeling was toch dat de originele velgen weer gewoon in een gangbare kleur onder de Saab kwamen.
Mijn vader had een industriële spuiterij. Dus we hebben nog best wat spullen liggen, maar sinds z'n pensioen is de mooie spuiterij helaas niet meer voor handen. Overigens vindt hij dat ik het zelf wel kan, dus ondanks dat ik geen vakman ben heb ik me lekker uitgeleefd. Het resultaat is zeker niet perfect, maar als je het zelf doet is het altijd leuker.
Ze zitten er weer op. Vandaag helaas geen zon om in te shinen, maar het ziet er een stuk beter uit...
Dit alles maakt dat ik het wel weer erg leuk vindt om met de Classic bezig te zijn. Ik had hem (een beetje) te koop gezet om voor mezelf te pijlen of ik hem nu wilde houden of niet? Inmiddels had ik zelfs via via van Joep97 gehoord dat ik hem niet moest verkopen. Dat lijkt ook niet te gaan gebeuren. Het viel me op dat ik iedereen die reageerde op de advertentie vooral vertelde wat de minpunten zijn. Een slechtere verkoper kon ik mezelf niet wensen.
Ondanks de weinige tijd die ik heb voor de 900 geniet ik er wel van er mee bezig te zijn.
Op naar het volgende project… iets met elektrische ramen (en uitstelgedrag) geloof ik.
90 Slate Blue
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: 900 T16 notchback | Velgen van een 106
Mooi geworden! Volgens mij komen deze velgen van mij - Ewout heeft ooit een set van mij gekocht. Ze waren inderdaad niet meer de mooiste…
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- silvandam
- Donateur (3x)
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: 900 T16 notchback | Velgen van een 106
Ik zei het ook al tegen Ewout toen de wagen nog van hem was: "Niet verkopen!!". Ik vind dit wel zo'n geweldig leuke 900.
Saab 96 1967, Torreadorrood(?)
Saab 99 1976, Platinablauw
Saab 900 T8 Sedan 1983, Amaranthrood
Saab 9000S 1988, 170 Zwart
Saab 900 T16 Cabriolet 1989, 170 Zwart
Saab 900 T16 Sedan 1992, Talladegarood
Volkswagen T3 Transporter D 1983, Marsalarot (wordt Medium Blue)
Saab 99 1976, Platinablauw
Saab 900 T8 Sedan 1983, Amaranthrood
Saab 9000S 1988, 170 Zwart
Saab 900 T16 Cabriolet 1989, 170 Zwart
Saab 900 T16 Sedan 1992, Talladegarood
Volkswagen T3 Transporter D 1983, Marsalarot (wordt Medium Blue)
- davidd
- Donateur
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: ma 27 mei, 2013 20:34
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 900 T16 notchback | Velgen van een 106
Ja, ik weet het... vond het jammer dat hij een tijd lang voor het huis stond te staan, maar vind het nog jammerder als hij weg is!
Nu weer wel en ik vind dit de mooiste (15") velgen voor deze 900, dus goed dat je ze toen verkocht hebt!
90 Slate Blue
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: 900 T16 notchback | Velgen van een 106
De velgen zaten onder een Saab toen ik die kocht; heb ze zo doorverkocht voor weinig. Vind dat ze erg mooi staan onder jouw auto!
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- silvandam
- Donateur (3x)
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: 900 T16 notchback | Velgen van een 106
Lijkt me niet de bedoeling. Ergens op dit forum heb ik geclaimd dat deze verzameling Saabs' voorlopig intact blijft. Eerst maar eens volledig op orde brengen wat ik nu heb.
Los daarvan: €
Los daarvan: €
Saab 96 1967, Torreadorrood(?)
Saab 99 1976, Platinablauw
Saab 900 T8 Sedan 1983, Amaranthrood
Saab 9000S 1988, 170 Zwart
Saab 900 T16 Cabriolet 1989, 170 Zwart
Saab 900 T16 Sedan 1992, Talladegarood
Volkswagen T3 Transporter D 1983, Marsalarot (wordt Medium Blue)
Saab 99 1976, Platinablauw
Saab 900 T8 Sedan 1983, Amaranthrood
Saab 9000S 1988, 170 Zwart
Saab 900 T16 Cabriolet 1989, 170 Zwart
Saab 900 T16 Sedan 1992, Talladegarood
Volkswagen T3 Transporter D 1983, Marsalarot (wordt Medium Blue)
- joep97
- Donateur
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: do 04 aug, 2011 21:32
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: 900 T16 notchback | Velgen van een 106
Leuk hoe dat via een mede co-assistent ging, kleine wereld!
'83 900 CD ONK
'65 96 tt ONK
‘08 9-3 TiD “Griffin”
‘01 9-3 Aero cabrio
‘02 9-3 Anni
‘96 Jag XK8
Verkocht: '83 900Gls, '01 9-3, ‘73 99 Verona groen, ‘03 Jaguar XJ, ‘72 Jaguar XJ, '92 900S, '07 9-3 V6, '99 9-3, '92 caab, ‘73 Jag XJ, ‘84 99, '11 9-3 caab, '89 en ‘90 900 turbo cabrio
'65 96 tt ONK
‘08 9-3 TiD “Griffin”
‘01 9-3 Aero cabrio
‘02 9-3 Anni
‘96 Jag XK8
Verkocht: '83 900Gls, '01 9-3, ‘73 99 Verona groen, ‘03 Jaguar XJ, ‘72 Jaguar XJ, '92 900S, '07 9-3 V6, '99 9-3, '92 caab, ‘73 Jag XJ, ‘84 99, '11 9-3 caab, '89 en ‘90 900 turbo cabrio
- davidd
- Donateur
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: ma 27 mei, 2013 20:34
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 900 T16 notchback | APK en een vraagje
Gisteren heel de dag mijn browser ververst om te zien of de 900 al goedgekeurd was. Geeft een goed gevoel dat het voor 2 jaar is, we kunnen rijden tot 2023. Wettelijk dan, wel het advies voor de tijd de reflectoren in de lampen te vervangen.
Viel verder mee, remschijfje en een fuseekogel.
Meteen de 900 bekeken, technisch inmiddels heel goed. Aan de carrosserie mag nog wel wat gebeuren, de gezinsuitbreiding heeft er voor gezorgd dat ik heb besloten meer uit te besteden. Binnenkort maken we een plan van aanpak gemaakt voor het herstel en spuiten.
Dan nu de vraag!
Het (elektrische) rechter raam doet het al een tijdje niet meer, zomaar ineens. Knoppen gewisseld, geen verschil. Tijd om het eens door te meten, maar waar te beginnen? Welke draden moeten wanneer spanning hebben of beter eerst de raammotor testen? Zijn er bekende zwakke schakels om eerst uit te sluiten?
Je merkt het al, elektra is nog niet m'n sterkste kant
Viel verder mee, remschijfje en een fuseekogel.
Meteen de 900 bekeken, technisch inmiddels heel goed. Aan de carrosserie mag nog wel wat gebeuren, de gezinsuitbreiding heeft er voor gezorgd dat ik heb besloten meer uit te besteden. Binnenkort maken we een plan van aanpak gemaakt voor het herstel en spuiten.
Dan nu de vraag!
Het (elektrische) rechter raam doet het al een tijdje niet meer, zomaar ineens. Knoppen gewisseld, geen verschil. Tijd om het eens door te meten, maar waar te beginnen? Welke draden moeten wanneer spanning hebben of beter eerst de raammotor testen? Zijn er bekende zwakke schakels om eerst uit te sluiten?
Je merkt het al, elektra is nog niet m'n sterkste kant
90 Slate Blue
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
$ 9-3 Sport Estate Hirsch Jet Black
$ 900 T16 Notchback Ultramarine
$ 900c Classic Odoardo Grey
$ 99 Limited Edition 101/150 Cirrus
$ 9-3 Sport Sedan 1.8t DionHPT Black
† 900i Classic Forty Le Mans
† 900NG 2.3 Talladega Coupé Cayenne
Een korte kennismaking met mijn Saab's
- sterkstromer
- Donateur
- Berichten: 898
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2018 8:38
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: 900 T16 notchback | APK en een vraagje
De werking van de knop zelf heb je al getest. Mijn eerste idee zou zijn: staat er spanning op de motor?
Heb je elektrische schema's? Ik vond dit:
http://j-ware.no-ip.com/saab/Saab%20900 ... odels).pdf
of
https://www.zemekoni.org/files/Saab%20S ... agrams.pdf
Heb je elektrische schema's? Ik vond dit:
http://j-ware.no-ip.com/saab/Saab%20900 ... odels).pdf
of
https://www.zemekoni.org/files/Saab%20S ... agrams.pdf
Saab 9-3 cabrio 2.0T SE 1998 (DionHPT Stage 1, SRB, dubbele stabi achter, AS3, SE-skirts, interieur design edition, trommelhuis van 900 NG, 9-5 Aero remmen, bekerhouder, spoiler) (2018 - heden)
Saab 900 Turbo "Silver Arrow" 1986 (2002-2004)
Saab 900 Turbo "Silver Arrow" 1986 (2002-2004)