Weet iemand hoe ik het beste mijn Saab 900 kan schorsen en weer verzekeren als ik er weer in wil rijden? Ik heb gehoord dat er een soort van oldtimer verzekering hiervoor bestaat, waarmee je voor een luttele bedrag een paar maanden per jaar(zomer?), met je auto kan rijden, en em voor de rest van het jaar op stal kan zetten. Kom ik hiervoor in aanmerking?(bj 1991), zo niet, iemand een andere oplossing??
Mvgr. jOSH.
schorsen en weer verzekeren Saab 900
-
Joshua
- Geregistreerd lid
Re: schorsen en weer verzekeren Saab 900
hmmm
Nou ja, ik blijf er wel in rijden, als mijn standaard mobiel. Niets is tenslotte mooier dan in een oldtimer rijden en er ook nog eens een dagelijks voertuig van maken, geeft voor iedereen op de weg tenslotte een speciaal uitzicht
Nou ja, ik blijf er wel in rijden, als mijn standaard mobiel. Niets is tenslotte mooier dan in een oldtimer rijden en er ook nog eens een dagelijks voertuig van maken, geeft voor iedereen op de weg tenslotte een speciaal uitzicht
-
lars
- Donateur (2x)

Hoi,
Ik meen ooit in het SAAB blad een advertentie voor een oldtimer verzekering te hebben gezien die niet moeilijk deed over een 12 jaar jonge SAAB.
Het schorsen van je SAAB kan gewoon op het postkantoor à €68,- met je overscrijvings bewijs. APK en verzekeringsplicht vervallen dan evenals de houderschapsbelasting. Echter wanneer je binnen 3 maanden na schorsing weer wilt rijden ben alsnog houderschapsbelasting kwijt over de voorbije periode. Schorsen heeft dus eigenlijk alleen zin als je hem langer dan 3 maanden stil wilt zetten.
Ik zal nog even kijken of ik de advertentie terug kan vinden.
Groeten,
René
Ik meen ooit in het SAAB blad een advertentie voor een oldtimer verzekering te hebben gezien die niet moeilijk deed over een 12 jaar jonge SAAB.
Het schorsen van je SAAB kan gewoon op het postkantoor à €68,- met je overscrijvings bewijs. APK en verzekeringsplicht vervallen dan evenals de houderschapsbelasting. Echter wanneer je binnen 3 maanden na schorsing weer wilt rijden ben alsnog houderschapsbelasting kwijt over de voorbije periode. Schorsen heeft dus eigenlijk alleen zin als je hem langer dan 3 maanden stil wilt zetten.
Ik zal nog even kijken of ik de advertentie terug kan vinden.
Groeten,
René
-
Sander
- Forum Admin
Ik heb ook een Saab (900 van 1986) geschorst staan.
Dit kostte Eur 9,60 voor 1 jaar.
Sander
Dit kostte Eur 9,60 voor 1 jaar.
Sander
-
Joshua
- Geregistreerd lid
Ok, maar dan zit ik te schorsen en weer aan te melden het hele jaar, als je die verzekering te pakken zou kunnen krijgen, mooi. Al rijd ik op gas, het is wel een dure auto om zo maar erbij te hebben staan als ik binnenkort een auto van de zaak krijg.
En dan heb je ook nog het probleem dat als je hem schorst, hij ook van het openbare weg afmoet, en ik heb een appartement, waar neer te zetten dan??
En dan heb je ook nog het probleem dat als je hem schorst, hij ook van het openbare weg afmoet, en ik heb een appartement, waar neer te zetten dan??
-
lars
- Donateur (2x)

De grens voor het lage tarief is 15 jaar, je betaald dus sowieso de volle mep helaas.
Ik heb 3,5 jaar de SAAB gehouden en daar m'n privé kilometers (temeer omdat ik in mijn vrije tijd niet in een passat gezien wilde worden
)mee gereden ergo geen bijtelling.
Dat is dus misschien nog een optie ?
Groeten,
René
Ik heb 3,5 jaar de SAAB gehouden en daar m'n privé kilometers (temeer omdat ik in mijn vrije tijd niet in een passat gezien wilde worden
Dat is dus misschien nog een optie ?
Groeten,
René
-
wijba
- Geregistreerd lid
Heb toevallig vandaag nog gekeken op de site van RDW, laag terief is inderdaad voor auto's van 15 jaar en ouder, 22,70 Euro. Ik weet alleen niet voor wat voor termijn dit is???? Dacht eigenlijk per kwartaal, maar als Sander hem al voor 9,60 Euro per jaar geschorst heeft, vraag ik mij toch af.....
GTZ WijB@
GTZ WijB@
-
Mennot
- Geregistreerd lid
22,70 is het tarief per jaar.
M.v.g.,
Menno
M.v.g.,
Menno