Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
- caspar
- Donateur (5x)
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
er zijn verschillende varianten. De met chrome uitlaat einde zijn het mooist. Ik heb er 1 gehad en heb deze destijds verkocht toen ik voor een 2.5 simons ging.
http://www.turbotsd.com/classic_900/specials/carly.html
http://www.turbotsd.com/classic_900/specials/carly.html
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
.
Het 'optrompen' van de dubbelloops uitlaat blijkt geen abc-tje. Gelukkig geen halszaak want Sapphire gaat sowieso eerst zorgen dat de SA goed rijdt. Daarbij komt dat de huidige uitlaat nog best een lang leven beschoren lijkt, zeker nu we 'm niet half gaan demonteren om er 'n andere eindpijp op te zetten.. En, mijzelf kennende, zal ik er uiteindelijk toch wel erg graag zo'n dubbelloops met uitlopende uiteinden onder willen, dus daar gaan we geduldig verder naar rondkijken..
Na 'n periode waarin Sapphire alle onderdelen voor 't tot leven wekken van de SA verzamelde was 't hartstikke leuk om vanavond te helpen de SA van de vierkolomsbrug af te halen en in de tweekolomsbrug te hangen omdat er vanaf nu flink aan gewerkt gaat worden. Planning is om begin april te kunnen rijden!
Dit was voor mij meteen de eerste gelegenheid om er 's op m'n gemak onder te kijken, waarbij ik me verder verbaasde over hoe bijzonder goed dit Saabje al die jaren toch bewaard is gebleven... Hulde, driewerf hulde aan de vorige eigenaar..
Ohja, nog 'n leuk nieuwtje: Afgelopen zondag deed zich 'n gelegenheid voor om de hand te leggen op het ultieme metersetje dat ik voor deze bijzondere Saab nog zo hoopvol zocht. Notabene de vorige eigenaar van de SA had die nog liggen en gunde me 't plezier om m'n Silver Arrow ‘qua terug in m'n tijd gehalte' nog verder kloppend te maken. Een werkelijk spic & span bewaard gebleven setje, incl. fraai getrapt houdertje en compleet met bijbehorende kabelboom/bedrading en sensoren uiteraard. De man deed 't immers goed of hij deed 't niet, zoals eigenlijk met alles waar 't deze Silver Arrow betrof..
Naast de moeder van alle metersets, doken er nog twee leuke goodies op uit 't oorspronkelijke Saab accessoires assortiment. Ik kende die trouwens niet maar wilde ze ook niet weerstaan. (Eentje ervan gaat in de T16S)
'Verwachting is de eerste voorwaarde voor teleurstelling' heeft 't leven me schadelijk en schandelijk geleerd, maar ik durf hier toch in alle vertrouwen de voorspelling wel aan dat dit in een heel bijzondere Silver Arrow gaat zijn als 'ie helemaal klaar is... Héél benieuwd wat we nog tegen gaan komen op weg daar naartoe..
Het 'optrompen' van de dubbelloops uitlaat blijkt geen abc-tje. Gelukkig geen halszaak want Sapphire gaat sowieso eerst zorgen dat de SA goed rijdt. Daarbij komt dat de huidige uitlaat nog best een lang leven beschoren lijkt, zeker nu we 'm niet half gaan demonteren om er 'n andere eindpijp op te zetten.. En, mijzelf kennende, zal ik er uiteindelijk toch wel erg graag zo'n dubbelloops met uitlopende uiteinden onder willen, dus daar gaan we geduldig verder naar rondkijken..
Na 'n periode waarin Sapphire alle onderdelen voor 't tot leven wekken van de SA verzamelde was 't hartstikke leuk om vanavond te helpen de SA van de vierkolomsbrug af te halen en in de tweekolomsbrug te hangen omdat er vanaf nu flink aan gewerkt gaat worden. Planning is om begin april te kunnen rijden!
Dit was voor mij meteen de eerste gelegenheid om er 's op m'n gemak onder te kijken, waarbij ik me verder verbaasde over hoe bijzonder goed dit Saabje al die jaren toch bewaard is gebleven... Hulde, driewerf hulde aan de vorige eigenaar..
Ohja, nog 'n leuk nieuwtje: Afgelopen zondag deed zich 'n gelegenheid voor om de hand te leggen op het ultieme metersetje dat ik voor deze bijzondere Saab nog zo hoopvol zocht. Notabene de vorige eigenaar van de SA had die nog liggen en gunde me 't plezier om m'n Silver Arrow ‘qua terug in m'n tijd gehalte' nog verder kloppend te maken. Een werkelijk spic & span bewaard gebleven setje, incl. fraai getrapt houdertje en compleet met bijbehorende kabelboom/bedrading en sensoren uiteraard. De man deed 't immers goed of hij deed 't niet, zoals eigenlijk met alles waar 't deze Silver Arrow betrof..
Naast de moeder van alle metersets, doken er nog twee leuke goodies op uit 't oorspronkelijke Saab accessoires assortiment. Ik kende die trouwens niet maar wilde ze ook niet weerstaan. (Eentje ervan gaat in de T16S)
'Verwachting is de eerste voorwaarde voor teleurstelling' heeft 't leven me schadelijk en schandelijk geleerd, maar ik durf hier toch in alle vertrouwen de voorspelling wel aan dat dit in een heel bijzondere Silver Arrow gaat zijn als 'ie helemaal klaar is... Héél benieuwd wat we nog tegen gaan komen op weg daar naartoe..
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op di 14 feb, 2023 20:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
Ter info; die prullenbakkies (https://www.youtube.com/watch?v=YkO-SNSsymQ) passen alleen onder oude rails stoelen, ik weet niet wat er in je 900 T16S zit.
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
Ja, daar kwam Lennard ook al meteen mee op de app.. Wist ik niet idd. In de T16S zitten nieuwe rails stoelen. Maar kijken wat ik ermee ga doen dan. Misschien wel allebei in de SA.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
Achterzijde bijrijdersstoel kan wel bij nieuwe rails maar dat zit niet zoals het heurt...
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
Heeeel soms als je goed zoekt en een beetje mazzel hebt kom je nog wel eens wat leuks tegen:
Of:
Waar deze dan weer in past:
Of dit:
En dit, ook nog nooit eerder gezien:
Of:
Waar deze dan weer in past:
Of dit:
En dit, ook nog nooit eerder gezien:
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
Leuke goodies!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
.
Zo ver we weten zit de benzine in de brandstoftank van de SA er sinds ongeveer 30 jaar in. Dus eerst moet die tank schoon, hetgeen niet bepaald een fijn klusje is...
Alle rubberen delen aan de brandstofpomp zijn òf vergaan en hebben zich als drab tegen de tankwand afgezet, òf ze zijn als 'n soort drabberige boter onderweg om op te lossen.
Natuurlijk gaat de tank er onder uit. Wel fijn dat 'ie van kunststof is en de tand des tijds doorstaan heeft. Een metalen tank had dit niet overleefd.
Uiteraard wordt de brandstofpomp vernieuwd.
Volgens Sapphire bof ik dat ik de vreselijke meur er alleen maar bij hoef te bedenken..
Maar gelukkig, na een smerig avondje schoonmaakwerk mag het resultaat er zijn!
Voordat de tank er weer onder gaat wordt er eerst nog een bodycoating aangebracht.
Dankzij 't geduldige doorzettingsvermogen van Sapphire is met 't uitbaggeren en schoonmaken van de brandstoftank van m'n SA-tje een flìnk lastige stap naar 't tot leven wekken van De Gorgelende Acht-Klapper gezet!.
Zo ver we weten zit de benzine in de brandstoftank van de SA er sinds ongeveer 30 jaar in. Dus eerst moet die tank schoon, hetgeen niet bepaald een fijn klusje is...
Alle rubberen delen aan de brandstofpomp zijn òf vergaan en hebben zich als drab tegen de tankwand afgezet, òf ze zijn als 'n soort drabberige boter onderweg om op te lossen.
Natuurlijk gaat de tank er onder uit. Wel fijn dat 'ie van kunststof is en de tand des tijds doorstaan heeft. Een metalen tank had dit niet overleefd.
Uiteraard wordt de brandstofpomp vernieuwd.
Volgens Sapphire bof ik dat ik de vreselijke meur er alleen maar bij hoef te bedenken..
Maar gelukkig, na een smerig avondje schoonmaakwerk mag het resultaat er zijn!
Voordat de tank er weer onder gaat wordt er eerst nog een bodycoating aangebracht.
Dankzij 't geduldige doorzettingsvermogen van Sapphire is met 't uitbaggeren en schoonmaken van de brandstoftank van m'n SA-tje een flìnk lastige stap naar 't tot leven wekken van De Gorgelende Acht-Klapper gezet!.
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op di 14 feb, 2023 20:27, 4 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- Ewout
- Donateur (4x)
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
Ik hoop dat die geur donderdag weer weggetrokken is.
1980 900 turbo 3
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
Mooi werk! Hopelijk kun je er snel van genieten!
Dennenboompje mee.
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
.
Sapphire werkt er niet on-onderbroken aan maar het vordert gestaag en alle vooraf als logisch te bedenken stappen worden met zorg in volgorde aangepakt. Zo komen we steeds dichterbij het moment van de eerste startpoging...
De carrosserie boven de brandstoftank staat in de body coating (hier nog nat, maar mooi egaal opgedroogd)
Alle koperen ringen van de banjo’s van het brandstofsysteem zijn vervangen.
Alle brandstofleidingen werden doorgeblazen (Ook vanaf de tank, etc.)
K-jet moest gangbaar- en schoon- worden gemaakt.
We zijn nog op zoek naar een goed werkend brandstofpomp relais voor t8.
En we zoeken nog een mooi accu hitteschild.
Vanavond zou de brandstoftank er weer onder gaan en wilde Sapphire eigenlijk wat verse Euro 98 halen om de tank te vullen en misschien zelfs al een eerste startpoging doen. Benieuwd of dat 'sneeuw en weder dienende' is gelukt. Anders is de SA begin volgende week weer aan de beurt om er verder aan te werken.
Verrassend om te ervaren is dat hoe verder dit project vordert, hoe meer bijzonder ik 't vind. Vergeleken met 't vernieuwen van de hele aandrijflijn en daarna de restauratie van m'n 'I had a dream' Midnight Blue Coupe, of de restauratie van m'n MCY Viggen, is het 'tot leven wekken' en met behoud van patina in ere herstellen van deze goed bewaard gebleven Silver Arrow véél en véél spannender. Het idee van 30 (Dèrtig!) jaar achterstallig onderhoud plegen aan een Saab die nog in enorm goeie staat verkeert vind ik echt heel bijzonder.
Als de motor loopt zijn we d'r trouwens nog lang niet; Koppeling, waterpomp, kruk-as keerringen, schokbrekers, remslangen, remmen, etc, etc, er gaat nog veel vervangen worden voor hij kan rijden. Ook de (originele) uitlaat gaat er nog onderuit en in de zinkspray, de onderkant wordt in de bodycoating gezet, de waslijst is nog lang.... Maar voor dat dat allemaal gebeurt, moet 'ie eerst maar 's lopen. Heel benieuwd wat er nog nodig gaat zijn om 'm echt móói te laten lopen.
Ohja, en over goed bewaarde originaliteit gesproken, de vorige eigenaar had er met gebruik van alle originele onderdelen airco in laten bouwen. We wisten dat dat destijds niet helemaal afgerond was tot een volledig werkend systeem maar we wisten niet precies welke componenten er al werden ingebouwd. Inmiddels weten we dat alle componenten zijn gebouwd, dus na wat twijfelen over wel/niet origineel maken, heb ik toch maar besloten om de al aanwezige componenten erin te laten zitten, hoewel we de airco nog niet meteen werkend gaan maken. Zal we heel tof zijn als dat op termijn wel werkend wordt, maar eerst focussen op dat 'ie helemaal goed rijdt!
Wordt vervolgd..
Sapphire werkt er niet on-onderbroken aan maar het vordert gestaag en alle vooraf als logisch te bedenken stappen worden met zorg in volgorde aangepakt. Zo komen we steeds dichterbij het moment van de eerste startpoging...
De carrosserie boven de brandstoftank staat in de body coating (hier nog nat, maar mooi egaal opgedroogd)
Alle koperen ringen van de banjo’s van het brandstofsysteem zijn vervangen.
Alle brandstofleidingen werden doorgeblazen (Ook vanaf de tank, etc.)
K-jet moest gangbaar- en schoon- worden gemaakt.
We zijn nog op zoek naar een goed werkend brandstofpomp relais voor t8.
En we zoeken nog een mooi accu hitteschild.
Vanavond zou de brandstoftank er weer onder gaan en wilde Sapphire eigenlijk wat verse Euro 98 halen om de tank te vullen en misschien zelfs al een eerste startpoging doen. Benieuwd of dat 'sneeuw en weder dienende' is gelukt. Anders is de SA begin volgende week weer aan de beurt om er verder aan te werken.
Verrassend om te ervaren is dat hoe verder dit project vordert, hoe meer bijzonder ik 't vind. Vergeleken met 't vernieuwen van de hele aandrijflijn en daarna de restauratie van m'n 'I had a dream' Midnight Blue Coupe, of de restauratie van m'n MCY Viggen, is het 'tot leven wekken' en met behoud van patina in ere herstellen van deze goed bewaard gebleven Silver Arrow véél en véél spannender. Het idee van 30 (Dèrtig!) jaar achterstallig onderhoud plegen aan een Saab die nog in enorm goeie staat verkeert vind ik echt heel bijzonder.
Als de motor loopt zijn we d'r trouwens nog lang niet; Koppeling, waterpomp, kruk-as keerringen, schokbrekers, remslangen, remmen, etc, etc, er gaat nog veel vervangen worden voor hij kan rijden. Ook de (originele) uitlaat gaat er nog onderuit en in de zinkspray, de onderkant wordt in de bodycoating gezet, de waslijst is nog lang.... Maar voor dat dat allemaal gebeurt, moet 'ie eerst maar 's lopen. Heel benieuwd wat er nog nodig gaat zijn om 'm echt móói te laten lopen.
Ohja, en over goed bewaarde originaliteit gesproken, de vorige eigenaar had er met gebruik van alle originele onderdelen airco in laten bouwen. We wisten dat dat destijds niet helemaal afgerond was tot een volledig werkend systeem maar we wisten niet precies welke componenten er al werden ingebouwd. Inmiddels weten we dat alle componenten zijn gebouwd, dus na wat twijfelen over wel/niet origineel maken, heb ik toch maar besloten om de al aanwezige componenten erin te laten zitten, hoewel we de airco nog niet meteen werkend gaan maken. Zal we heel tof zijn als dat op termijn wel werkend wordt, maar eerst focussen op dat 'ie helemaal goed rijdt!
Wordt vervolgd..
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op di 14 feb, 2023 20:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
Bij een originele airco voor een 8V zit er nog een regelklepje in de slangen naar/van je Auxiliary Air Valve, om het motortoerental iets te verhogen als de airco aan staat. Deze mist bij jou.
Item 3:
[Edit] op deze tekening is het beter zichtbaar:
Bron: https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =112215910
Heeft ook op mijn T8 gezeten en ik heb het jaren geleden eraf gehaald en weggegooid...
Item 3:
[Edit] op deze tekening is het beter zichtbaar:
Bron: https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =112215910
Heeft ook op mijn T8 gezeten en ik heb het jaren geleden eraf gehaald en weggegooid...
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
.
@ RoccoH; Scherp gezien! Dank voor de tip.
.
Gisteren deed zich een onverwachte hindernis voor die hopelijk uiteindelijk geen echte hindernis gaat blijken te zijn...
Bij het bestellen van GAIK platen kwam de melding dat die niet afgegeven mogen worden op basis van 'eerste afgifte'... Dus meteen de vorige eigenaar gebeld om te dubbelchecken en hij bevestigde zonder enige twijfel dat er nimmer GAIK platen voor de SA werden afgegeven. Immers, die auto staat sinds ruim voor de invoering van de GAIK platen in 2000 tot nu toe ononderbroken geschorst.
Inmiddels was Sapphire al in de telefoon richting RDW geklommen en weten we dat de SA duplicaatcode 0 heeft, zoals ook op de nwe kentekenkaart staat, maar de eerste schrik was eventjes dat er toch zo'n vermaledijd 1tje op de nieuwe platen moest komen... Ik moet de uiteindelijke stellingname van de RDW nog horen maar 't lijkt er vooralsnog op dat ik daar een aanvraag moet indienen voor de eerste aangifte van GAIK platen.
Wat nog even vreemd blijft is dat de maker van nummerborden dan gisteren aangaf dat 'ie duplicaatcodes moest printen... Enfin, de uitkomst blijft nog even spannend dus, hoewel ik er vooralsnog wel vertrouwen in wil hebben dat dit goed komt... Maar meeduimen is nog eventjes welkom!
@ RoccoH; Scherp gezien! Dank voor de tip.
.
Gisteren deed zich een onverwachte hindernis voor die hopelijk uiteindelijk geen echte hindernis gaat blijken te zijn...
Bij het bestellen van GAIK platen kwam de melding dat die niet afgegeven mogen worden op basis van 'eerste afgifte'... Dus meteen de vorige eigenaar gebeld om te dubbelchecken en hij bevestigde zonder enige twijfel dat er nimmer GAIK platen voor de SA werden afgegeven. Immers, die auto staat sinds ruim voor de invoering van de GAIK platen in 2000 tot nu toe ononderbroken geschorst.
Inmiddels was Sapphire al in de telefoon richting RDW geklommen en weten we dat de SA duplicaatcode 0 heeft, zoals ook op de nwe kentekenkaart staat, maar de eerste schrik was eventjes dat er toch zo'n vermaledijd 1tje op de nieuwe platen moest komen... Ik moet de uiteindelijke stellingname van de RDW nog horen maar 't lijkt er vooralsnog op dat ik daar een aanvraag moet indienen voor de eerste aangifte van GAIK platen.
Wat nog even vreemd blijft is dat de maker van nummerborden dan gisteren aangaf dat 'ie duplicaatcodes moest printen... Enfin, de uitkomst blijft nog even spannend dus, hoewel ik er vooralsnog wel vertrouwen in wil hebben dat dit goed komt... Maar meeduimen is nog eventjes welkom!
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op di 14 feb, 2023 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl..
.
Èn de volgende uitdaging dient zich aan. De startmotor draait de motor mooi rond, maar helaas.... Geen spatje oliedruk.
Vermoeden is dat de o-ring van de aanzuigzeef uitgedroogd is waardoor de oliepomp lucht aanzuigt. In dat geval zal de motor eruit moeten.
Wèl te gek zijn de nieuwe staal-omvlochten remleidingen. Niet origineel, wèl fijner..
Èn de volgende uitdaging dient zich aan. De startmotor draait de motor mooi rond, maar helaas.... Geen spatje oliedruk.
Vermoeden is dat de o-ring van de aanzuigzeef uitgedroogd is waardoor de oliepomp lucht aanzuigt. In dat geval zal de motor eruit moeten.
Wèl te gek zijn de nieuwe staal-omvlochten remleidingen. Niet origineel, wèl fijner..
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op di 14 feb, 2023 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434