starten en afslaan lucas cu14
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Zojuist de AIC uitgewisseld, precies hetzelfde probleem. AIC ertussenuit en de slangen doorverbonden met een pijpje ertussen, motor valt ook uit. Het maakt allemaal geen enkel verschil. Ik zal de storingscodes nog uitlezen, maar ik begrijp er echt niet veel meer van, bijna alles is al vervangen.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Storingscodes uitgelezen. De eerste is altijd standaard, geen signaal ontsteking. Ik heb hierna de volgende opgeroepen, en die is er niet. Hij knippert 5x 1. Dat betekend dat er geen foutcodes zijn, om het nog even wat makkelijker te maken
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Donateur (4x)
- Berichten: 370
- Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: starten en afslaan lucas cu14
Je gaf aan dat je slangen van de aic er af geploft zijn.
Wellicht een backfire gehad?
Controleer voor de zekerheid je aanzuigtraject na de LMM even kritisch.
Ik heb zelf eens gehad dat er een mof was losgeschoten, dan komt er lucht in het systeem waar de LMM geen rekening mee houdt.
Wellicht een backfire gehad?
Controleer voor de zekerheid je aanzuigtraject na de LMM even kritisch.
Ik heb zelf eens gehad dat er een mof was losgeschoten, dan komt er lucht in het systeem waar de LMM geen rekening mee houdt.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Klopt inderdaad. De slang die achter de gasklep zit die ploft er af, net weer gebeurd. Ik snap niet hoe hij druk op kan bouwen in het inlaattraject.V6Kees schreef: ↑do 13 jan, 2022 19:08Je gaf aan dat je slangen van de aic er af geploft zijn.
Wellicht een backfire gehad?
Controleer voor de zekerheid je aanzuigtraject na de LMM even kritisch.
Ik heb zelf eens gehad dat er een mof was losgeschoten, dan komt er lucht in het systeem waar de LMM geen rekening mee houdt.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Donateur (4x)
- Berichten: 370
- Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: starten en afslaan lucas cu14
Het is een turbo toch, beetje overdruk in het inlaattraject is te verwachten.
Slangenklemmen allemaal nalopen en aandraaien.
Als de bus waar de slang omheen zit er ook uit schiet helpt het wel om die met lock-tite vast te zetten.
Slangenklemmen allemaal nalopen en aandraaien.
Als de bus waar de slang omheen zit er ook uit schiet helpt het wel om die met lock-tite vast te zetten.
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7452
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: starten en afslaan lucas cu14
Oei, lastig dit!
Ik roep maar wat, carterventilatie verkeerd om?
Wat ook nog kan is dat de rubber tussen inlaat en gasklephuis niet meer goed is, en je daar valse lucht binnenkrijgt…
Ik roep maar wat, carterventilatie verkeerd om?
Wat ook nog kan is dat de rubber tussen inlaat en gasklephuis niet meer goed is, en je daar valse lucht binnenkrijgt…
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10007
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: starten en afslaan lucas cu14
Was V6Kees zegt; toch back fire wellicht?
Bougie kabels in de goede volgorde erop, verdeler op correcte timing?
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Nogmaals dank voor jullie reacties, ik ga het weer even nalopen. De moed begint me toch een beetje in de schoenen te zakken, maar we gaan gewoon door!
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Donateur (4x)
- Berichten: 370
- Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: starten en afslaan lucas cu14
Houd vol, je gaat het vast vinden
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: starten en afslaan lucas cu14
Druk in het inlaatsysteem…
Klepspeling niet juist of een verbrande klep wellicht? Ik zou even compressie meten..
Klepspeling niet juist of een verbrande klep wellicht? Ik zou even compressie meten..
Saab 900 2.1i 16V 4-drs sedan
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: starten en afslaan lucas cu14
Het blok is toch niet open geweest?
Er hoort bij het starten gewoon vacuüm in het inlaattraject te staan. Ik zou zeggen controleer de ontsteking
tijdens het starten levert een turbo nog absoluut geen druk hoor, misschien draait de turbo nog niet eens tijdens het starten...
Er hoort bij het starten gewoon vacuüm in het inlaattraject te staan. Ik zou zeggen controleer de ontsteking
-
- Donateur (4x)
- Berichten: 370
- Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: starten en afslaan lucas cu14
Nee bij het starten is dat natuurlijk niet het geval
Zal me iets duidelijker uitdrukken;
Ik gooide eens de druk van mijn 900S iets omhoog zette de auto daarna weg. Zelfde symptomen als ts hier beschrijft, heel moeizaam aan de praat te houden. Bij mij bleek toen de mof tussen turbo en buis naar gasklephuis los te zitten.
Met een backfire kan dat natuurlijk ook voor de turbo het geval zijn.
Zal me iets duidelijker uitdrukken;
Ik gooide eens de druk van mijn 900S iets omhoog zette de auto daarna weg. Zelfde symptomen als ts hier beschrijft, heel moeizaam aan de praat te houden. Bij mij bleek toen de mof tussen turbo en buis naar gasklephuis los te zitten.
Met een backfire kan dat natuurlijk ook voor de turbo het geval zijn.
- Ruud 9.3
- Donateur
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: wo 03 jan, 2007 19:46
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: starten en afslaan lucas cu14
Ik denk dat 2 van de 4 bougiekabels niet goed zijn aangesloten op de verdeler of op de bougie.
Wel starten in combinatie met back fire.
Wel starten in combinatie met back fire.
Sedan 9.3 SS 2007, Cabrio 9.3 SE 2002, 9000 Anni 1997, Volvo S60 2018
projecten: 900 T16S Aero 1992 en 96 V4 1971 Megasquirt
ex 900 T8 APC 1983, 9000i CC 1987, 900i 1985, Cabrio 900S Aero T5 1993, 9000i CSE 1994, 9000i CD 1990
Rijkdom zit tussen de oren, niet in je portemonnee
projecten: 900 T16S Aero 1992 en 96 V4 1971 Megasquirt
ex 900 T8 APC 1983, 9000i CC 1987, 900i 1985, Cabrio 900S Aero T5 1993, 9000i CSE 1994, 9000i CD 1990
Rijkdom zit tussen de oren, niet in je portemonnee
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Dit klinkt mij wel heel logisch in de oren, voornamelijk door die druk die hij opbouwd, ik ga morgen dit en de ontsteking eens nalopen. Ik hou jullie op de hoogte, top dat jullie meedenken.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Update: ik denk dat ik achter het probleem ben, ik heb alle bougiekabels nagelopen en die zitten op de juiste plaats. Ik heb het vliegwiel op de 0 graden stand gezet, en daarna gekeken waar de rotor in de verdelerkap naartoe wijst. Op de onsteking zit een merkteken, en hij staat 180 graden gedraaid. Ipv cilinder 1 wijst hij naar cilinder 4. Ik denk dat ik hier het probleem te pakken heb. Het is mij nog niet duidelijk hoe dit kan, ik heb het vliegwiel er wel afgehad, maar er zit een paspen waar het vliegwiel op moet passen. Voordat ik het vliegwiel los ga halen, iemand nog een idee?
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92