starten en afslaan lucas cu14
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7452
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: starten en afslaan lucas cu14
De timing is dus off. Bij 0 graden hoort cilinder 1 op bovenste punt te staan. Even opnieuw alles afstellen.
Overigens is de vergissing makkelijk gemaakt: het gat voor de paspen op het vliegwiel is maar met wat kleiner. Ik heb me wel eens vergist.
Overigens is de vergissing makkelijk gemaakt: het gat voor de paspen op het vliegwiel is maar met wat kleiner. Ik heb me wel eens vergist.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Edit: ik ga ermee bezig, laat jullie nog wetenSwabie schreef: ↑vr 14 jan, 2022 10:19Update: ik denk dat ik achter het probleem ben, ik heb alle bougiekabels nagelopen en die zitten op de juiste plaats. Ik heb het vliegwiel op de 0 graden stand gezet, en daarna gekeken waar de rotor in de verdelerkap naartoe wijst. Op de onsteking zit een merkteken, en hij staat 180 graden gedraaid. Ipv cilinder 1 wijst hij naar cilinder 4. Ik denk dat ik hier het probleem te pakken heb. Het is mij nog niet duidelijk hoe dit kan, ik heb het vliegwiel er wel afgehad, maar er zit een paspen waar het vliegwiel op moet passen. Voordat ik het vliegwiel los ga halen, iemand nog een idee?
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Hoe kan een verkeerd gemonteerd vliegwiel voor een foute timing zorgen? De timing zit toch in de krukas met ketting ten opzichte van de nokkenassen? Hier heb ik niets mee gedaan
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Donateur (4x)
- Berichten: 370
- Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: starten en afslaan lucas cu14
Ik zat het me ook af te vragen, bij wijze van test misschien goed om de bougie kabels aan te sluiten conform je huidige mechanische set-up? Als je op iedere cilinder op het juiste moment een vonk hebt zou ie gewoon moeten lopen zou ik verwachten.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
[q]
V6Kees, dat ga ik proberen. Stel dat het zo is, snap ik het nog steeds niet, want ik heb niks met de nokkenassen of ketting gedaan, noch met de ontsteking
V6Kees, dat ga ik proberen. Stel dat het zo is, snap ik het nog steeds niet, want ik heb niks met de nokkenassen of ketting gedaan, noch met de ontsteking
Laatst gewijzigd door Vyv op vr 14 jan, 2022 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote
Reden: onnodige quote
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7452
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: starten en afslaan lucas cu14
Vliegwiel verkeerd gemonteerd. Dat is denk ik het probleem.
Volgens mij bedoelt Kees: de kabel van 4 op 1 en die van 4 op 1.
Volgens mij bedoelt Kees: de kabel van 4 op 1 en die van 4 op 1.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
[q]
Saapie, dat zou inderdaad kunnen, maar wat voor verband zit er tussen het vliegwiel en de timing, dat verband kan ik niet leggen
Saapie, dat zou inderdaad kunnen, maar wat voor verband zit er tussen het vliegwiel en de timing, dat verband kan ik niet leggen
Laatst gewijzigd door Vyv op vr 14 jan, 2022 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote
Reden: onnodige quote
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
- PeterJanssen
- Donateur
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 04 aug, 2013 14:40
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: starten en afslaan lucas cu14
4 takt, dus alsvliegwiel 180 verdraaid is, is ontsteking 90 verdraaid.
Ken de ontstekingsvolgorde van deze niet, lijkt erop dat alles 1tje op moet schuiven als je met 180 misgeplaatst vliegwiel werkt
Ken de ontstekingsvolgorde van deze niet, lijkt erop dat alles 1tje op moet schuiven als je met 180 misgeplaatst vliegwiel werkt
Saab 9-3 SS 2008
Saab 96V4-1973
Ex 9-3 SS 2003
Ex 9-3NG TiD
Verder:
BMW E91
Ex BMW E36
EX Alfa 147 16V Twinspark
EX Peugeot 207 1.4 VTI
Saab 96V4-1973
Ex 9-3 SS 2003
Ex 9-3NG TiD
Verder:
BMW E91
Ex BMW E36
EX Alfa 147 16V Twinspark
EX Peugeot 207 1.4 VTI
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7452
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: starten en afslaan lucas cu14
Haal de klepdeksel er eens af. En zet de nokkenassen op 0 ( door vliegwiel te draaien) Kijk dan even of vliegwiel ook op 0 uitkomt na 2 keer ronddraaien.
Nokkenassen kan je het beste timen via merkteken op de tandwielen, en effe controleren of de uitsparingen op de assen ook op tijd staan.
Nokkenassen kan je het beste timen via merkteken op de tandwielen, en effe controleren of de uitsparingen op de assen ook op tijd staan.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
[q]
Ga ik straks doen
Ga ik straks doen
Laatst gewijzigd door Vyv op vr 14 jan, 2022 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote
Reden: onnodige quote
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Ik heb de kleppendeksel losgehaald. Ik heb de nokkenassen op de merkstreep gezet en hierbij staat cilinder 1 op BDP. Op het vliegwiel is geen aflezing waarneembaar. Lijkt er toch op dat het vliegwiel verkeerd zit, echter snap ik nog niet zo goed hoe dit de ontsteking zo kan beinvloeden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10007
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: starten en afslaan lucas cu14
Hoe kijk je op het vliegwiel, door de ronde opening of door het vierkantje luikje rechts naats de ronde opening? Je moet door de ronde opening zoeken naar een nokje, niet naar de gradenboog. Vliegwiel maakt inderdaad niks uit voor ontstekeing, maar wel als je ontsteking wilt gaan afstellen.
Zat je verdeelkapje er niet gewoon 180 graden verkeerd op?
Zie kijkgat bij witte pijl.
Links BDP nok, wit aangetipt.
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10007
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: starten en afslaan lucas cu14
Enne... vliegwiel kan ter toch maar op een manier op vanwege de paspen?
Die bouten kunnen niet door het paspen gat dacht ik.
Die bouten kunnen niet door het paspen gat dacht ik.
- PeterJanssen
- Donateur
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 04 aug, 2013 14:40
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: starten en afslaan lucas cu14
Paspen in verkeerde gat gestoken?
Saab 9-3 SS 2008
Saab 96V4-1973
Ex 9-3 SS 2003
Ex 9-3NG TiD
Verder:
BMW E91
Ex BMW E36
EX Alfa 147 16V Twinspark
EX Peugeot 207 1.4 VTI
Saab 96V4-1973
Ex 9-3 SS 2003
Ex 9-3NG TiD
Verder:
BMW E91
Ex BMW E36
EX Alfa 147 16V Twinspark
EX Peugeot 207 1.4 VTI
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
[q]
Bedankt Vyv! Ik kijk inderdaad door het verkeerde gat, heb de kap nu weggehaald en merkteken staat bovenaan.
Bedankt Vyv! Ik kijk inderdaad door het verkeerde gat, heb de kap nu weggehaald en merkteken staat bovenaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92