Hello Monte Carlo Yellow 900S Convertible! 'Goede wijn..'
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Dat ligt eraan. Ik zag ook de optie voorbijkomen om er een te zoeken met wat meer kilometers. Dan is dat minder een issue.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Om qua fotomateriaal van beide kandidaten wat meer evenwicht in dit topic te brengen bij deze toch ook nog maar wat foto's van de ONK Monte Carlo Yellow cabrio.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Toch is die gele ook al lekker qua uitvoering; CC, AC, Clarion HU (denk ik), Nardi, Reflectorplaat, ABS, 16 cross spokes, dubbele eindpijp
Ik heb nog wel een schaalmodel van een cabrio voor je wat je geel kan spuiten
Ik heb nog wel een schaalmodel van een cabrio voor je wat je geel kan spuiten
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Jep… en ‘n CD wisselaar achterin ook nog.
En ipv de 16” Crosspokes, die ik trouwens echt afbreuk vind doen, wijven aero’s met grijs hart.. en héél, héél misschien ooit nog ‘s een Aero bodykit… Dan is ‘ie àf.
En voor een classic cabrio lijkt mij LPT hélemaal prima voldoende. Waarbij ik moet zeggen dat ik nog nooit in een Classic Cabrio gereden heb…
Model! Leuk!
En ipv de 16” Crosspokes, die ik trouwens echt afbreuk vind doen, wijven aero’s met grijs hart.. en héél, héél misschien ooit nog ‘s een Aero bodykit… Dan is ‘ie àf.
En voor een classic cabrio lijkt mij LPT hélemaal prima voldoende. Waarbij ik moet zeggen dat ik nog nooit in een Classic Cabrio gereden heb…
Model! Leuk!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Een LPT met goede basisdruk en correcte ontsteking moet gewoon 140pk halen en dat rijdt helemaal prima en dat is niet zoveel minder dan die SIS want die Amerikaan zit denk ik op 160pk, APC boxen waren wat tammer in de US. Ik zou er niet eens meer skirts opzetten dezer dagen, vind het slanke/ranke ook wel weer wat hebben.
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Doe dat eerst maar eens, want ik heb mijn Classic cabrio verkocht en heb nu weer een 900 Classic coupé (met schuifdak, en een 9-3 sport cabrio voor het cabrio gevoel). Elke keer dat ik in de classic cabrio reed dacht ik bij mijzelf: "nee, volgende keer weer een gewone Classic..."
En volgens mij ben ik echt niet de enige die die stap heeft gemaakt
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Je bent in ieder geval niet de eerste die me dit vertelt. Mede daarom ben ik best wel benieuwd hoe 't is om in 'n Classic cabrio te rijden.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17572
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Heb die stap ook gemaakt
Ik zou overigens die gele laten staan vanwege het missende "16 valve" logotje op de kont
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Shit ja... Jammer... Begon er net serieus zin in te krijgen... Naja... Doorzoeken dan maar.
Dat k*t Saab ook met z'n inconsistente logo plakkerij.
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op wo 04 mei, 2022 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Wat maakte eigenlijk dat jullie die stap deden?
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- Arthurj
- Donateur (4x)
- Berichten: 886
- Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Torsie wellicht van die 900 Classic Cabrio? Daar hoor ik mensen wel vaker over.
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Precies. Maar DV 9-3 is ook gewend aan een 9-3OG dus wellicht valt het hem mee
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17572
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
De cabrio heb ik destijds verkocht vanwege andere prioriteiten (huis, kinderen), niet omdat ie slecht reed. Heb er eigenlijk tot op heden spijt van, want een dergelijke uitvoering in die staat is nu onbetaalbaar en ik had hem gekocht met de intentie dat het een blijvertje voor lange tijd zou zijn. De reden voor aanschaf van een coupé was voor mij niet het betere rijgedrag, maar meer omdat ie onverwacht op mijn pad kwam.
De instabielere koets van de cabrio was natuurlijk destijds te merken, maar daar wen je aan en valt in het niet bij het overig rijgenot Erg persoonlijk natuurlijk, maar aangezien je al cabrio-ervaring hebt met niet als de stijfste bekend staande cabrios, zal het denk ik geen negatieve ervaring voor je worden. Gewoon een keer eentje lenen en een dagje sturen
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Het was toentertijd mijn dagelijks vervoer maar ik voelde mij er gewoon niet veilig in omdat de auto zo slap aanvoelde. Ik vermoed dat mijn classic cabrio een sportonderstel had gekregen van de vorige eigenaar, waardoor je het torderen dan juist veel beter kan voelen.
Positieve puntjes: Ik vond overigens de luchtstroom rondom de cockpit met open dak beduidend beter bij de Classic cabrio dan bij de 9-3NG cabrio (beiden met windscherm en alle ramen naar boven); veel minder last van turbulentie in de classic.
En zo'n Classic cabrio ziet er ontzettend goed uit.
Positieve puntjes: Ik vond overigens de luchtstroom rondom de cockpit met open dak beduidend beter bij de Classic cabrio dan bij de 9-3NG cabrio (beiden met windscherm en alle ramen naar boven); veel minder last van turbulentie in de classic.
En zo'n Classic cabrio ziet er ontzettend goed uit.
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: What's it gonna be: A Springtime in Sweden 1988 or a Monte Carlo Yellow 900S cabrio?
Die proefrit komt er aan... Een dagje gaat wellicht niet lukken, maar een Km of 50 zal er wel inzitten. (Die Km stand moet voor de verkoop nog wel ff laag blijven he!)gj900 schreef: ↑do 05 mei, 2022 8:53...maar daar wen je aan en valt in het niet bij het overig rijgenot Erg persoonlijk natuurlijk, maar aangezien je al cabrio-ervaring hebt met niet als de stijfste bekend staande cabrios, zal het denk ik geen negatieve ervaring voor je worden. Gewoon een keer eentje lenen en een dagje sturen ...
Dat is precíes waar ik op hoop! Dat zo'n classic veel torsie heeft maak ik me totaal geen zorgen over. Er heerlijk (en vaak!) relaxed mee touren is wat ik voor me zie.
Tja, dit is voor mij ook wel altijd de ultieme Saab droom geweest.
De 900 Classic cabrio vind ik èigenlijk 'De Moeder Van Alle Cabrio's'...
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434