Carrosserie bijwerken + poetsen in regio Amsterdam

1978-1993
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hokse
Geregistreerd lid
Berichten: 68
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 13:22
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Carrosserie bijwerken + poetsen in regio Amsterdam

Bericht door Hokse » zo 15 mei, 2022 21:57

Ik neem binnenkort een mooie 900 classic over van een kennis. Een MY91 900i met 300K op de teller. Van 2012 tot 2016 heb ik met veel plezier in een witte MY84 900i gereden, en nu kriebelt het weer. Het is een mooi exemplaar, maar er zijn wel drie plekjes bij te werken (zie afbeeldingen) en hij is hard aan een poets/polijstbeurt toe.

Heeft iemand tips voor goede adresjes in regio Amsterdam, voor zowel bijwerken als poetsen? En nog do's en dont's op dit vlak? Ik houd me aanbevolen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Saab 900i, 1991.

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid
Berichten: 3073
Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Carrosserie bijwerken + poetsen in regio Amsterdam

Bericht door martinphili » ma 16 mei, 2022 7:28

Een adres voor het bijwerken heb ik niet voor je maar dat poetsen en polijsten zou ik eventueel wel voor je kunnen doen.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Carrosserie bijwerken + poetsen in regio Amsterdam

Bericht door Sapphire » ma 16 mei, 2022 7:54

Hokse schreef:
zo 15 mei, 2022 21:57
En nog do's en dont's op dit vlak? Ik houd me aanbevolen!
Twee van deze plekken zouden zomaar laswerk kunnen worden. Don’ts zijn in elk geval: “een beetje bijwerken” want dat is in dit stadium kansloos. Do’s: direct de roest stoppen op een fatsoenlijke manier (lees: verwijderen, mogelijk incl een stuk plaatwerk) en na herstel liefst gelijk nieuwe primer en lak er op (al dan niet uit spuitbus om het budget wat te beheersen). Maar dit zijn best rotplekken, vooral die bij de motorkap. Hoe langer je nog wacht met goed aanpakken hoe lastiger en duurder het wordt. En wellicht de auto goed (van onderen) laten inspecteren door een kenner, want het zou me verbazen als dit de enige roestplekken zijn (mogelijk de enige in het zicht, maar voor de structuur voorlopig onbelangrijk). Succes!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 7472
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Carrosserie bijwerken + poetsen in regio Amsterdam

Bericht door Saapie » ma 16 mei, 2022 8:51

Goed advies hierboven. Laswerk lijkt inderdaad onvermijdelijk om dit te stoppen / conserveren.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Plaats reactie