1FV-L07: den Hollander in België

1978-1993
Gebruikersavatar
Bartvnc
Geregistreerd lid
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 jul, 2016 11:03
Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale

1FV-L07: den Hollander in België

Bericht door Bartvnc » do 26 mei, 2022 20:33

Zes jaar geleden kon ik na best lang zoeken nog eens een 900 in huis halen. Mijn vorige (een Odoardo grijze 900i van 1991) had ik verkocht omdat ik een bedrijfswagen ter beschikking had gekregen en eigenlijk is dat altijd aan mij blijven knagen. Wat een heerlijke wagen was dat. Mijn nieuwe aanwinst werd dus mijn derde 900 en voor het eerst een FPT. Ik had hem op de kop getikt via een in België wonende Duitser die hem van een Nederlander gekocht had. Is deze zilvergrijze wagen bij iemand van het forum gekend?

Los van de nummerplaat 1FV-L07 die er in lag, heb ik er helemaal geen historiek van. Volgens de vorige eigenaar was de koppakking nog vervangen, maar daarna was de auto gestald gedurende 4 jaar. Net zoals een straatkatje had deze 900 een schrijnend gebrek aan TLC, denk bijvoorbeeld aan Aero skirts die met houtschroeven aan de deur bevestigd zijn. 🤯 Een verwaarloosd mormeltje dus, maar je krijgt dan ook heel wat terug als je er zorg voor draagt. Het is een extra familielid geworden, kan ik wel zeggen.

Dit soort zaken doet me vermoeden dat de oorspronkelijke eigenaar niet op dit forum zit, maar toen ik onlangs de nummerplaten bij het opruimen tegenkwam, dacht ik: laat ik het toch maar even proberen.

Afbeelding

Plaats reactie