Goedemorgen,
Mijn slot van de deur is defect. Binnenwerk is eruit gekomen en ding is gewoonweg versleten.
Om dezelfde sleutel te kunnen gebruiken heb ik een nieuw contactslot, 2 deursloten en een kofferbak slot nodig.
Nu zie ik vele soorten op het internet die erg veel op elkaar lijken maar de prijzen nogal verschillen.
Van Billfart kostrond de 70 euro en van Saab bijna 300 euro??
Wie heeft hier ervaring mee en kan advies geven waar een compleet setje te kunnen kopen?
Slot cilinder deur kapot. Nieuw setje sloten?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Slot cilinder deur kapot. Nieuw setje sloten?
Ik heb diverse keren slotensetjes vervangen. Is niet moeilijk, maar we even werk. Ik denk dat je rond de 150 euro kwijt bent voor een complete gebruikte set. Oosterbaan, Saabworld en Van der Laan hebben vast sets liggen
-
smitje007
- Geregistreerd lid
-
Saapie
- Donateur (2x)

Zover ik weet is nieuw niet meer te krijgen.
Een goed gebruikte set is al best lastig te vinden
Een goed gebruikte set is al best lastig te vinden
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Op de foto’s ziet het slot er toch nog intact/compleet uit? Ik vraag me af wat er mis mee is? Het enige dat ik zie is dat het stangetje is losgekomen.smitje007 schreef: ↑za 02 mei, 2026 9:15Binnenwerk is eruit gekomen en ding is gewoonweg versleten.
Ik heb hier nog een complete set liggen voor een coupé (ik geloof dat een sedan een ander kofferslot heeft).
Soms worden er op tradera nog NOS complete sets verkocht. Maar dan moet je geduld en geluk hebben én je portemonnee open trekken.
-
smitje007
- Geregistreerd lid
Net het slotje er weer ingezet. Bleek dat het klepje tegen regen en vuil los is geraakt.
Die eruit gepeuterd en teruggeplaatst. Net klaar
Echter moeten er wel nieuwe sloten in. Vooral contactslot wordt steeds erger.
Die eruit gepeuterd en teruggeplaatst. Net klaar
Echter moeten er wel nieuwe sloten in. Vooral contactslot wordt steeds erger.
-
Idel
- Geregistreerd lid
Hier een goedkopere oplossing. gewoon een ander nog intact zijnde portierslot(sleutel gedeelte) of contactslot op de kop tikken ,maakt niet uit als er geen sleutel bij zit. Het aangeschafte slotje samen met de originele of kopie sleutel van je auto sloten naar de firma Jutkey in Amsterdam sturen of brengen wat men wilt. Eerst even contact met ze opnemen 020-6169455, de kosten waren in 2008 , 25 euro voor passend maken, weet niet hoeveel ze nu vragen onbekend ?
Werkt geweldig je krijgt het slot werkend met de originele sleutel terug en monteert het slot weer in de portier of contact van je auto. C'est ca
Werkt geweldig je krijgt het slot werkend met de originele sleutel terug en monteert het slot weer in de portier of contact van je auto. C'est ca