Nette Carplay installatie Saab 900 Classic

1978-1993
Plaats reactie
bastiaanberends
Geregistreerd lid

Nette Carplay installatie Saab 900 Classic

Bericht door bastiaanberends » za 16 mei, 2026 20:50

Nadat ik een Carme Carplay set had aangeschaft ontstond bij mij de wens om die wat sjieker te monteren dan middels de standaard zuignap op het raam. Ook de standaard stroomvoorziening door middel van een plug in de sigaretten aansteker beviel me niet. BIj de minste beweging aan het snoer werd de stroom tijdelijk onderbroken en startte het ding opnieuw op.

Ik heb daarom achter de autoradio een nieuwe 12v plug aangebracht en daar de meegeleverde stekker van het Carme set ingeplugd. Het snoertje van deze voeding en het kabeltje voor de AUX konden via de asbak naar beneden.

De asbak heb ik gedemonteerd. Niet alleen het bakje, maar ook het metalen frame waar de asbak in vastgehouden wordt. Mijn zoon, die een 3D printer heeft, tekende een frame die precies aansluit in de ruimte die vrijkomt. Op het frame tekende hij een aantal nokjes op de plaatsen waar de schroeven voor de nieuwe standaard aangrijpen in het frame waar eerst de asbak zat. Na wat iteraties om de positie van het schermp te optimaliseren was het project klaar. Het scherm sluit goed aan bij het dashboard. En er is voldoende ruimte voor de hand die de schakelpook bedient. In de mount is een kleine gat uitgespaard voor de doorvoer van de kabeltjes.

Nu, na een paar maanden gebruik ben ik nog steeds erg enthousiast over deze upgrade. De bediening gaat heel prettig omdat je hand kan leunen op de pook en je daardoor trefzeker bent op het touchscreen van de Carme Carplay.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bastiaanberends
Geregistreerd lid

Re: Carplay installeren in een Saab 900 Classic

Bericht door bastiaanberends » za 16 mei, 2026 20:53

Oh ja, als er iemand interesse heeft in dit product: stuur me even een prive bericht.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Carplay installeren

Bericht door Marius0404 » za 16 mei, 2026 21:10

Mooi projectje
Mooi resultaat

joep97
Donateur
Donateur

Re: Nette Carplay installatie Saab 900 Classic

Bericht door joep97 » di 08 sep, 2026 14:53

Afbeelding

Ik ben ook tevreden over deze goedkope Chinese oplossing.

Plaats reactie