Relais Elektrische ramen

1978-1993
Plaats reactie
wijba
Geregistreerd lid

Relais Elektrische ramen

Bericht door wijba » wo 20 aug, 2003 18:16

Hallo Saabers...

Ik ben op zoek naar of het relais, of het typenummer van het relais, dat onder de achterbank zit, en gebruikt wordt voor de elektrische ramen.

Ik ben mijn 900 T8 ('87) aan het voorzien van allerlei elektrische snufjes, zoals ramen, spiegels en schuifdak. Gelukkig is de 900 al helemaal voorbereid voor dit alles, dus dat scheelt.

Ik weet eigenlijk niet of voor de spiegels en het schuifdak ook relais nodig zijn.

Verder ben ik eens benieuwd of er al goede oplossingen zijn voor het hemeltjes probleem??? Die van mij hangt elke dag op mijn hoofd. Ik heb er al eens bison spray achter gespoten, maar dat blijft niet plakken op de gele foamlaag die op het board is geplakt. Dus als iemand nog een goeie tip heeft.

GTZ Wijnand Bakker (voortaan WijB@) 8)

doktorevil
Geregistreerd lid

Re: Relais Elektrische ramen

Bericht door doktorevil » wo 20 aug, 2003 18:36

Staat dat niet in je Bentley manual of op de EPC?

wijba
Geregistreerd lid

Bericht door wijba » wo 20 aug, 2003 18:55

Ik ben wel blond, maar niet dom!! :wink:

Heb ik idd al in gekeken, maar staat wel in dat er een relais moet zitten, maar niet welke...

GTZ WijB@ 8)

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 20 aug, 2003 19:01

hehehe....inderdaad je bent bepaald niet blond!
Ik dacht dat ik m zag... Maar dat was dus niet zo...:oops:
op bladzijde 371-112

Probeer 95 12 823 relais EW (electric window?) eens..
Tijn

wijba
Geregistreerd lid

Bericht door wijba » wo 20 aug, 2003 19:13

doktorevil schreef:hehehe....inderdaad je bent bepaald niet blond!
Ik dacht dat ik m zag... Maar dat was dus niet zo...:oops:
op bladzijde 371-112

Probeer 95 12 823 relais EW (electric window?) eens..
Tijn
Niet blond???? Dat zie je zondag wel :wink:

GTZ WijB@ 8)

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » wo 20 aug, 2003 22:18

Hallo,

Ik heb ook het een en ander uitgezocht over de hemel, bij mij ook een oosters geval aan het worden. Enig oplossing is em eruit halen, alles eraf, opnieuw bekleden, en dan met rails aan de zijkant(bij open dak errug nodig). je kan em natuurlijk ook helemaal strippen, en verven, Een hele klus, maar zeker de moeite waard :lol: Ik heb ook aanwijzingen, met foro,s. moet je maar even je mail adres geven of zo...

Gr. J.

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » di 02 sep, 2003 13:38

hmmm,

Nou ik heb het erop zitten, alles zelf gedaan. Kosten zo om en nabij de 115 euro. Let op, neem goed rekbare stof(ivm de vele bochten en kuiltjes etc.) en spuit waar het kan. Heb voldoende klemmen op zak, en gebruik coo rde kleine stukjes Bison TIX. Voor de rest niet tehard drukken(anders druk je de lijm erdoorheen :roll: ), en veel geduld.

Bij mij niet zo fantastisch gelukt, maar ja, in ieder geval beter dan voorheen :wink:

wijba
Geregistreerd lid

Bericht door wijba » wo 03 sep, 2003 0:24

Joshua schreef:hmmm,

Nou ik heb het erop zitten, alles zelf gedaan. Kosten zo om en nabij de 115 euro. Let op, neem goed rekbare stof(ivm de vele bochten en kuiltjes etc.) en spuit waar het kan. Heb voldoende klemmen op zak, en gebruik coo rde kleine stukjes Bison TIX. Voor de rest niet tehard drukken(anders druk je de lijm erdoorheen :roll: ), en veel geduld.

Bij mij niet zo fantastisch gelukt, maar ja, in ieder geval beter dan voorheen :wink:
Stuur eens een foto van je vakwerk!!!

GTZ WijB@ 8)

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » wo 03 sep, 2003 5:50

Ummm... ik heb een paar jaar geleden mijn hemeltje opnieuw laten bekleden door een goed bekend staande autobeklederij (A.P. de Bruijn, Roosendaal) voor 195 gulden plus BTW. Ik had de 'shell' wel zelf gestript en schoongemaakt...

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » wo 03 sep, 2003 11:17

Dat wil ik best wel doen, maar, ik weet niet hoe ik een foto moet zien te plaatsen hier. Leg me dat eerst eens even uit(!).

En, dat wat betreft het bekleden, was dat alleen het, of dak MET zonnedak, en bijkomende achterstukken etc.Alles bij elkaar heeft mij zo een hele week geduurd :? , niet aan te raden voor de leek of ongeduldige... :wink:

wijba
Geregistreerd lid

Bericht door wijba » wo 03 sep, 2003 12:02

Joshua schreef:Dat wil ik best wel doen, maar, ik weet niet hoe ik een foto moet zien te plaatsen hier. Leg me dat eerst eens even uit(!).

En, dat wat betreft het bekleden, was dat alleen het, of dak MET zonnedak, en bijkomende achterstukken etc.Alles bij elkaar heeft mij zo een hele week geduurd :? , niet aan te raden voor de leek of ongeduldige... :wink:
Je kunt ook een foto naar mij mailen: wijba@wijba.nl

GTZ WijB@ 8)

Mennot
Geregistreerd lid

Bericht door Mennot » do 11 sep, 2003 15:45

Om me ook maar even te bemoeien met de hemeldiscussie:
Van verschillende mensen heb ik begrepen dat je het beste lijm van 3M in een spuitbus kunt gebruiken. De Bisonkit, Tix o.id., schijnt niet zo heel erg van de grote temperatuurverschillen onder het dak te houden; met als gevolg dat het hele zaakje toch weer naar beneden komt.

Plaats reactie