Van 4 naar 3

1978-1993
Plaats reactie
Arnaud
Geregistreerd lid

Van 4 naar 3

Bericht door Arnaud » zo 12 okt, 2003 19:11

Ben ik weer.

Vanmiddag de koop gesloten voor een mooie 900i 3 deurs classic uit 88. M'n zilveren schicht (900T8 4deurs - 1986) staat nog steeds voor de deur omdat ik er simpelweg geen afstand van kan nemen. Eens moet het toch gaan gebeuren en dus heb ik besloten dan maar onderdelen uit de T8 over te gaan zetten in de 900i.

Hierbij komen jullie in beeld, want hier heb ik natuurlijk tips voor nodig.
Mijn lijstje van over te zetten zaken is;
-De velgen
-De centrale portiervergrendeling
-De elektrische ramen
-De elektrische spiegels
-De stoelverwarming
-Uitlaatstuk

Is bovenstaande in een weekendje te regelen en zo ja waar moet ik dan op letten?

Zijn er misschien nog meer interessante zaken die ik van de T8 over kan zetten op de 900i?

Alvast weer dank en waardering voor uw aller reacties!

Groet,

Arnaud

Injectie
Moderator

Re: Van 4 naar 3

Bericht door Injectie » zo 12 okt, 2003 19:58

Als je en beetje pech hebt passen je velgen niet. :( In modeljaar 88 is namelijk het en en ander gewijzigd. Bouten in plaats van moeren, handrem op de achteras ipv de vooras. En ik geloof de steek van de velgen ook.

Arnaud
Geregistreerd lid

Bericht door Arnaud » zo 12 okt, 2003 20:17

Heb ik dat weer??? :evil:

Na welke maand in 88 is die wijziging ingegaan? Weet je dat toevallig?

Owwwww... :twisted:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 12 okt, 2003 21:00

weet ik niet precies. wat ik wel weet dat er in 88 en 89 nog 87-ers voor het eerst op kenteken zijn gezet. Makkelijkste wat je kunt controleren is op welke as de handrem zit. Zit die op de vooras dan zit je goed. Zit die op de achteras dan heb je pech. Ik wens je veel geluk.
Groeten desmond Prins

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » zo 12 okt, 2003 21:01

Volgens mij kun je het zien aan de hand van je handrem. Ziet ie op de voorwielen, dan past het niet. Ziet ie op de achterwielen, dan zou het wel gaan. Maar ja, als je een wiel omwisselt en het gaat niet van harte, dan weet je het wel...... :(

wijba
Geregistreerd lid

Bericht door wijba » zo 12 okt, 2003 21:19

Is het niet zo dat modellen van voo 1988 wielmoeren hebben, en daarna wielbouten??? of viceversa???

GTZ WijB@ 8)

Arnaud
Geregistreerd lid

Bericht door Arnaud » zo 12 okt, 2003 21:46

Ik heb geen brug o.i.d., dus zien of de handrem op de voor of achterwielen zit, kan ik niet. Loop ik niet vanzelf tegen het probleem aan als ik de wielen over ga zetten, of is dat iets wat ik niet kan zien?

michiels
Geregistreerd lid

Bericht door michiels » ma 13 okt, 2003 3:52

Als je nou bij je voorwielen begint met overzetten van je banden.......Als je band er af is kan je nl. zo zien of daar al dan niet de handrem op zit, heb je geen brug voor nodig! Als je handrem daadwerkelijk op je voorwielen zit dan zie je achter je remcilinder ergens een soort veer die een kabel(rubber omhulsel) aantrekt! Kan er even geen plaatje van vinden........... succes

Plaats reactie