injectie

1978-1993
Plaats reactie
Hannes
Forum Admin

injectie

Bericht door Hannes » ma 13 okt, 2003 15:32

Hallo iedereen,

Onze saab heeft nogal problemen met de warme/half warme start. Hij krijgt dan duidelijk veel te veel benzine. Je ruikt het duidelijk. Als je de stekker bij "vijfde"injector los trekt start die wel gewoon goed. Nou las ik van de week in de auto week dat meer auto's met dit Bosch injectie systeem hier soms last van hebben, maar een oplossing stond er natuurlijk niet bij ;)
Heeft een van jullie misschien een idee.

Het gaat om onze 900 T8 van 1986.

groeten,
Hannes

ps de gespoten velgen en motorkap staan hem er goed, net als de nieuwe hoedenplank. 8)

bram
Geregistreerd lid

Re: injectie

Bericht door bram » ma 13 okt, 2003 19:04

een maat van me had hetzelfde probleem. Hij heeft de auto al naar een SaabDealer gebracht.

De exacte oplossing weet ik niet, maar misschien moet je het stekkertje nakijken van de Termosthaat. Die kan doorgebrandt zijn, en niet meer goed werken.

Gr

PS: Succes met het vinden van het probleem

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » vr 17 okt, 2003 13:18

Bram,

Bedankt voor je antwoord.
Als die vriend van je z'n auto terug heeft, hoor ik graag wat het bij hem was. Het stekkertje zag er gewoon goed uit bij mij.

groeten
Hannes

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » vr 17 okt, 2003 16:49

Thermotijdschakelaar. Die stuurt de koude-startinjector aan en moet maximaal acht seconden lang continuiteit geven bij het starten als de koelwatertemperatuur onder de 45 graden is, maar ze willen nog wel eens blijven 'hangen' - en dan verzuip je je motor...

Plaats reactie