Velgjes, velgjes en nog eens......

1978-1993
Plaats reactie
Arnaud
Geregistreerd lid

Velgjes, velgjes en nog eens......

Bericht door Arnaud » wo 15 okt, 2003 14:18

Mijn 900i uit '88 is er dan. Meteen natuurlijk gaan checken of ik de velgen van mijn 900T8 uit '86 kon overzetten.... Natuurlijk ging dat niet. Dat zou te gemakkelijk zijn... :evil:

Het verschil in de velg zit em in het feit dat de '88-velgen 8 naven hebben. 4 voor de bouten en 1 voor de borging van het wiel d.m.v. een pin. Op de '86 velgen zitten alleen de 4 naven voor de bouten en dus zal je een gat in deze velg moeten maken wil je 'm op de '88 versie zetten.

Kan één van jullie mij vertellen waarom het zo moeilijk is om velgen voor de '88 variant te vinden? Moet ik misschien in het 9000 aanbod raadplegen? Worden daarvoor misschien dezelfde velgen gebruikt?

Regards,

Arnaud

Injectie
Moderator

Re: Velgjes, velgjes en nog eens......

Bericht door Injectie » wo 15 okt, 2003 21:40

Die pin draai je er gewoon uit met een ringsleuteltje 10. Je kunt eventueel schroeven kopen die je hiervoor in de plaats zet. ( ik dacht 1 euro per stuk bij de dealer.) Maar als het goed is zit er tegenover deze pin ook al een schroef, is bij een 9000 wel het geval. Dus is het niet nodig om die schroeven er in te draaien.
Ik ga ervan uit dat je met naven de gaten bedoeld. 8 naven zou namelijk betekenen 8 wielen. :shock:
Je slaat de spijker op zijn kop velgen van een 9000 passen ook op een clasic van na 88. (He Tijn :D )

Succes met de zoektocht.

Arnaud
Geregistreerd lid

Bericht door Arnaud » wo 15 okt, 2003 22:39

Maar dan kan ik dus wel m'n Saab Turbo '86 velgen gebruiken!!???? (Als ik dat pinnetje er gewoon uit kan draaien.......) :P
Wat happens als ik die velgen er dan gewoon opzet? :?:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 16 okt, 2003 6:54

Als ik het goed heb kan dat niet. Ik geloof dat de steek van de velgen iets is gewijzigd. Maar er zijn vast 900 kenners geonoeg die dat kunnen bevestigen danwel ontkennen.

Toon
Geregistreerd lid

Bericht door Toon » vr 17 okt, 2003 22:12

De velgen van '86 gaan niet passen, de steek is anders. Toch maar het 9000 aanbod raadplegen.

Plaats reactie