aankoop 900 GLS

1978-1993
Plaats reactie
sebas
Geregistreerd lid

aankoop 900 GLS

Bericht door sebas » ma 27 okt, 2003 13:38

Is er iemand die bij tips kan geven over een Saab 900 GLS uit 1984? Ik heb er bijna 1 gekocht, maar weet niets over deze auto. Hij ziet er nog perfect uit, geen roest of andere beschadigingen.

Hannes
Forum Admin

Re: aankoop 900 GLS

Bericht door Hannes » ma 27 okt, 2003 13:45

Het belangrijkste is toch die roest denk ik.
Ook geen roest bij de bevestiging van de schokdempers achter?
De ophanging voor, rond de aandrijfassen?
De balk van motor naar passagierscabine?
Of de plaat "onder" de radiator?

Verder hoop ik dat de auto je gaat bevallen en we een paar mooie foto's mogen aanschouwen.

groeten,
Hannes

sebas
Geregistreerd lid

Bericht door sebas » ma 27 okt, 2003 13:51

Ok, bedankt voor de tip. Weet je misschien ook of er stoelverwarming op deze auto zit? Er zit wel central deurvergrendeling op.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » ma 27 okt, 2003 22:31

Volgens mij is stoelverwarming standaard op de 900 classic (mits in Nederland verkocht; in bv Italie is het niet standaard geweest).

Er wil ook weleens roest ontstaan onder de zwarte beschermstrips boven de wielen, en in de kofferruimte onder de ´plank´ die je kunt openen.

Kijk ook eens onder de portieren, en onder de buitenspiegels. Ook potentiele plekken van roest.

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » zo 02 nov, 2003 23:12

Hoi,
ik heb zelf een 900i uit 1984. De GLs had dubbele carburateurs: synchronisatie kan lastig zijn. Het is een goed bouwjaar, ook afhankelijk van de lakkleur. Vaak zie je slate-blue metallic, en dat is goed. Roest is een punt, maar aan de mijne is nog nooit gelast. De eenvoudige versies hadden verwarming op de bestuurdersstoel, thermostatisch, dus niet regelbaar. Er zit wel een tekst daarover op de stoel. Ik meen dat de luxere Gle dat ook heeft op de passagiesstoel. Voor de regelbare versie moest je in die jarn bij de turbo zijn. Overigens gaat de stoelverwarming ook wel eens kapot..
Suc6!
Moppersmurf :shock:

Plaats reactie