900 luxe

1978-1993
Plaats reactie
Hannes
Forum Admin

900 luxe

Bericht door Hannes » ma 25 aug, 2003 12:32

Even een vraagje, heeft iemand van jullie ervaring met leren bekleding in een 900. Het lijkt me erg mooi voor mijn T8. Ik kreeg nu een beige leren intrieur aangeboden uit een 9000. Zou dat passen. Zo ver ik weet is de stoel bekleding een soort hoes. Zou dat passen?

groeten
Hannes

Joshua
Geregistreerd lid

Re: 900 luxe

Bericht door Joshua » ma 25 aug, 2003 13:46

9000 past helaas niet in een 900 :roll: , dat weet ik wel, maar als je leer hebt, hopelijk functioneert je airco dan ook ZEER goed :roll: , anders krijg jet het heel erg warm...(afgezien van de verhoogde barndstofkosten, oververhitting van de auto etc.)

Groet, Josh

janmar
Geregistreerd lid

Bericht door janmar » ma 25 aug, 2003 17:25

en als je nu de gehele stoel van de 9000 op de rails van de 900 kunt krijgen moet het dan mogelijk zijn, behalve dan dat je misschien een beetje handig moet zijn :)

verder is het mogelijk om vanuit een 9000 een airco te nemen en die in een 900 te zetten. ik weet dat de condensator auto specifiek is maar het gaat eigenlijk om de rest van de airco

Janmar

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » ma 25 aug, 2003 18:29

Tja, ... :roll: ...wel even laten goedkeuren dan allemaal(de stoelen). Aanpassingen aan de auto buiten de originele specificaties mogen namelijk niet meer, het is maar dat je het weet (en de risico's afweegt)

Maar als het niet anders kan,... :wink: 8)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 25 aug, 2003 18:46

Joshua schreef:Tja, ... :roll: ...wel even laten goedkeuren dan allemaal(de stoelen). Aanpassingen aan de auto buiten de originele specificaties mogen namelijk niet meer, het is maar dat je het weet (en de risico's afweegt)

Maar als het niet anders kan,... :wink: 8)

??? van wie mag je dat niet aanpassen dan ???

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » ma 25 aug, 2003 19:46

:shock: ...van de regering misschien...?

Sinds the fast and the furious rage ook hierheen is gekomen, worden de regels alsmaar verscherpt, geen extra belichting, rare kleurtjes, asverbredeing, etc. Alles wat niet op de auto zat of als optioneel door de dealer zelf wordt aangeboden, wordt gezien als een eigenhandige wijziging in de specificaties. Daar heb je toestemming voor nodig. In duitsland noemen ze zoiets een TUV gutachtung. Ik neem aan dat de zetels(een wezenlijk onderdeel van de auto) er ook onder vallen. Ik denk dat er geen veiligheids testen zijn gedaan van een Saab 900 uitgerust met 9000 zetels. Maar zoals ik al zei, it's your choice. (ik gooi toch lekker een asverbreding op de mijne, moet er wel helaas af bij de apk 8) )

groet, Josh.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 27 aug, 2003 16:01

Joshua schreef::shock: ...van de regering misschien...?

Sinds the fast and the furious rage ook hierheen is gekomen, worden de regels alsmaar verscherpt, geen extra belichting, rare kleurtjes, asverbredeing, etc. Alles wat niet op de auto zat of als optioneel door de dealer zelf wordt aangeboden, wordt gezien als een eigenhandige wijziging in de specificaties. Daar heb je toestemming voor nodig. In duitsland noemen ze zoiets een TUV gutachtung. Ik neem aan dat de zetels(een wezenlijk onderdeel van de auto) er ook onder vallen. Ik denk dat er geen veiligheids testen zijn gedaan van een Saab 900 uitgerust met 9000 zetels. Maar zoals ik al zei, it's your choice. (ik gooi toch lekker een asverbreding op de mijne, moet er wel helaas af bij de apk 8) )

groet, Josh.
Als ik bijv. racekuipen van sparco in mijn auto zet, mag dat gewoon hoor. Spoorverbreders mag ook bij de APK, zolang je aan de eis voldoet dat ze niet meer als maximaal 3cm vanaf het verst uitstekende punt waar het wiel mag uitsteken.

Wat ik er mee wil zeggen is dat eigen aanpassingen aan een auto mogen, zolang ze je auto bij de APK er maar niet op af kunnen keuren.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 27 aug, 2003 18:26

Joshua schreef::shock: ...van de regering misschien...?

(ik gooi toch lekker een asverbreding op de mijne, moet er wel helaas af bij de apk 8) )

groet, Josh.
Kun je van buiten zien dan dat de as verbreed is??

Als de wielen niet buiten de spatborden uitsteken is het goed. (Mag wel ietsjes maar kan zo de precieze maat even niet bedenken.)

Edit:even te snel gelezen, zie de post van B235R

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » za 30 aug, 2003 20:17

De APK-eisen stellen dat de spoorbreedte maximaal 2% mag afwijken van de originele maat.

Voor wat betreft wijzigingen aan de auto is de Nederlandse wetgeving eigenlijk opvallend liberaal (in tegenstelling tot de Belgische, waar inderdaad zo'n alles wat niet orgineel op de auto is aangeboden niet mag) - afgezien van een beperkt aantal constuctiewijzigingen die altijd goed zijn voor een verplichte (her)keuring door de RDW (een zescilinder Senator-motor in je Manta bouwen, een cabrio van je Saab 99 maken,...) geldt dat je aan je auto in principe van alles mag veranderen zolang nog maar aan de APK-eisen wordt voldaan.

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » za 30 aug, 2003 20:19

Oh, als antwoord op de originele(!) vraag; stoelen van een 9000 passen alleen in je 900 als die van '91 of later is: de achterbank past nooit (in ieder geval niet zonder, eh, 'eigenhandige aanpassingen'...)

Plaats reactie