Hoofdsteun verwijderen

1978-1993
Plaats reactie
Oosthoek
Donateur
Donateur

Hoofdsteun verwijderen

Bericht door Oosthoek » wo 04 nov, 2009 16:13

Ik heb de rugbekleding van een stoel vrijwel helemaal verwijderd, maar ik krijg die verdomde hoofdsteun er niet af. De torxschroef is er al uit, maar hij zit nog steeds vast... Wie heeft de gouden tip?

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 04 nov, 2009 16:24

Borgschroefje.

Onder het schuim van de rugleuning. (zit een spleetje).

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 04 nov, 2009 16:26

Je bedoelt die torxschroef? Die heb ik al op mn bureau liggen inmiddels. Maar die hoofdsteun zit nog net zo vast als voorheen. Ik krijg hem er echt met geen mogelijkheid af.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 04 nov, 2009 16:28

Ok, dus toch gelukt. Boven de torxschroef zit blijkbaar nog een soort clipje die in het stoelframe haakt. Misschien is dat bij veel stoelen uitgelubberd en bij de mijne toevallig niet oid, maar toen ik dat indrukte kwam de hoofdsteun los. Dank voor het meedenken Hannes 8)

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 04 nov, 2009 16:34

Mooi, dat het gelukt is. Ik zat al heel hard te denken wat het dan nog kon zijn.

groet,

Hannes

Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: Hoofdsteun verwijderen

Bericht door Oosthoek » zo 04 jan, 2026 14:18

16 jaar na dato nog een tip voor toekomstige klussers.

Voor het losmaken wordt vaak geschreven: druk de metalen klemmetjes in onder de hoofdsteun. Ik heb nu 4 stoelen uit elkaar gehaald en het blijft erg lastig vind ik. Wat veel beter werkt is: de schroef losmaken, dan met de vinger boven het schroefgat de nok indrukken. De hele hoofdsteun met kunststof houder en metalen klem komt dan los. Hiermee heb je meer kans de klem heel te houden is mijn ervaring.

Afbeelding

Plaats reactie