Hoofdsteun verwijderen
-
Oosthoek
- Donateur

Hoofdsteun verwijderen
Ik heb de rugbekleding van een stoel vrijwel helemaal verwijderd, maar ik krijg die verdomde hoofdsteun er niet af. De torxschroef is er al uit, maar hij zit nog steeds vast... Wie heeft de gouden tip?
-
Oosthoek
- Donateur

-
Oosthoek
- Donateur

-
Hannes
- Forum Admin
-
Oosthoek
- Donateur

Re: Hoofdsteun verwijderen
16 jaar na dato nog een tip voor toekomstige klussers.
Voor het losmaken wordt vaak geschreven: druk de metalen klemmetjes in onder de hoofdsteun. Ik heb nu 4 stoelen uit elkaar gehaald en het blijft erg lastig vind ik. Wat veel beter werkt is: de schroef losmaken, dan met de vinger boven het schroefgat de nok indrukken. De hele hoofdsteun met kunststof houder en metalen klem komt dan los. Hiermee heb je meer kans de klem heel te houden is mijn ervaring.

Voor het losmaken wordt vaak geschreven: druk de metalen klemmetjes in onder de hoofdsteun. Ik heb nu 4 stoelen uit elkaar gehaald en het blijft erg lastig vind ik. Wat veel beter werkt is: de schroef losmaken, dan met de vinger boven het schroefgat de nok indrukken. De hele hoofdsteun met kunststof houder en metalen klem komt dan los. Hiermee heb je meer kans de klem heel te houden is mijn ervaring.