Anyway. In plaats van de Trol heb ik nu een Trolblazer gekocht in Spanje. Een naam heb ik nog niet maar hier in ons gezin noemen we `m nu gemakshalve de "blauwe Saab". Ik weet dat de meningen op het forum verdeeld zijn of het nu een Saab is of niet. Nou, laten we het er dan op houden dat het geen Saab is maar dat er een heel mooi logo op zit.
Als het over SUV`s gaat is het naar mijn idee toch wel de mooiste SUV die er is. Toen de 9-7X nieuw was heb ik `m wel `s een paar dagen meegekregen van de dealer als leenauto als mijn auto in onderhoud was. Ik vond het toen al best een indrukwekkend ding. Ik kreeg `m echter niet in mijn garage dus ik heb `m toen niet gekocht. Inmiddels zijn de 9-7`s zo goedkoop dat een garage nou niet direct nodig is.
M`n Trolblazer is van 2007 en dat is eigenlijk best een oude auto. Maar vergeleken met de Trol is het een heel jong ding. Ook heeft hij slechts 91000km gelopen. Dat is best weinig voor een Saab van die leeftijd. Het is een 5.3V8. Het schijnt de betere keus te zijn als het een Trolblazer betreft. Vandaag heb ik `m samen met de lokale garagist goed geïnspecteerd maar ik denk zomaar dat het m`n beste auto is. De onderkant is echt zonder roest. Er zat alleen een beetje zand op. Ook de uitlaat is nog helemaal gaaf.
Ik heb de lokale garage opdracht gegeven om de blauwe Saab een grote beurt te geven en dan hoop ik eind van de maand langs te gaan bij de RDW.
Anyway, het leek me leuk om een draadje op het forum te hebben van de 9-7 zoals ik ook gedaan had voor de Trol. Bij deze dus.