Afstellen rijhoogte

2005-2012
Plaats reactie
Jackyll60
Donateur
Donateur

Afstellen rijhoogte

Bericht door Jackyll60 » ma 09 jun, 2025 16:25

Ik heb de luchtvering gereviseerd. Eerst de rijhoogtesensoren en de luchtbalgen. 5 weken later de compressor. Na het vervangen van de compressor staat de auto hoog op zijn poten. Afstand spatscherm - wielnaaf 56 cm. Ik wil dit lager zetten. Er zijn Amerikaanse forums waarin ze zeggen dat dit met een tech2 moet, softwarematig. Er zijn er die zeggen dat je aan de sensoren kan rommelen en er zijn er die zeggen dat je er niets aan kan doen. Iemand hier ervaring mee?

93-97x5.3
Geregistreerd lid

Re: Afstellen rijhoogte

Bericht door 93-97x5.3 » ma 30 jun, 2025 22:13

Ik had hetzelfde probleem. Volgens mijn garage moest het gekalibreerd worden. Ze kenden een mannetje in Rotterdam die dat kon. Anyway, ik kreeg de 9-7 perfect afgesteld terug voor 100 euro. Dat is nu ongeveer 4 jaar geleden en de rijhoogte is nog steeds perfect. Als je contact zoekt mer Autoparts in Den Dolder kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen.

Jackyll60
Donateur
Donateur

Bericht door Jackyll60 » za 05 jul, 2025 20:57

Dank je! Ga ik dat eens doen. En zij verwijzen dan weer door naar dat mannetje in Rotterdam? Dat is bij mij om de hoek namelijk

Jackyll60
Donateur
Donateur

Bericht door Jackyll60 » za 05 jul, 2025 20:59

Dank je! Ga ik dat eens doen. En zij verwijzen dan weer door naar dat mannetje in Rotterdam? Dat is bij mij om de hoek namelijk

93-97x5.3
Geregistreerd lid

Bericht door 93-97x5.3 » do 10 jul, 2025 13:12

Sorry, was even offline. Ik heb mijn auto gewoon in Den Dolder neergezet en zij lieten volgens mij het Rotterdamse mannetje naar Den Dolder komen. Maar pin me er niet op vast. Wout of Erwin bij Autoparts kunnen je zeker verder helpen. Doe ze de groeten.

Jackyll60
Donateur
Donateur

Bericht door Jackyll60 » di 15 jul, 2025 15:42

:D 👍
93-97x5.3 schreef:
do 10 jul, 2025 13:12
Sorry, was even offline. Ik heb mijn auto gewoon in Den Dolder neergezet en zij lieten volgens mij het Rotterdamse mannetje naar Den Dolder komen. Maar pin me er niet op vast. Wout of Erwin bij Autoparts kunnen je zeker verder helpen. Doe ze de groeten.

Jackyll60
Donateur
Donateur

Bericht door Jackyll60 » di 15 jul, 2025 19:04

Jackyll60 schreef:
di 15 jul, 2025 15:42
:D 👍
Contact gehad en helaas. Ze hebben geen mannetje meer in Rotterdam. Ik ga weer door met de zoektocht. Dank voor de tip in oeder geval

93-97x5.3
Geregistreerd lid

Bericht door 93-97x5.3 » do 17 jul, 2025 15:21

Jackyll60 schreef:
di 15 jul, 2025 19:04
Contact gehad en helaas. Ze hebben geen mannetje meer in Rotterdam. Ik ga weer door met de zoektocht. Dank voor de tip in oeder geval
Pfff... dan hebben ze het druk met andere zaken zeker. Goede service (NOT).

Probeer anders Jordi Houtkamp van US Autoservice in Spakenburg. Zijn telefoonnummer vind je op www.usautoservice.nl
Jordi is een goeie gast en helpt je zeker weten verder.

Jackyll60
Donateur
Donateur

Bericht door Jackyll60 » wo 20 aug, 2025 10:39

Inmiddels is er niets meer mis met de rijhoogte. Gewoon iedere keer weer een beetje tweaken van de rijhoogtesensoren. Heb je wel wat geduld voor nodig, maar gelukkig heb ik dat in overvloed...not :-) Alleen blijkt nu wel dat er in de rechterleiding een klein lek zit. Dat wil ik repareren. Alleen wil ik de aansluiting op de compressor niet meer losdraaien. Het is een metalen nippel die je in een kunststof aansluiting draai. Ik ben veel te bang dat dit niet meer goed gaat afsluiten. Wat ik wel zie is dat als ik de auto een tijdje laat staan en dan opkrik, de luchtbalg helemaal vrij is gekomen van de steunplaat. Hij hangt dus (zoals het bij een lekkage hoort) los in de lucht. Nou weet ik niet hoeveel druk er nog op zo'n leiding staat. Is er iemand die er wel ervaring mee heeft? Kan ik die leiding, zonder dat ik de kans loop dat door de druk de hele leiding knalt of zo, doorsnijden? Desnoods door de leiding op het chassis vast te binden met twee tieraps?

Plaats reactie