CO2 moker-slag?
- Marius0404
- Donateur (4x)
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
- Regio: NL - Provincie Utrecht
CO2 moker-slag?
dag allemaal,
toch ook eens kijken naar zo'n hoogzitter: alhoewel de 9 5 Aero echt super is, is een 9 7x ook niet te versmaden. Hieronder de BPM-berekening bij invoer tweedehands. Klopt het dat de CO2 toeslag voor een nieuwe op meer dan 50000 zou komen?
groet
Marius
BPM Calculator
Met de BPM calculator kunt u uitrekenen met hoeveel BPM (en BTW) de aanschafprijs van een personenauto belast is. Handig om uit te rekenen hoeveel BPM u moet afdragen bij invoer van een auto uit het buitenland. Hiervoor dient u uit te gaan van de Nederlandse bruto aanschafprijs inclusief eventuele accessoires van het betreffende bouwjaar.
De calculator berekend de BPM voor zowel het toelatingsjaar als voor 2010. Als u een auto importeert mag u de BPM berekening gebruiken die de gunstigste waarde oplevert. (zie Belastingtarieven 2010)
De berekening is gebaseerd op de regelgeving die van toepassing is vanaf 1 januari 2010. Aan de gegevens kunnen geen rechten ontleend worden. Gebruik van de uitkomsten is voor eigen risico.
« Kies een andere auto
Saab 9-7X 4.2 (2006)
5 deuren - 4 versn., automaat
datum 1e toelating1 (DD-MM-JJJJ)
datum aangifte (DD-MM-JJJJ)
prijs
brandstof roetfilter
hybride2
energielabel2
CO2-uitstoot3 g/km
BPM berekening 2006
catalogusprijs (netto) € 40.463
BTW (19,0%) € 7.688
BPM (45,2%) € 18.289
BPM brandstoftoeslag € -1.540
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0
catalogusprijs (bruto) € 64.900
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 70%) € 5.025
BPM berekening 2010
catalogusprijs (netto) € 40.463
BTW (19,0%) € 7.688
BPM (27,4%) € 11.087
BPM brandstoftoeslag € -1.288
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 50.584
catalogusprijs (bruto) € 108.534
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 70%) € 18.115
toch ook eens kijken naar zo'n hoogzitter: alhoewel de 9 5 Aero echt super is, is een 9 7x ook niet te versmaden. Hieronder de BPM-berekening bij invoer tweedehands. Klopt het dat de CO2 toeslag voor een nieuwe op meer dan 50000 zou komen?
groet
Marius
BPM Calculator
Met de BPM calculator kunt u uitrekenen met hoeveel BPM (en BTW) de aanschafprijs van een personenauto belast is. Handig om uit te rekenen hoeveel BPM u moet afdragen bij invoer van een auto uit het buitenland. Hiervoor dient u uit te gaan van de Nederlandse bruto aanschafprijs inclusief eventuele accessoires van het betreffende bouwjaar.
De calculator berekend de BPM voor zowel het toelatingsjaar als voor 2010. Als u een auto importeert mag u de BPM berekening gebruiken die de gunstigste waarde oplevert. (zie Belastingtarieven 2010)
De berekening is gebaseerd op de regelgeving die van toepassing is vanaf 1 januari 2010. Aan de gegevens kunnen geen rechten ontleend worden. Gebruik van de uitkomsten is voor eigen risico.
« Kies een andere auto
Saab 9-7X 4.2 (2006)
5 deuren - 4 versn., automaat
datum 1e toelating1 (DD-MM-JJJJ)
datum aangifte (DD-MM-JJJJ)
prijs
brandstof roetfilter
hybride2
energielabel2
CO2-uitstoot3 g/km
BPM berekening 2006
catalogusprijs (netto) € 40.463
BTW (19,0%) € 7.688
BPM (45,2%) € 18.289
BPM brandstoftoeslag € -1.540
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0
catalogusprijs (bruto) € 64.900
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 70%) € 5.025
BPM berekening 2010
catalogusprijs (netto) € 40.463
BTW (19,0%) € 7.688
BPM (27,4%) € 11.087
BPM brandstoftoeslag € -1.288
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 50.584
catalogusprijs (bruto) € 108.534
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 70%) € 18.115
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
- Marius0404
- Donateur (4x)
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: CO2 moker-slag?
ik vul het nog een keertje in voor een wagentje uit 2007.
BPM berekening 2007
catalogusprijs (netto) € 42.954
BTW (19,0%) € 8.161
BPM (45,2%) € 19.415
BPM brandstoftoeslag € -1.540
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0
catalogusprijs (bruto) € 68.990
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 68.5%) € -485
BPM berekening 2012
catalogusprijs (netto) € 42.954
BTW (19,0%) € 8.161
BPM (11,1%) € 4.768
BPM brandstoftoeslag € -450
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 92.602
catalogusprijs (bruto) € 148.035
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 68.5%) € 30.530
Optie 1 is uiteraard veel aantrekkelijker, maar kun je ook bij de Belastingdienst zelf navragen wat je te betalen hebt. Ik zou niet graag de verrassing hebben dat de regelgeving van 2012 wordt gehanteerd.
groet
Marius
BPM berekening 2007
catalogusprijs (netto) € 42.954
BTW (19,0%) € 8.161
BPM (45,2%) € 19.415
BPM brandstoftoeslag € -1.540
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0
catalogusprijs (bruto) € 68.990
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 68.5%) € -485
BPM berekening 2012
catalogusprijs (netto) € 42.954
BTW (19,0%) € 8.161
BPM (11,1%) € 4.768
BPM brandstoftoeslag € -450
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 92.602
catalogusprijs (bruto) € 148.035
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 68.5%) € 30.530
Optie 1 is uiteraard veel aantrekkelijker, maar kun je ook bij de Belastingdienst zelf navragen wat je te betalen hebt. Ik zou niet graag de verrassing hebben dat de regelgeving van 2012 wordt gehanteerd.
groet
Marius
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: CO2 moker-slag?
Ik denk dat een 9-7 toch goedkoper in NL zelf te kopen is. Enige tijd terug zag ik er eentje staan bij Melse in Vlissingen. Heb er nog een foto van gemaakt toen vlg mij. Ik denk dat dit net als Porsche Cayenne / Audi Q7 etc is, die zijn in NL geen dr.l waard 2e hands. Invoeren is bij dit soort auto`s duurder door de BPM.
Als je een 7- zitter zoekt, een 95 is een SUV met wat meer karakter
Als je een 7- zitter zoekt, een 95 is een SUV met wat meer karakter

9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)

- Marius0404
- Donateur (4x)
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: CO2 moker-slag?
ik weet er alles van,een 95 is een SUV met wat meer karakter
8 jaar mee rondgetoerd als gezinsauto met kwartet kids achterin.
maar ja, andere tijden he...
groet
Marius
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: CO2 moker-slag?
Wist ik
Heb ze allebei gestuurd (de 9-7 en de 95), ik kwam er achter dat ik nog niet zo in die 9-7 tijd Marius leef hoor. Ik heb de 9-7 uit Vlissingen even opgezocht voor je: http://voorraad.wheelerdelta.nl/s8da233 ... id=3505473 Het is eigenlijk wel een "betaalbare" auto, 17.950 en slechts 55.000km!
Hieronder de 9-7 bij ons op de oprit (was even als leenauto omdat m`n eigen auto een beurt had).
Zoals je ziet kon `t ie niet eens in m`n garage naar binnen. De 95 staat nu binnen en je kan de deuren zelf volledig openen zonder de muur te raken


Hieronder de 9-7 bij ons op de oprit (was even als leenauto omdat m`n eigen auto een beurt had).

Zoals je ziet kon `t ie niet eens in m`n garage naar binnen. De 95 staat nu binnen en je kan de deuren zelf volledig openen zonder de muur te raken

9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)

- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: CO2 moker-slag?
Nou Marius, er wordt veel gereageerd op je vraag
Heb je al wat op het oog?

Heb je al wat op het oog?
9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)

- Marius0404
- Donateur (4x)
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: CO2 moker-slag?
tja, geduld
voor het mooie moet ik eerst nog m'n Aero zien kwijt te raken.
maar ja, als daar niet op geboden wordt, komt altijd het argument: voor dat geld kan ik 'm beter houden
groet
Marius
voor het mooie moet ik eerst nog m'n Aero zien kwijt te raken.
maar ja, als daar niet op geboden wordt, komt altijd het argument: voor dat geld kan ik 'm beter houden

groet
Marius
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: CO2 moker-slag?
is de 9-7 er als 7 zitter dan?
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- Marius0404
- Donateur (4x)
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: CO2 moker-slag?
voor dat je je Dacia op marktplaats zet, neen.
groet
Marius
groet
Marius
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: CO2 moker-slag?
he, jammer! 

Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: CO2 moker-slag?
Daarom Marius, de 95 is het helemaal. Een 7 zitter met een Amerikaanse wegligging
Sonab is pas zelfs een proefrit wezen maken, maar hij moest teveel bijleggen op z`n Dacia.

Sonab is pas zelfs een proefrit wezen maken, maar hij moest teveel bijleggen op z`n Dacia.
9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)

- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: CO2 moker-slag?
Sonab gebruikt de Roemeen als goedkope werkslaaf om de Zweedse prinses te kunnen laten spinnen!



Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: CO2 moker-slag?
Maar zonder gekheid: als ik een grotere werkslaaf kon wensen was dat idealiter een Defender! Je ziet, ik hou hoe dan ook van eigenwijze autokeuze's! 

Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)