Op moment staat mijn auto bij de spuiter dus ik kan lastig meten. Kan iemand mij vertellen wat de maximum breedte achter de achterbank is? Hoe lang mag m'n LPG tank maximaal zijn? De meest gangbare maten liggen rond de meter bij 35/40 centimeter, past dit?
De maximale breedte mag zonder de bekledingspanelen zijn, die gaan er toch uit.
m.vr.gr.
Robin
max breedte voor lpg tank 99
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
max breedte voor lpg tank 99
Het betreft een saab 99 uit 1984
Op moment staat mijn auto bij de spuiter dus ik kan lastig meten. Kan iemand mij vertellen wat de maximum breedte achter de achterbank is? Hoe lang mag m'n LPG tank maximaal zijn? De meest gangbare maten liggen rond de meter bij 35/40 centimeter, past dit?
m.vr.gr.
Robin
m.vr.gr.
Robin
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: max breedte voor lpg tank 99
De breedte tussen de wielkasten is 105 cm. Er past denk ik net een 100 liter tank in als je doorsnede 40 cm oid neemt. De ruimte onder de hoedenplank is geloof ik ca. 50 cm. Let er even op dat de tank volgens mij niet mag klemmen tussen de wielkasten (geen metallisch contact).
-
bak
- Geregistreerd lid
Re: max breedte voor lpg tank
Tank moet ongeveer 10cm aan beide zijden overhouden volgens de spelregels van RDW.
Een 90L/85L tank van ongeveer 96cm breed is volgens mij ideaal voor montage parallel achter de bank.
Een 90L/85L tank van ongeveer 96cm breed is volgens mij ideaal voor montage parallel achter de bank.
-
brinky
- Donateur

Re: max breedte voor lpg tank
Bak, bij montage in breedte hoeft dat niet... de 10cm waar je het over hebt is bedoeld als een soort van kreukelzone, bij montage in de lengte.