Een vriend van me heeft een oude polo met een Necam lpg installatie. Als de auto binnen (garage) staat start ie altijd prima. Als hij buiten slaapt en het is koud buiten en hij heeft de auto weggezet terwijl deze op LPG liep, dan start de auto de volgende dag niet. (heel) lang doorstarten op benzine werkt, maar dat vergt wel een acculader / hulpaccu.
Voor het wegzetten het laatste stukje op benzine rijden en daarna de volgende dag op benzine starten gaat ook goed. Zijn garage heeft kabels, bougies en startmotor vervangen, maar mijn gedachten gaan toch eerder richting de lpg installatie. Zelf heb ik wel wat ervaring met de Vialle installaties, maar ik heb me nooit verdiept in systemen met een verdamper. Wie kan me vertellen wat logische 'verdachten' zijn bij dit soort symptomen?
Geen Saab - niet starten bij kou na rijden op lpg
-
Robke
- Geregistreerd lid
Re: Geen Saab - niet starten bij kou na rijden op lpg
Koud weer en starten op lpg is geen goede combinatie, het beste is om de auto op benzine weg te zetten en er ook op te starten.
Het probleem met starten op lpg is dat de verdamper kan bevriezen wanneer het koelwater niet warm genoeg is.
Het probleem met starten op lpg is dat de verdamper kan bevriezen wanneer het koelwater niet warm genoeg is.
-
itsjohan
- Geregistreerd lid
Dat klinkt logisch, ik zal eens vragen of de wagen voorheen 's winters wel probleemloos startte bij kou. Ik zou echter verwachten dat hij dan wel meteen start als je op benzine overschakelt, tenzij je de accu leegstart of hemverzuipt natuurlijk, is daar een verklaring voor?
-
fozwart
- Donateur (7x)

Wat is het een polo met injectie of een polo met carbarateur?
-
itsjohan
- Geregistreerd lid
Ehrm.. .
kom ik op terug..
(volgens mij met carburateur, het is ook wel echt een oud beestje)
(volgens mij met carburateur, het is ook wel echt een oud beestje)
-
fozwart
- Donateur (7x)

[]Als het een oud beestje met carburateur is en de eigenaar is gewend om de auto op gas weg te zetten dan kan het oude beestje wel eens een vervuilde carburateur hebben of hele oude benzine. Verse benzine erin en een blikje/busje carburateur reiniger in de tank, een flink eind op benzine rijden zou dan misschien wat soelaas kunnen bieden.