GEZOCHT: 9-3 T5 met Necam installatie om te testen
-
Robke
- Geregistreerd lid
GEZOCHT: 9-3 T5 met Necam installatie om te testen
De topictitel is misschien niet helemaal duidelijk, maar ik wist het anders niet kort samen te vatten.
Ik ben op zoek naar iemand met een 9-3 met T5 motor en een Necam LPG installatie van wie ik het een en ander door mag meten in zijn/haar auto.
Het probleem is namelijk dat mijn 9-3 met Necam installatie een storing heeft aan de simulatormodule welke niet meer leverbaar is.
Een schema heb ik ook al proberen te achterhalen, maar die heb ik nog steeds niet kunnen bemachtigen helaas.
Daarom bij deze dus een laatste noodoproep om wat vergelijkende metingen tussen 2 verschillende auto's met dezelfde LPG installaties te doen om zo hopelijk eindelijk mijn storing op te lossen waar ik al veel te lang gedwongen mee rond moet rijden.
Ik heb meer dan genoeg ervaring met het netjes demonteren van complete auto's en het interieur, dus bang voor beschadigingen hoef je niet te zijn. Een eventuele vergoeding is uiteraard ook te bespreken.
Ik ben op zoek naar iemand met een 9-3 met T5 motor en een Necam LPG installatie van wie ik het een en ander door mag meten in zijn/haar auto.
Het probleem is namelijk dat mijn 9-3 met Necam installatie een storing heeft aan de simulatormodule welke niet meer leverbaar is.
Een schema heb ik ook al proberen te achterhalen, maar die heb ik nog steeds niet kunnen bemachtigen helaas.
Daarom bij deze dus een laatste noodoproep om wat vergelijkende metingen tussen 2 verschillende auto's met dezelfde LPG installaties te doen om zo hopelijk eindelijk mijn storing op te lossen waar ik al veel te lang gedwongen mee rond moet rijden.
Ik heb meer dan genoeg ervaring met het netjes demonteren van complete auto's en het interieur, dus bang voor beschadigingen hoef je niet te zijn. Een eventuele vergoeding is uiteraard ook te bespreken.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Re: GEZOCHT: 9-3 T5 met Necam installatie om te testen
Kun je de module (makkelijk) openen??
Indien dat het geval is zou ik dat als eerste doen en kijken of er geen sporen van oxidatie is en ook gelijk goed kijken naar alle soldeerverbindingen en let dan vooral op soldeerverbindingen met haarscheurtjes. Kom je dergelijke haarscheurtjes tegen, dan heb je (misschien) de oorzaak van de storing gevonden en dan kun je die 'elimineren' door de soldeerverbindingen warm te maken met een soldeerbout en dan zodanig warm dat de soldeertin gaat vloeien en je hebt in dat geval een behoorlijke kans dat de storing, dankzij de door jou uitgevoerde werkzaamheden, tot het verleden behoort.
Veel succes!!
Indien dat het geval is zou ik dat als eerste doen en kijken of er geen sporen van oxidatie is en ook gelijk goed kijken naar alle soldeerverbindingen en let dan vooral op soldeerverbindingen met haarscheurtjes. Kom je dergelijke haarscheurtjes tegen, dan heb je (misschien) de oorzaak van de storing gevonden en dan kun je die 'elimineren' door de soldeerverbindingen warm te maken met een soldeerbout en dan zodanig warm dat de soldeertin gaat vloeien en je hebt in dat geval een behoorlijke kans dat de storing, dankzij de door jou uitgevoerde werkzaamheden, tot het verleden behoort.
Veel succes!!
-
Robke
- Geregistreerd lid
Helaas gaat die vlieger niet op, de module is in hars gegoten.
Ik heb hem wel open gemaakt en ben een uur bezig geweest om de hars een beetje weg te halen.
Toen zag ik daar de vier weerstanden zitten die erin horen te zitten, maar dankzij die idioot harde hars is de kleurcode verdwenen of onleesbaar.
Ik moet eerst de waarde weten van de kapotte weerstand om deze te kunnen vervangen, vandaar de oproep.
Ik heb hem wel open gemaakt en ben een uur bezig geweest om de hars een beetje weg te halen.
Toen zag ik daar de vier weerstanden zitten die erin horen te zitten, maar dankzij die idioot harde hars is de kleurcode verdwenen of onleesbaar.
Ik moet eerst de waarde weten van de kapotte weerstand om deze te kunnen vervangen, vandaar de oproep.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Dat verklaart een hoop, komt inderdaad wel vaker voor dat met hars volgieten en veel succes verder met het oplossen van de storing. 
-
pzenden
- Geregistreerd lid
ik moet eens zoeken volgens mij heb ik nog een necam liggen
mvg
peter
mvg
peter
-
Robke
- Geregistreerd lid
Maar weer een keertje omhoog schoppen. 
-
aFZ
- Geregistreerd lid
checkRobke schreef:Ik ben op zoek naar iemand met een 9-3...
uncheckRobke schreef:...met T5 motor...
checkRobke schreef:...en een Necam LPG installatie...
checkRobke schreef:...van wie ik het een en ander door mag meten in zijn [...] auto.
Mocht je er wat aan hebben zonder T5 blok dan. Ik weet wel wat het verschil is tussen een T5 en een blok met 'ouderwetse' bougiekabels e.d., maar ik weet niet of dat invloed gaat hebben op hetgeen je wilt meten. Ook loopt 'ie nog niet helemaal perfect op LPG, valt soms uit voor het stoplicht of op een rotonde. Zover ik kan nagaan zit dat in de verdeler en/of stappenmotor.
-
Robke
- Geregistreerd lid
Helaas zit er een vrij groot verschil in de electronica van de geblazen en ongeblazen motoren, dus dat zal jammer genoeg niet gaan werken.
In ieder geval hartstikke bedankt voor het aanbod.
Mocht je het probleem met je gasinstallatie opgelost willen hebben, zou je een keer contact op kunnen nemen met Kees van http://www.verdampere.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hij weet een hele hoop van lpg installaties en met name Necam/Koltec. Ook is hij helemaal niet duur overigens, nadeel voor je is dat hij in Helvoirt zit (tussen Den Bosch en Tilburg).
In ieder geval hartstikke bedankt voor het aanbod.
Mocht je het probleem met je gasinstallatie opgelost willen hebben, zou je een keer contact op kunnen nemen met Kees van http://www.verdampere.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hij weet een hele hoop van lpg installaties en met name Necam/Koltec. Ook is hij helemaal niet duur overigens, nadeel voor je is dat hij in Helvoirt zit (tussen Den Bosch en Tilburg).
-
aFZ
- Geregistreerd lid
Is een T5 altijd een geblazen motor? Zoja, dan heb ik weer wat geleerd.
Kees heb ik al vaker op het internet voorbij zien komen inderdaad
Oirschot is opzich nog wel wel te doen, maar inderdaad niet naast de deur. Op het moment lijken de problemen over, nadat ik de stappenmotor gedemonteerd en weer gemonteerd had. Geen idee waarom het nu weg is, maar zolang hij het goed doet vind ik het prima
Succes met je zoektocht dan verder.
Kees heb ik al vaker op het internet voorbij zien komen inderdaad
Succes met je zoektocht dan verder.
-
Robke
- Geregistreerd lid
Ik zat me net te bedenken dat hij in Helvoirt zit, is weer iets dichterbij voor je. 
-
Robke
- Geregistreerd lid
Hier mag een slotje op, de auto is verkocht....