Gemiddeld verbruik op LPG
-
Brassaï
- Geregistreerd lid
Re: Gemiddeld verbruik op LPG
Mijn 9-5 2,3t (automaat) gebruikt met prins vsi wat te veel naar mijn goesting.
Zit nu aan een verbruik van 15á16 liter op de sid oftewel na tanken 1 op 6,3.
op benzine haalde ik nog 1 op 10.
Zou hier iets aan te doen zijn? en zo ja, wat?
Zit nu aan een verbruik van 15á16 liter op de sid oftewel na tanken 1 op 6,3.
op benzine haalde ik nog 1 op 10.
Zou hier iets aan te doen zijn? en zo ja, wat?
-
millerman
- Donateur (3x)

Oei, dat is wel heel erg veel! Watvoor ritjes rij je meestal? Ik rijd veel snelweg, dan zakt het verbruik keurig naar 10,5l/100km op de SID. Maar zodra ik wat binnen de bebouwde kom rijdt, schiet het verbruik heel snel omhoog. Gemiddeld aan de pomp is het rond de 1:8-8,5.
-
Brassaï
- Geregistreerd lid
veel gemengde ritten, 1op10 op benzine is wel snelweg.
Sinds Lpg erin zit heb ik nog niet veel snelweg gedaan, nu veel provinciale wegen, korte en middellange ritten.
Maar op benzine had ik dan nog niet meer dan 12,5 op de sid. nu soms 16,5
Sinds Lpg erin zit heb ik nog niet veel snelweg gedaan, nu veel provinciale wegen, korte en middellange ritten.
Maar op benzine had ik dan nog niet meer dan 12,5 op de sid. nu soms 16,5
-
Z1000Bakker
- Geregistreerd lid
Mijn verbruik, 900 classic 2.1, is in de stad 1 op 7.5, snelweg 1 op 9.5 en gemiddeld rij ik ongeveer 1 op 8.7.
Rijstijl is rustig, ik schakel vrij vlot door en trap hem niet op zijn staart op de snelweg.
Ik ben iig tevreden
Rijstijl is rustig, ik schakel vrij vlot door en trap hem niet op zijn staart op de snelweg.
Ik ben iig tevreden
-
laserred
- Geregistreerd lid
Nogmaals een tip: Woon je in de grensstreek tank dan bijvoorbeeld eens in Duitsland.
Ik heb nu een aantal keren in Duitsland getankt en a) de motor trekt veel beter en b) het gemiddeld verbruik daalt!
De samenstelling van het Duitse gas is blijkbaar beter; dit schijnt te maken te hebben met de zogenaamde DIN-norm ( Deutsche Industrie Norm ).
Het is echt de moeite van het proberen waard!
Ik heb nu een aantal keren in Duitsland getankt en a) de motor trekt veel beter en b) het gemiddeld verbruik daalt!
De samenstelling van het Duitse gas is blijkbaar beter; dit schijnt te maken te hebben met de zogenaamde DIN-norm ( Deutsche Industrie Norm ).
Het is echt de moeite van het proberen waard!
-
rringenoldus
- Geregistreerd lid
ik rij elke dag Enschede-Emmen, via Duitsland, dus maar even in Duitsland gekeken naar de prijzen voor LPG
Das 9 cent duurder dan in NL 68.9 ipv 55.9 - 59.9 in Nederland...
Dan mag het verbruik ook wel minder zijn, anders haal je de meerprijs er niet uit...
Das 9 cent duurder dan in NL 68.9 ipv 55.9 - 59.9 in Nederland...
Dan mag het verbruik ook wel minder zijn, anders haal je de meerprijs er niet uit...
-
Sander
- Forum Admin
Wij rijden gemiddeld 1 op 8,9 over iets meer dan 47.000 km in de 9-3 Aero met 245pk (Maptun 1).
Over het algemeen rustige rijstijl.
Over het algemeen rustige rijstijl.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Nee, DIN = Deutsches Institut für Normung.laserred schreef: de zogenaamde DIN-norm ( Deutsche Industrie Norm )...
Ik heb de laatste keer LPG getankt in Bremen, geen verschil, behalve dat het 6 cent/l duurder was...
-
evo
- Donateur (2x)

Ha, en die windkracht 7 zal dan wel bergaf geweest zijn
Maar om op dat verbruik terug te komen. Klein jaartje geleden ging 't verbruik van mijn 9-5 opeens stijgen terwijl we (hoofdzakelijk mijn vrouw...) er niet anders mee ging rijden...
Viel me iets later op dat de motor er langer over deed om warm te worden dan bij de 9-3, niet veel maar toch. Thermostaat defect, vervangen, en verbruik is weer als van ouds...
Maar om op dat verbruik terug te komen. Klein jaartje geleden ging 't verbruik van mijn 9-5 opeens stijgen terwijl we (hoofdzakelijk mijn vrouw...) er niet anders mee ging rijden...
Viel me iets later op dat de motor er langer over deed om warm te worden dan bij de 9-3, niet veel maar toch. Thermostaat defect, vervangen, en verbruik is weer als van ouds...
-
Tino
- Geregistreerd lid
Ik rijd sinds maar j.l. een Saab 9-3 Sport Sedan Vector, 150 pk.
Het gemiddelde gasverbruik ligt ongeveer op 6,8 l/100 km. Veelal snelweg, nooit harder dan 120 km/uur.
Op een tank van 47 liter betekent dat ongeveer om de 500 kilometer tanken (ik rijd de tank nooit leeg).
Het gemiddelde gasverbruik ligt ongeveer op 6,8 l/100 km. Veelal snelweg, nooit harder dan 120 km/uur.
Op een tank van 47 liter betekent dat ongeveer om de 500 kilometer tanken (ik rijd de tank nooit leeg).
-
jaapdeunk
- Geregistreerd lid
Bij mij is gemiddelde verbruik tussen 1:8,5 tot 1:9,5. waarbij ik dagelijks +/- 15 stoplichten en 8 km stadsritten en +/- 140 km snelweg (130-140 km/u) moet rijden, met een middelzware rechter voet. Met name de stoplichten en stadsritten bij koude motor hebben invloed op mijn verbruik. Als ik op vakantie alleen maar snelweg rijd (140+) dan kom ik op 1:9,5.
-
onno2
- Geregistreerd lid
Die van ons staat nu steevast op 8.8 l/100 km. Dit betekent 1 op 8,5-9 bij de pomp op LPG.
Het is aanzienlijk hoger dan in de zomer. komt denk ik door de stoelverwarming die altijd aan staat met deze onmenselijke temperaturen.
Het is een 2.0T Aero.
Het is aanzienlijk hoger dan in de zomer. komt denk ik door de stoelverwarming die altijd aan staat met deze onmenselijke temperaturen.
Het is een 2.0T Aero.
-
millerman
- Donateur (3x)

Afgelopen week 2x een tank met 54L leeg gereden in iets meer dan 500km. Zuinigheidsrecord op LPG voor mij, 1 op 9,3!
-
Injectie
- Moderator
Ik zat lang op een verbruik van 1 op 7,5 a 8. NAdat mijn auto afgelopen zomer nogmaals naar de inbouwer was geweest. voor wat laatste softwaretweaks. Zit ik nu gemiddeld op 1 op 8,5 a 9 ( das over de afgelopen 20.000 KM)