Omdat ik van Bubba z'n setup wist, en van Timo via PB zijn setup te horen heb gekregen krijg ik de indruk dat ik weleens ondermaatse injectoren kan hebben.
Ik heb gele injectoren. Volgens Prins zélf tot maximaal 35Kw. Mijn auto vraagt bij max-output echter 42,5Kw. Volgens de inbouwer is mijn installatie een setup die tot 300pk te tunen is! Volgens de informatie van Prins zelf op internet echter niet...
Ik heb er net een mailtje uit gedaan met uitleg hierover. Misschien is er voor Turbo-motoren -dus met relatief kleine cilinderinhoud- wel een andere formule aan te houden?
Beste,
Deze installatie heb ik een maand of 5 geleden laten inbouwen in mijn zilvergrijze Saab 9-5 sedan. Vorige maand is daar de motor van vast gelopen, waardoor ik de installatie heb laten overbouwen in een 9-5 Aero. De auto heb ik vandaag weer opgehaald.
Ik ben nu wat aan het rondneuzen op internet omdat ik bij andere 9-5 Aero-gebruikers zie dat ze bruine injectoren hebben. Vandaar mijn e-mail.
Volgens een inbouwhandleiding kunnen de gele injectoren max 35Kw aan, terwijl ze 42,5Kw per cilinder kunnen vragen. Dus nu vraag ik me af of mijn gele injectoren wel voldoende zijn voor deze 169kw/230pk auto?
Graag hoor ik van je.
Groetjes,
Geert
En zijn e-mail met de 300pk claim:
Beste klant,
In bijlage de offerte voor Uw voertuig.
U kan Uw wagen gerust chippen met de VSI injectoren kunnen we makkelijk tot 300 pk voor een 4 cilinder turbo motor.
Met vriendelijke groeten,