De toevoer komt van de mechanische benzinepomp in een "overstroombeker" terecht en kan vervolgens zijn weg kiezen naar de caburateur of aan de overloop terug naar de tank. Als je nu je benzine afsluiter plaatst voor de cabuarteur blijft benzine dus rondpompen, lijkt me wel goed. Gaat dit niet te hard zonder afname?
Of geheel verwijderen en retour afdoppen? Iemand ervaring mee?
benzine afsluiter plaatsen 900
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Re: benzine afsluiter plaatsen 900
De juiste plek is inderdaad 'het vapourlock slot'/'overloopbeker' en de carburateur te plaatsen en dat heeft 2 voordelen en die zijn: de benzine in de tank heeft
(veel) minder kans op verouderen, omdat de benzine niet stilstaat, vergelijke het maar met een meertje/poeltje die constant water krijgt en af kan voeren en
een meertje/poeltje die op geen enkele manier in verbinding staat met een rivier, dat water gaat op een gegeven moment 'rotten' en het andere voordeel dat
het membraan in de benzinepomp steeds door de benzine 'nat gehouden wordt' en daardoor is de kans op uitdrogen van dat membraan veel kleiner.
(veel) minder kans op verouderen, omdat de benzine niet stilstaat, vergelijke het maar met een meertje/poeltje die constant water krijgt en af kan voeren en
een meertje/poeltje die op geen enkele manier in verbinding staat met een rivier, dat water gaat op een gegeven moment 'rotten' en het andere voordeel dat
het membraan in de benzinepomp steeds door de benzine 'nat gehouden wordt' en daardoor is de kans op uitdrogen van dat membraan veel kleiner.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: benzine afsluiter plaatsen 900
Dat de benzine minder verouderd durf ik te betwijfelen. Benzine verouderd (oa) door reactie met zuurstof. Als je de benzine gaat rondpompen zal het bij het terugvallen in de tank een groter contactoppervlak hebben dat wanneer je niet rondpompt. Je leek/meer vergelijking gaat mank omdat er geen aanvoer van verse benzine is.
De benizinepomp nathouden is idd wel een goed idee, dus ik zou de afsluiter idd tussen retour en carburateur zetten.
De benizinepomp nathouden is idd wel een goed idee, dus ik zou de afsluiter idd tussen retour en carburateur zetten.