Beste Saab-rijders,
ik heb nog steeds problemen met mijn auto bij het rijden op LPG en het probleem komt steeds vaker voor. (1.8T uit 2004 op lpg)
Auto stottert zo nu en dan en dat wordt steeds meer, meteen naar benzine overschakelen lost het probleem op. Nu heb ik al zoveel nagekeken;
alle stekkerverbindingen en connectors, de pomp is al vervangen en weer uit de tank geweest.
Ik heb nog een paar opties; een van de bobines doet het niet goed op LPG, de gas-injectors mankeert iets aan, de computer van LPG is niet goed.
Wat ook kan en redelijk aannemlijk is is dat het onderbreekrelais (dat grijze kastje) van de benzineinjectoren niet goed werkt, ik vind het verbruik van benzine
ook redelijk veel ondanks dat de auto snel op lpg overschakeld smorgens. Ook gaat het overschakelen van benzine naar lpg smorgens een beetje met een schokje, dat
had mijn vorige bmw op G3 helemaal niet.
Ik zou graag een ander onderbreekrelais willen proberen maar heb die niet liggen.
Wie heeft er een om uit wisselen? Zomeer eentje kopen en dan blijkt het dat niet te zijn vind ik zonde. Indien het idd het relais is wil ik hem daarna graag overnemen
Wie kan er eentje een weekje missen?
Onderbreekrelais wegens stotteren
-
ReinR
- Donateur

Re: Onderbreekrelais wegens stotteren
ik heb zelf net een nieuwe er op laten zetten: die onder de motorkap. hopelijk hebben we het over hetzelfde relais......
als ie op gas loopt kun je er even een tik op geven (achterkant schroevendraaier). wanneer je hoort dat ie beter loopt heb je ook de oorzaak te pakken.
succes met het zoeken naar deze irritante kwaal.
rein
ps dat benzineverbuik kan ook duiden op een niet goed werkend relais volgens mij en derhalve ook check engine voor te rijk mengsel.
als ie op gas loopt kun je er even een tik op geven (achterkant schroevendraaier). wanneer je hoort dat ie beter loopt heb je ook de oorzaak te pakken.
succes met het zoeken naar deze irritante kwaal.
rein
ps dat benzineverbuik kan ook duiden op een niet goed werkend relais volgens mij en derhalve ook check engine voor te rijk mengsel.
-
RKO95
- Geregistreerd lid
Ik heb er sinds een maand een nieuwe op zitten en ik ben in één klap van alle problemen af. Mijn auto heeft nog nooit zo goed en probleemloos op gas gereden.
Jammer is wel dat eerst de gaspomp vervangen is, dat was achteraf misschien niet nodig geweest!
Jammer is wel dat eerst de gaspomp vervangen is, dat was achteraf misschien niet nodig geweest!
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Test mogelijkheid voor de toekomst. Motor starten en wachten tot hij op gas loopt. Dan kastje verwijderen. De auto kan nu niet terug op benzine, dus je moet nu eerst de auto afzetten, kastje terugzetten en starten. Rijdt hij zonder kastje ineens goed weet je voldoende. Heb dit zelf van de zomer ook een aantal keer gedaan, omdat men meende dat ik hetzelfde had.
-
royco
- Geregistreerd lid
Goede tip, ga ik uitproberen en post het weer, had ik nog niet aan gedacht!
-
fonsderuiter
- Geregistreerd lid
Ik heb naar aanleiding van deze berichten een nieuw relais geplaatst.
Helaas zijn de klachten niet verholpen.
Deze klachten zijn: na langer op snelweg te hebben gereden, bij minderen snelheid tot bijna stilstand, gaat de auto stotteren.
Na overschakelen op benzine en direct weer terug op gas is het meestal over
Soms moet ik deze handeling nog een of twee maal herhalen.
Klachten zijn al 80.000km aanwezig. Wordt niet erger of minder erg.
Saab 9.3 SS 1.8T 2004, Vialle LPI G3
Helaas zijn de klachten niet verholpen.
Deze klachten zijn: na langer op snelweg te hebben gereden, bij minderen snelheid tot bijna stilstand, gaat de auto stotteren.
Na overschakelen op benzine en direct weer terug op gas is het meestal over
Soms moet ik deze handeling nog een of twee maal herhalen.
Klachten zijn al 80.000km aanwezig. Wordt niet erger of minder erg.
Saab 9.3 SS 1.8T 2004, Vialle LPI G3
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Dan ga ik toch vrezen voor de L.P.G.-pomp in de tank en dan met name wanneer het installatie van het merk Vialle betreft. 
Trouwens: Welkom op dit forum en voor wanneer de SAAB 9-3 SportSedan weer helemaal werkt zoals jij dat wilt en wenst: Vele fijne en veilige
toegewenst!! 
Trouwens: Welkom op dit forum en voor wanneer de SAAB 9-3 SportSedan weer helemaal werkt zoals jij dat wilt en wenst: Vele fijne en veilige
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Pomp of bevriezing in de uitstroommondjes. Bij dat laatste dienen die vervangen te worden.