Stotteren op LPG na vervangen koppakking
-
Jobe
- Geregistreerd lid
Stotteren op LPG na vervangen koppakking
Hallo,
aangezien ik nieuw ben hier op het forum stel ik me eerst even voor. Mijn naam is Job Eindhoven, kom uit Mijdrecht en rijd in een SAAB 9-3 2.0 Turbo uit 2001 met een vialle G3 installatie.
Afgelopen week is de koppakking vervangen inclusief de kop. Nu met terug rijden naar huis merkte ik dat de auto stotterde op LPG boven de 3000 toeren. Benzine gaat prima. Bougies zijn vervangen en cartermodificatie is gemonteerd. Zou iemand me iets wijzer kunnen maken. Gisteren was het te laat om te gaan zoeken naar problemen en wil dit eigenlijk vanavond gaan doen. Kan het stotteren te maken hebben met het loshalen van de lpg .
alvast bedankt
aangezien ik nieuw ben hier op het forum stel ik me eerst even voor. Mijn naam is Job Eindhoven, kom uit Mijdrecht en rijd in een SAAB 9-3 2.0 Turbo uit 2001 met een vialle G3 installatie.
Afgelopen week is de koppakking vervangen inclusief de kop. Nu met terug rijden naar huis merkte ik dat de auto stotterde op LPG boven de 3000 toeren. Benzine gaat prima. Bougies zijn vervangen en cartermodificatie is gemonteerd. Zou iemand me iets wijzer kunnen maken. Gisteren was het te laat om te gaan zoeken naar problemen en wil dit eigenlijk vanavond gaan doen. Kan het stotteren te maken hebben met het loshalen van de lpg .
alvast bedankt
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Re: Stotteren op LPG na vervangen koppakking
Ik gok voorlopig op de L.P.G.-pomp, iets dat wel vaker voorkomt bij een dergelijke L.P.G.-installatie. 
In elk geval: veel succes met het oplossen van dit vervelende probleem.
In elk geval: veel succes met het oplossen van dit vervelende probleem.
-
Jobe
- Geregistreerd lid
Voor de vervanging niets aan het handje. Erna wel, dus pomp sluit ik eigenlijk uit. Als die stuk is doet ie niet heel veel meer. Het is echt pas boven de 3000 toeren. Kan het niet een sensor of een injector zijn? En hoe check ik de injectoren?
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Laat ik het zo stellen: Toeval komt vaker voor als dat wat je wenst, in dit geval het (eventueel) defect raken van de L.P.G.-pomp na/tijdens het vervangen van de koppakking en de door jou genoemde symptomen komen echt overeen met de klachten van een defecte L.P.G.-pomp en meer informatie hierover is te vinden via: [url=search.php]'de grootste vriend' van alle forumleden en via: http://www.google.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; is ook de nodige informatie over defecte/defect rakende L.P.G.-pompen van Vialle te vinden. 
-
Sander
- Forum Admin
Check voor de zekerheid ook nog even of de juiste bougies gebruikt zijn
Mijn 9-3 Aero op LPG (Vialle) gaat ook stotteren met oude of verkeerde bougies.
Mijn 9-3 Aero op LPG (Vialle) gaat ook stotteren met oude of verkeerde bougies.
-
Jobe
- Geregistreerd lid
Welke bougies moet ik hebben dan? Ik heb er NGK BCPR6ES ingezet. Zou goed moeten werken?!
-
jaapdeunk
- Geregistreerd lid
je DI cassette?
Bekende oorzaak van het stotteren boven hogere toeren..
(bij de SS equivalent aan de bobines)
Doet hij t ook op benzine? Zo niet, gok ik op de ontsteking (dus bougies of DI cassette)
Zo wel, dan kan het nog steeds..
Bekende oorzaak van het stotteren boven hogere toeren..
(bij de SS equivalent aan de bobines)
Doet hij t ook op benzine? Zo niet, gok ik op de ontsteking (dus bougies of DI cassette)
Zo wel, dan kan het nog steeds..
-
Jobe
- Geregistreerd lid
Ik gok eigenlijk op ontsteking. Na het lezen van diverse problemen. Pomp komt natuurlijk met enige regelmaat voor maar de DI vaker. Ook stond de auto 2 tanden anders dan orgineel. Nu staat ie goed afgesteld en stottert ie dus. Vanavond eerst de DI ff vervangen en controleren van de injectoren. Waar moet ik op letten/wat kan ik er precies aan zien. Als iemand een foto heeft zal dat top zijn.
-
Roger
- Geregistreerd lid
LPG is wat gevoeliger dan benzine en heb dit wel eens gezien bij een auto die niet helemaal exact op tijd stond.
Ik las dat je hem 2 tandjes om hebt gezet, misschien stond hij vooraf wel goed op tijd en nu niet meer. Ik zou hem eerst eens terugzetten in de oude positie en testen voor ik allemaal andere dingen ging zoeken. Dat is nl het enige waar je zeker van weet dat het anders is dan voorheen.
Ik las dat je hem 2 tandjes om hebt gezet, misschien stond hij vooraf wel goed op tijd en nu niet meer. Ik zou hem eerst eens terugzetten in de oude positie en testen voor ik allemaal andere dingen ging zoeken. Dat is nl het enige waar je zeker van weet dat het anders is dan voorheen.
-
Jobe
- Geregistreerd lid
De auto is nu juist op tijd gezet. Stond niet op tijd en reed als een krant. Is bij een SAAB dealer gebeurt dus mag wel verwachten dat dat goed is gegaan. Zie ook geen punt om aan te twijfelen. Ik wil alleen niet direct terug met de auto, zelf eerst ff wat proberen. Weet iemand hoe de afstelling moet staan op LPG? Zou die anders zijn dan benzine? Vanavond eerst DI bekijken en wat dingen nalopen. Zal mn vaccuumslangen gelijk vervangen en kijken of mn bypass goed is. Desnoods alles 1 voor 1 uitwisselen.
-
Roger
- Geregistreerd lid
okay, ik had begrepen dat hij voor die actie wel goed liep.
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Lijkt me vrij stug dat het de ketting was, aangezien de meest obvious manier om die te verknoeien (uitgerekte schakels en dan recht trekken) alleen bij stationair gaat hikken.
-
Roger
- Geregistreerd lid
Die waar ik het bij gezien heb, liep stationair helemaal niet zo verkeerd omdat de ecu dat blijkaar bijregelde. Pas als er vermogen gevraagd werd ging hij rare dingen doen. Bleek dat een van de nokkenassen net een tandje verkeerd stond. De markering stond een heel klein stukje scheef en toen hij omgezet was stond hij net zoveel scheef, maar net de andere kant op. Blijft toch mensenwerk op het oog. Ik weet helaas niet meer of het in- of uitlaat was. Het stationair lopen was toen toch wel ook beter dan voorheen.
En ik ben ook wel weer zo kritisch ten aanzien van dealers, dat ik er niet zomaar op zou vertrouwen dat het allemaal goed gegaan is: wie weet of de monteur de stagiar gecontroleerd heeft, of misschien net koffie had? Maar zo ben ik nu eenmaal.
En ik ben ook wel weer zo kritisch ten aanzien van dealers, dat ik er niet zomaar op zou vertrouwen dat het allemaal goed gegaan is: wie weet of de monteur de stagiar gecontroleerd heeft, of misschien net koffie had? Maar zo ben ik nu eenmaal.
-
Jobe
- Geregistreerd lid
Ff een update:
Gisteren bezig geweest. Di vervangen, even slecht/goed. Auto schakelt ook niet zelf over naar LPG. Moet ik zelf doen. Voor de koppakking deed die dit wel gewoon alleen reed ie als een krant. Bypass is het ook niet. Bougies zien er goed uit. Ga nu toch sterk twijfelen aan de pomp. Is dit een klus wat je zelf kan doen of moet je echt naar een LPG boer? En waar is zo'n pomp goed te krijgen.
@ Roger: Chefmonteur ken ik en die is er mee bezig geweest. Heb zelf ook stukje meegeholpen.
Gisteren bezig geweest. Di vervangen, even slecht/goed. Auto schakelt ook niet zelf over naar LPG. Moet ik zelf doen. Voor de koppakking deed die dit wel gewoon alleen reed ie als een krant. Bypass is het ook niet. Bougies zien er goed uit. Ga nu toch sterk twijfelen aan de pomp. Is dit een klus wat je zelf kan doen of moet je echt naar een LPG boer? En waar is zo'n pomp goed te krijgen.
@ Roger: Chefmonteur ken ik en die is er mee bezig geweest. Heb zelf ook stukje meegeholpen.
-
Jobe
- Geregistreerd lid
Na lang zoeken en veel geprobeerd te hebben is het eindelijk verholpen. Pomp laten vervangen maar was het probleem niet. DI cassette vervangen, andere bougie's. Achteraf bleek dat er op 1 stift van de LPG injector geen O-ringetje zat en dat die stift krom was. Heb nu alle bussen, O-ringen en klemmen, die onder de injectoren zitten, vervangen. Nu rijd hij als een zonnetje. Volgende keer dus bij een kopwissel gelijk die bussen vervangen. Dan ben je zeker een probleem voor.