Gisteravond met de rode weggeweest. Bij mijn vriend thuis even wat gereedschap geleend. De auto stationair laten lopen, ongeveer 8 minuten.
Toen ik weer in de auto kroop wat de temperatuurmeter hoog opgelopen (driekwart ongeveer, normaal is 1/8 deel van de schaal).
Proberen weg te rijden... Totaal geen vermogen meer
Eeen keertje opnieuw starten, auto reageerde daarbij wel op het gaspedaal, maar na een paar seconde niet meer.
Uiteindelijk de auto stapvoets rijdend, 2000 toeren/ 40 km per uur/ 2e versnelling naar huis gereden.
In de 3e versnelling wilde al helemaal niet en als ik stil kwam te staan ook niet meer.
De auto reageerde niet meer op het gaspedaal, geen vermogen, klom niet in toeren.
De Saab is een 900 uit 1984, zit alleen gas op met een enkele carburateur en verdamper.
Gisteravond -toen de auto een tikkie afgekoeld was- weer proberen te rijden, ook geen succes.
Vanochtend, auto gestart, niks aan de hand
Vanmiddag via de snelweg naar een werk geweest, geen enkel probleem meer...
Hmm, iemand een idee was dit nu was? Ik dacht zelf de bougies nat-/ doorgeslagen, maar dat wil denk ik niet met gas en dan zouden ze het vanochtend ook wel niet doen. Natte bobine oid lijkt me ook niet, want we hebben gisteravond toch een flink eind gereden...
Iemand dit eerder gehad