Even voor de volledigheid....michiel schreef:Netjes..John schreef:Yep. was de 1e keermichiel schreef:Weet je ook of dat de eerste keer was dat de koppen van je V6 werden gereviseerd/vervangen?
Dat is toch best wat langer dan de gemiddelde kop van een 4 cilinder Turbo (van na '99) op gas mee gaat!
9-5 3.0V6, kan dat op LPG
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
michiel
- Donateur (2x)

Ooit een non-turbo 9-5 gezien?davidjoost schreef:Even voor de volledigheid....michiel schreef:Netjes..John schreef: Yep. was de 1e keer
Dat is toch best wat langer dan de gemiddelde kop van een 4 cilinder Turbo (van na '99) op gas mee gaat!
Waarin verschillen de 4 cilinder motoren in de 9-5 van voor en na 1999? Gaan de cilinderkoppen van voor 1999 wel langer mee?
-
Marc van Beek
- Geregistreerd lid
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een adres om gas in te laten bouwen. Wat heb jij voor een prijsopgave gekregen via Wijlhuizen, als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen?collega schreef: De gasinstallatie op de 9-5 wordt ingebouwd door de leverancier van Wijlhuizen uit Ooij, ik weet niet wie dat is
Gr. Marc.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Helaas geldt voor de 9-5 dat de 4-cilinder turbo's vanaf het begin (1997) al niet meer het eeuwige leven hebben op lpg. Pas na '99 kwam in de 9-3 diezelfde motor uit de 9-5 (Trionic 5 werd Trionic 7). Maargoed, de 4-cilinder turbo's uit de 9000, 900NG en de 16-klepper uit de 900 classic konden allemaal wel goed tegen gas. Vandaar dat je er niet een algemene uitspraak over kunt doen.... Het verschilt per model en bouwjaar.michiel schreef:Ooit een non-turbo 9-5 gezien?davidjoost schreef:Even voor de volledigheid....michiel schreef: Netjes..
Dat is toch best wat langer dan de gemiddelde kop van een 4 cilinder Turbo (van na '99) op gas mee gaat!(Ok, ik had er even 9-5 bij kunnen zetten)
Waarin verschillen de 4 cilinder motoren in de 9-5 van voor en na 1999? Gaan de cilinderkoppen van voor 1999 wel langer mee?
-
brinky
- Donateur

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Nee ik bevestig de vraag die Michiel stelde:brinky schreef:Je zegt hiermee dus dat T5 en B202 16v turbo's koppen op gas WEL het eeuwige leven hebben. Ik vind dat een erg gevaarlijke uitspraak!
Ik zal niet beweren dat die koppen het eeuwige leven hebben, maar dat is ook niet het geval als ze gewoon op benzine rijden hoor...Gaan de cilinderkoppen van voor 1999 wel langer mee?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
michiel
- Donateur (2x)

Nogmaals DJ, mijn uitspraak was enkel en alleen voor de 9-5 4 cilinders bedoeld, de 9-5 is immers het enige model waar die V6 in zit.davidjoost schreef:Maargoed, de 4-cilinder turbo's uit de 9000, 900NG en de 16-klepper uit de 900 classic konden allemaal wel goed tegen gas. Vandaar dat je er niet een algemene uitspraak over kunt doen.... Het verschilt per model en bouwjaar.
Zijn er meer 9-5 V6 LPG rijders die iets kunnen zeggen over de levensduur van hun cilinderkoppen?
-
collega
- Donateur (3x)

Re:
ik dreig inmiddels ook aan een koprevisie toe te komen. Iemand enig idee wat dat kost?
michiel schreef:Weet je ook of dat de eerste keer was dat de koppen van je V6 werden gereviseerd/vervangen?John schreef:325.000 km inmiddels. Wel net de koppen laten reviseren bij 300k: krom agv defecte waterpomp. Verbruikt nu nagenoeg geen olie meer (daarvoor 1l per 10.000 km)
Gaspompen is een minder verhaal: daarvan heb ik er in 150.000 km 3 versleten