9-5 3.0V6, kan dat op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 17 jan, 2008 2:46

michiel schreef:
John schreef:
michiel schreef:Weet je ook of dat de eerste keer was dat de koppen van je V6 werden gereviseerd/vervangen?
Yep. was de 1e keer
Netjes..
Dat is toch best wat langer dan de gemiddelde kop van een 4 cilinder Turbo (van na '99) op gas mee gaat!
Even voor de volledigheid.... :wink:

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » do 17 jan, 2008 11:10

davidjoost schreef:
michiel schreef:
John schreef: Yep. was de 1e keer
Netjes..
Dat is toch best wat langer dan de gemiddelde kop van een 4 cilinder Turbo (van na '99) op gas mee gaat!
Ooit een non-turbo 9-5 gezien? :wink: (Ok, ik had er even 9-5 bij kunnen zetten)

Waarin verschillen de 4 cilinder motoren in de 9-5 van voor en na 1999? Gaan de cilinderkoppen van voor 1999 wel langer mee? :?

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Marc van Beek » do 17 jan, 2008 11:51

collega schreef: De gasinstallatie op de 9-5 wordt ingebouwd door de leverancier van Wijlhuizen uit Ooij, ik weet niet wie dat is
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een adres om gas in te laten bouwen. Wat heb jij voor een prijsopgave gekregen via Wijlhuizen, als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen?

Gr. Marc.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 17 jan, 2008 12:08

michiel schreef:
davidjoost schreef:
michiel schreef: Netjes..
Ooit een non-turbo 9-5 gezien? :wink: (Ok, ik had er even 9-5 bij kunnen zetten)

Waarin verschillen de 4 cilinder motoren in de 9-5 van voor en na 1999? Gaan de cilinderkoppen van voor 1999 wel langer mee? :?
Helaas geldt voor de 9-5 dat de 4-cilinder turbo's vanaf het begin (1997) al niet meer het eeuwige leven hebben op lpg. Pas na '99 kwam in de 9-3 diezelfde motor uit de 9-5 (Trionic 5 werd Trionic 7). Maargoed, de 4-cilinder turbo's uit de 9000, 900NG en de 16-klepper uit de 900 classic konden allemaal wel goed tegen gas. Vandaar dat je er niet een algemene uitspraak over kunt doen.... Het verschilt per model en bouwjaar.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 17 jan, 2008 12:27

Je zegt hiermee dus dat T5 en B202 16v turbo's koppen op gas WEL het eeuwige leven hebben. Ik vind dat een erg gevaarlijke uitspraak!

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 17 jan, 2008 13:15

brinky schreef:Je zegt hiermee dus dat T5 en B202 16v turbo's koppen op gas WEL het eeuwige leven hebben. Ik vind dat een erg gevaarlijke uitspraak!
Nee ik bevestig de vraag die Michiel stelde:
Gaan de cilinderkoppen van voor 1999 wel langer mee?
Ik zal niet beweren dat die koppen het eeuwige leven hebben, maar dat is ook niet het geval als ze gewoon op benzine rijden hoor... :wink:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 17 jan, 2008 13:24

De kleppen (met dunnere klepstelen) en zittingen van T7 koppen hebben een andere metaallegering en zijn gevoeliger voor de hogere verbrandingstemperatuur dan de de B202/B234/T5-koppen... da's alles. Met andere woorden: B202-koppen kunnen er beter tegen, maar kunnen net zo goed stuk.

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » do 17 jan, 2008 14:00

davidjoost schreef:Maargoed, de 4-cilinder turbo's uit de 9000, 900NG en de 16-klepper uit de 900 classic konden allemaal wel goed tegen gas. Vandaar dat je er niet een algemene uitspraak over kunt doen.... Het verschilt per model en bouwjaar.
Nogmaals DJ, mijn uitspraak was enkel en alleen voor de 9-5 4 cilinders bedoeld, de 9-5 is immers het enige model waar die V6 in zit.

Zijn er meer 9-5 V6 LPG rijders die iets kunnen zeggen over de levensduur van hun cilinderkoppen?

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re:

Bericht door collega » do 21 apr, 2011 0:26

ik dreig inmiddels ook aan een koprevisie toe te komen. Iemand enig idee wat dat kost?
michiel schreef:
John schreef:325.000 km inmiddels. Wel net de koppen laten reviseren bij 300k: krom agv defecte waterpomp. Verbruikt nu nagenoeg geen olie meer (daarvoor 1l per 10.000 km)

Gaspompen is een minder verhaal: daarvan heb ik er in 150.000 km 3 versleten
Weet je ook of dat de eerste keer was dat de koppen van je V6 werden gereviseerd/vervangen?

John
Geregistreerd lid

Re: Re:

Bericht door John » do 21 apr, 2011 8:44

collega schreef:ik dreig inmiddels ook aan een koprevisie toe te komen. Iemand enig idee wat dat kost?
ik geloof dat ik een jaar of 5 geleden 2500 Euro kwijt was met mijn 9-5 V6. Daar zat dacht ik wel een waterpomp bij

Plaats reactie