hoort bij je 2.1 gewoon aangesloten te zitten hoor, zat het bij mijn 2.1 wel werkend aangesloten.
Klepje zorgt ervoor dat als je het gas loslaat, de klep gesloten wordt door het motorvacuum zodat je geen LPG verbruikt bij het afremmen op de motor.
Druk de hefboom maar eens in bij draaiende 2.0 motor...
Misschien dat de vacuumslag bij je 2.1 verkeerd zit waardoor 'ie gelijk afslaat? Of dat je klepje kaput is?
900 classic: Vacuumklep op een Vialle AMS installatie
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: 900 classic: Vacuumklep op een Vialle AMS installatie
Bij stationair heb je ook een vacuum hebt, alleen is dit vacuum minder laag dan wanneer je tijdens het rijden het gas los laat. Ik denk dus dat er een veertje in de klep zit, zodat deze bij stationair-vacuum nog open blijft staan, en de klep bij het sterkere "afremmen-op-de-motor-vacuum" dicht gaat. Waarschijnlijk is dit veertje dan stuk bij de klep die op je 2.1 zit.
Al eens de vacuumpotjes met elkaar verwisseld om te kijken of dan de 2.1 wel netjes loopt en de 2.0 dan uitvalt? dan weet je gelijk wat de boosdoener is. Anders denk ik dat het vacuum verkeerd zit aangesloten bij je 2.1
Al eens de vacuumpotjes met elkaar verwisseld om te kijken of dan de 2.1 wel netjes loopt en de 2.0 dan uitvalt? dan weet je gelijk wat de boosdoener is. Anders denk ik dat het vacuum verkeerd zit aangesloten bij je 2.1
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: 900 classic: Vacuumklep op een Vialle AMS installatie
maar heb je nou dan al het vacuumklepje van beide auto's eens met elkaar omgewisseld?!?