Afslaan bij gas loslaten

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Lord E
Geregistreerd lid

Afslaan bij gas loslaten

Bericht door Lord E » wo 25 mei, 2011 12:11

Hallo, Ik heb een probleem dat de motor soms afslaat bij gas terug nemen met mijn 900ng 2.3i op LPG.

Het is mij niet duidelijk welke gasinstallatie ik heb maar misschien zeggen onderstaande foto's genoeg ?

Heb op het classicdeel gelezen dat dit iets zou zijn met een vuile aic klep.
Heb ik deze ook en zo ja waar zit deze dan en is dit zelf te reinigen ?

Afbeelding
Afbeelding

Lord E
Geregistreerd lid

Re: Afslaan bij gas loslaten

Bericht door Lord E » do 26 mei, 2011 15:20

Niemand een idee ?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 26 mei, 2011 15:23

Komt het afslaan ook voor bij het rijden op benzine?? :roll:
Maar je zou kunnen beginnen met het controleren van de diverse vacuümslangen op (af)scheuren + goed vastzitten, controleer ook of de gasklepvuil is en verder zo ik ook de verdelerkap + rotor en de bougie(kabels) controleren en wat nodig is vervangen en/of reinigen. :idea:
Veel succes met het oplossen van dit vervelende probleem. :wink:

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » vr 27 mei, 2011 9:46

Wat hierboven gezegd wordt sluit ik me volledig bij aan, en: luchtfilter vervangen.

Als dat gedaan is, CO (laten) stellen.

Is een OMVL-installatie, verregaand probleemloos en zeer duurzaam systeem. Heb ik in mn 99, en ook in mn 1e renault safrane gehad. Ik heb bij die Renault een vergelijkbaar probleem gehad toen het er net inzat, en dat zat m destijds in de CO-fijnafstelling.

Lord E
Geregistreerd lid

Bericht door Lord E » vr 27 mei, 2011 11:37

Ok bedankt allemaal voor de reacties, ga van het weekeind maar eens aan de slag dan.

Lord E
Geregistreerd lid

Bericht door Lord E » ma 30 mei, 2011 12:18

Van het weekend luchtfilter vervangen, olie ververst, vacuumslangen gecontroleerd, ontsteking nagezien inclusief kabels.
Helaas dit heeft niet geholpen, echter op benzine is er niets aan de hand dus moet in gasdeel zitten toch ?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 30 mei, 2011 12:22

Voldoende koelvloeistof aanwezig?? :roll:
En controleer ook eens of de verdamper niet bevriest, want het kan ook zo zijn dat de verdamper inwendig (sterk) vervuild is, iets dat tot gevolg heeft dat de L.P.G. niet (volledig) kan verdampen en in een dergelijk geval moet je of de verdamper gaan (laten) reviseren of een ander, het liefste gereviseerd of nieuw ,exemplaar gaan (laten) monteren. :wink:

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » ma 30 mei, 2011 13:21

Ik zou nu gewoon even naar een gasboer gaan, en de CO stellen. Die OMVLs gaan niet zomaar kapot. Als het wel zo ver is, dan kan je net zo goed vervangen door een nieuwe (afhankelijk van exacte type ca 100 euro).

Je kan ook zelf gaan vogelen met de CO-afstelling als je een meetkast hebt. Op de site van Vogels staan de uitgebreide instructies en specs van de OMVL.

Lord E
Geregistreerd lid

Bericht door Lord E » di 31 mei, 2011 13:15

Bedankt voor de tip van de website van Vogels,
De stationairschroef A zat helemaal vast ingedraaid, dit kan volgens onderstaande handleiding toch nooit de bedoeling zijn ?

Deze schroef uitgedraaid bij warme motor totdat de stationaire toeren omhoog gingen.
Daarna weer iets terug geregeld totdat de motor weer mooi stationair liep.

Na proefrit merkte ik dat bij abrupt gas loslaten en ontkoppelen het toerental netjes langzaam terug loopt.
Voorheen viel dit direct terug naar een erg laag toerental om daarna na wat pendelen pas mooi stationair te lopen.

Ook viel de motor eerst uit als hij net omschakelde van benzine naar gas en je net gas losliet op dat moment.
Dit doet zich nu niet meer voor.
ik hoop dat ik niets aan de CO-waarden heb ontregeld zo en ben daarom van schroef B afgebleven.
Anders moet hij bij de volgende APK maar definitief afgesteld worden.

Afbeelding

Plaats reactie