Dateren LPG-G3 installatie

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
schumbassa
Geregistreerd lid

Dateren LPG-G3 installatie

Bericht door schumbassa » zo 12 jun, 2011 23:24

Beste mede-forummers,

Ik vroeg me af of ik in mijn 9-3 uit 2001 met een Vialle G3 installatie, ergens kan 'spieken' wanneer de g3 tank is ingebouwd.

Heb alle boekjes erbij, maar staat niks in over de G3 installatie...wellicht heeft iemand van jullie tips?

thnx :D

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Dateren LPG-G3 installatie

Bericht door 72sonett3 » zo 12 jun, 2011 23:28

Op de tank moet een jaartal ingeslagen zijn.

schumbassa
Geregistreerd lid

Bericht door schumbassa » ma 13 jun, 2011 22:28

hmm, na lang zoeken niks kunnen vinden...er staat 2006 op een slang die eruit komt, maar die kan natuurlijk prima een keer vervangen zijn.

hoopte dat je via RDW kan zien wanneer de brandstof is gewijzigd, maar dat lukt ook niet :(

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » di 14 jun, 2011 11:34

De vulslang is ook gedateerd (meestal maad/jaar of jaar/maand) en moet dan binnen een jaar ingebouwd worden.

Verder kan je kijken of de keurmerken met 67R01 of 67R00 beginnen. Dat geeft ook weer een indicatie, vanaf (ik dacht) 2005 of -6 mocht geen 67R00 meer worden ingebouwd, maar pin me hier niet op vast.

Azul
Geregistreerd lid

Bericht door Azul » di 21 jun, 2011 21:26

schumbassa schreef:hmm, na lang zoeken niks kunnen vinden...er staat 2006 op een slang die eruit komt, maar die kan natuurlijk prima een keer vervangen zijn.

hoopte dat je via RDW kan zien wanneer de brandstof is gewijzigd, maar dat lukt ook niet :(
Inderdaad waarschijnlijk de vulslang. Ik denk dat de kans groot is dat de installatie in 2006 is ingebouwd.

Bij LPG inbouw wordt het kentekenbewijs aangepast. Waarschijnlijk houdt de RDW dit wel bij. Bel ze eens.

Plaats reactie