Trekhaak en LPG onderbouw

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
dadunk
Geregistreerd lid

Trekhaak en LPG onderbouw

Bericht door dadunk » di 12 jul, 2011 11:37

Hallo gasrijders!

Ik heb een 9-3 ('02) met LPG onderbouw en wilde graag een trekhaak. Geïnformeerd bij diverse garages maar zodra ze hoorden van de LPG onderbouw werd het plaatsen van de trekhaak 2x zo duur, de installatie moest eruit en na montage van de trekhaak er weer in..... We hebben het hier over een trekhaak die dus in het midden van de auto vastgezet wordt.

Ik ga niet meer dan €500,- betalen voor een trekhaak die ik 2 tot 3 keer per jaar nodig heb, dan leen ik wel een auto met trekhaak.

Nu wees onlangs een mede forumlid mij erop dat er ook trekhaken zijn die niet in het midden van de auto bevestigd worden maar op de (chassis)balken links en rechts van de uitsparing van het reservewiel. Dit betekend geen uitbouw en inbouw van de gasinstallatie meer en dat voor een trekhaak van nog geen €130,-

Ik heb er een besteld en verwacht deze binnenkort, een dag of 5 á 6, komt uit België. Ik zal jullie op de hoogte houden over de montage.

Misschien worden er wel een aantal trekhaakloze gasrijders hier net zo blij van als ik ben! (tot nu toe dan :) )

sjak
Geregistreerd lid

Re: Trekhaak en LPG onderbouw

Bericht door sjak » di 12 jul, 2011 16:47

Zijdelingse vraag, hoe ga je de trekhaak op de papieren krijgen? Geen idee hoe dat zit bij nieuwe(re) wagens :oops:

dadunk
Geregistreerd lid

Bericht door dadunk » di 12 jul, 2011 19:53

Hoi sjak,

Goede vraag, nog niet bij stilgestaan, ik heb het even uitgezocht: :roll:

De auto is van 2002, op het kenteken staan de gewichten van de aanhanger al vermeld. Ik hoef verder niets te doen, alleen even checken of het type plaatje met de gegevens op de trekhaak zit. Mocht deze er niet zijn kun je max 750kg ongeremd trekken. Ook als je geen aanhanwagengegevens hebt op je kenteken mag je nog steeds een trekhaak hebben, maar dan niet voor een aanhanger maar bv een fietsendrager. (Prius bv)

Pas vanaf April 1998 hebben de aanhangwagengegevens toegevoegd, als je je kentekengegevens bekijkt op de site van het RDW kun je ze evt. bekijken.

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Bericht door christiaanjanssen » vr 15 jul, 2011 22:03

Ik heb laatst voor mijn 2002 Caab met onderbouw lpg een tweedehands trekhaak op de kop getikt.
Mijn dorp garage zou de montage doen, maar riep na onderzoek(?) dat het niet paste.
Via een medeforum lid de trekhaak binnen 2 uur gemonteerd. Tank hoeft er niet uit, alleen een beetje optillen om 2 bouten te bevestigen.

dadunk
Geregistreerd lid

Bericht door dadunk » zo 17 jul, 2011 15:43

Kijk dit zijn ervaringen die de moeite waard zijn om te delen hier! Fijn zo'n forum! :D Ik had eigenlijk de moed al opgegeven van het hebben van een trekhaak..... :cry:

Nog even wachten en ik mag aan de klus! (kan ik meteen de MAD hulpveren eronder zetten 8) )

Plaats reactie