Zit hier met een 900NG M98 2.0i die op benzine perfect loopt. Met een check engine lampje weliswaar, moet nog uitgelezen worden, maar lijkt me niet echt de oorzaak.
Er zit een Vialle LPI systeem in met twee kleine cilindrische tanks aan elkaar op de plek van reservewiel. Als de auto op lpg loopt hoor je de pomp licht zoemen. Maar erger is dat de auto op drie (twee?) cilinders loopt. Waar moet ik beginnen met zoeken? Het onderbreekrelais vond ik er nog redelijk fris en schoon uit zien in vergelijking met de rest van de motorruimte (recent vervangen?), maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Ik was minder onder de indruk van de netheid van de kabelboom van het systeem. Misschien eens alle gesoldeerde contacten nalopen?
Vialle LPI op drie poten
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Vialle LPI op drie poten
Verstopte injectoren zie je ook nog wel eens.
-
sjak
- Geregistreerd lid
Niet aannemen, zeker weten moet je.Wouter schreef:Zit hier met een 900NG M98 2.0i die op benzine perfect loopt. Met een check engine lampje weliswaar, moet nog uitgelezen worden, maar lijkt me niet echt de oorzaak.
Begin bij de basis: de ontsteking nalopen. Gas heeft een hoger vlampunt dan benzine, en is daarom veel gevoeliger voor defecten aan de ontsteking.
Daarna luchtfilter en indien aanwezig LPG-filter.
Als je het dan nog niet hebt gevonden, eventueel naar gasboer met uitleesapparatuur.
-
Wouter
- Donateur (2x)

@Sjak: Helemaal mee eens, basics eerst. Bougies, rotor en verdelerkap liggen al klaar. Bougiekabels zijn nog vrij nieuw.