motor blijft lopen op gas bij contact uit
-
klaashalma
- Geregistreerd lid
motor blijft lopen op gas bij contact uit
Als ik mijn contact af zet en hij loopt op gas stopt de motor niet zelfs als ik de sleutel er uit haal op benzine geen probleem. Het betreft een oude 900I Wie kan me een tip geven?
-
Azul
- Geregistreerd lid
Re: motor blijft lopen op gas bij contact uit
Dag Klaas,
Kun je iets specifieker zijn betreffende het model? Praat je over een 900I (dus 900OG) of een 900i? Van de laatste heb je de 16V en de 8V.
Kun je iets specifieker zijn betreffende het model? Praat je over een 900I (dus 900OG) of een 900i? Van de laatste heb je de 16V en de 8V.
-
klaashalma
- Geregistreerd lid
Hallo: Het is een 900I 8V uit "87 volgens mij is het gassysteem ook uit "87 ,kan er nog niet achter komen wat voor type of merk.
Kan geen gaspomp vinden, gaat bij het starten volgens mij wel klep bij gastank open en benzinepomp loopt ook (w,s,)
Overschakelen naar benzine gaat erg moeizaam ,moet veel gas geven.
Heb je hier iets aan?
Zoals je merkt ben ik geen automonteur, maar ik heb de auto geheel gedemonteerd en vraag me af of het de moeite nog is deze op te knappen._(heb wel een complete donor staan,is wel een 16V uit 92)
Kan geen gaspomp vinden, gaat bij het starten volgens mij wel klep bij gastank open en benzinepomp loopt ook (w,s,)
Overschakelen naar benzine gaat erg moeizaam ,moet veel gas geven.
Heb je hier iets aan?
Zoals je merkt ben ik geen automonteur, maar ik heb de auto geheel gedemonteerd en vraag me af of het de moeite nog is deze op te knappen._(heb wel een complete donor staan,is wel een 16V uit 92)
-
klaashalma
- Geregistreerd lid
Sorry,het is een 900i
-
Azul
- Geregistreerd lid
Vreemd probleem. Weet niet zo snel een oplossing. Gaspomp heb je waarschijnlijk niet.
Als je de auto op de LPG stand zet, dan wordt vaak bij een k-jet de benzinepomp uitgeschakeld.
De gasrelais worden kort bekrachtigd als je het contact op aan zet. Als je doorstart worden de relais weer bekrachtigd totdat de motor aanslaat en dan blijven de relais defintief bekrachtigd. Stopt nu de motor (door wat voor reden dan ook) dan moeten de relais afvallen. Dat is een veiligheid.
Zet je het contact uit, dan moeten de relais afvallen. Daarnaast zal de ontsteking ook ophouden. Bij jou wordt blijkbaar de onsteking op benzine wel uitgeschakeld en op LPG niet.
Ik zou eerst de bekabeling van de LPG installatie eens goed nalopen en alle relais testen.
Als je de auto op de LPG stand zet, dan wordt vaak bij een k-jet de benzinepomp uitgeschakeld.
De gasrelais worden kort bekrachtigd als je het contact op aan zet. Als je doorstart worden de relais weer bekrachtigd totdat de motor aanslaat en dan blijven de relais defintief bekrachtigd. Stopt nu de motor (door wat voor reden dan ook) dan moeten de relais afvallen. Dat is een veiligheid.
Zet je het contact uit, dan moeten de relais afvallen. Daarnaast zal de ontsteking ook ophouden. Bij jou wordt blijkbaar de onsteking op benzine wel uitgeschakeld en op LPG niet.
Ik zou eerst de bekabeling van de LPG installatie eens goed nalopen en alle relais testen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

heb je iets losgehaald en weer (verkeerd) vastgezet
-
archibald
- Geregistreerd lid
Haal eens alle zekeringen van de verlichting uit. Knipperlichten en alarmlichten ook. Zelfs het relais van hoofdlichten. Gewoon uittrekken.
Dan nog eens proberen. Noteer wel even welke amp waar zat natuurlijk.
Iets houdt de +54 kring en daardoor de +30 van je contact open lijkt me.
De +50 kring valt schijnbaar wel uit bij contact af waardoor het relais van de benzinepomp opent en de auto stilvalt bij rijden op benzine. Dat zou dan wel zijn na nog even nalopen tot de druk eraf is (?)
Ik denk maar luidop hoor...
maar foute lampjes hebben al wel meer merkwaardige effecten veroorzaakt.
Dan nog eens proberen. Noteer wel even welke amp waar zat natuurlijk.
Iets houdt de +54 kring en daardoor de +30 van je contact open lijkt me.
De +50 kring valt schijnbaar wel uit bij contact af waardoor het relais van de benzinepomp opent en de auto stilvalt bij rijden op benzine. Dat zou dan wel zijn na nog even nalopen tot de druk eraf is (?)
Ik denk maar luidop hoor...
maar foute lampjes hebben al wel meer merkwaardige effecten veroorzaakt.
-
brinky
- Donateur

Da's onzin. Bobine krijgt een +15... die is over contact geschakeld. Zet je je contactslot op 0, krijgt de bobine geen spanning meer.willeme 1 schreef:misschien ooit een voedingstoring voor de lpg installatie die ze opgelost hebben met een draadje naar de bobine om daar de voeding vandaan te halen
-
brinky
- Donateur

Ah, bedoel je dat... zou idd kunnen.
-
klaashalma
- Geregistreerd lid
Bedankt voor jullie reactie,s.
Was even niet in de mogelijkheid te reageren,heb alle relais door gemeten.
Zal weer even verder zoeken ,kijken of de voeding inderdaad rechtstreeks geleverd wordt en anders op de punten meten door jullie genoemd.
Wil hem voor de APK doen maar dat zal zo niet goed gaan denk ik.
Was even niet in de mogelijkheid te reageren,heb alle relais door gemeten.
Zal weer even verder zoeken ,kijken of de voeding inderdaad rechtstreeks geleverd wordt en anders op de punten meten door jullie genoemd.
Wil hem voor de APK doen maar dat zal zo niet goed gaan denk ik.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Toevallig kort geleden een achterlichtje (verkeerd) vervangen? 21/5W in een 5W-fitting? Daar schijn je ook dergelijke problemen van te kunnen krijgen toch?
(Edit: zie dat archibald ook al in deze richting wijst)
(Edit: zie dat archibald ook al in deze richting wijst)