bougies

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
keesvanputten
Geregistreerd lid

bougies

Bericht door keesvanputten » di 16 aug, 2011 21:11

--

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: gesmolten bougies 9-5 aero

Bericht door millerman » di 16 aug, 2011 22:56

Ze zouden geschikt moeten zijn, maar ik zou zeker aanraden om koudere bougies te monteren bij LPG. Die 6-serie is eigenlijk al één stapje te warm. Ik heb er helaas geen bron bij, maar ik ben ooit het verhaal tegengekomen dat Saab de 7-serie voor standaard motoren gebruikte en daarom voor de Aero-motoren dezelfde bougies in iridium variant wilde hebben. NGK heeft echter de 7-serie iridium-serie uit de handel genomen. Saab moest daarom kiezen tussen 6 en 8, waarbij de gekozen is voor de 6. Die eigenlijk een stapje te heet wordt. Bij LPG wordt het nog heter, dus is de 6-serie niet ideaal. Ik heb echter nog nooit een gesmolten bougie gezien! Ze zouden doorgaans wat eerder zwart aan moeten slaan.

Helaas dus geen bronnen, maar hopelijk heb je hier wat aan als start van je zoektocht. Succes!

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 16 aug, 2011 23:30

Verplaatst naar de LPG sectie.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 17 aug, 2011 0:33

keesvanputten schreef:
Ik heb dit bewust gepost in een besloten forumdeel, om te voorkomen dat jan en alleman (verzekeringsmij etc.) meeleest. Hopelijk wordt dat toegestaan.
Was dat verplaatsen in dit specifieke geval echt hard nodig, Erik? TS heeft een legitieme reden om buiten het openbare deel van het forum te blijven.

Ivo

keesvanputten
Geregistreerd lid

Bericht door keesvanputten » wo 17 aug, 2011 8:49

Heb de openingpost maar verwijderd.

Millerman, thnx voor je reactie!

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 17 aug, 2011 9:53

zoiets kan je ook krijgen van de arm lopen op lpg, alhoewel dan meestal ook de kleppen eruit branden. Installatie wel goed afgesteld?

Plaats reactie