Hallo
Ik heb een saab 93 1.8T uit 2006 (hirsch getuned ca. 190 pk) met een LPG installatie (inbouw vanaf begin).
Bij vol gas begint de auto te stotteren alsof er ovoldoende brandstof aanvoer is. Bij het rijden op benzine heb ik hier geen problemen mee.
Heeft iemand een idee wat het precies betreft ?
km stand = 137000 km
betreft een vialle systeem
laatste grote beurt bij 120.000 km bij een vakgarage (incl bougies vervangen)
INMIDDELS WEER WAT VERDER MET DANK AAN BOERTIEN WEZEP 26/08/2011
De hirsch perfomance tuning vraagt bij volgas 100% inspuiting terwijl mijn lpg installatie van vialle uit 2006 maar 80% inspuiting aankan. Dit terwijl ik de Saab dealer meerdere malen en expliciet gevraagd heb of de tuning wel kon icm mijn LPG. Wat nu te te doen?
stotteren bij vol gas
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Re: stotteren bij vol gas
Laat eerst je ecu eens uitlezen. Kan te arm mengsel zijn.
Zeker omdat je aangeeft de problemen niet op benzi.e te hebben.
Maar voor de techneuten hier is meer info nodig.
Merk installatie, wat voor bougies, km stand, wanneer laatste beurt enz.enz.
Zeker omdat je aangeeft de problemen niet op benzi.e te hebben.
Maar voor de techneuten hier is meer info nodig.
Merk installatie, wat voor bougies, km stand, wanneer laatste beurt enz.enz.
-
Gyttja
- Geregistreerd lid
Is dit altijd zo? of een nieuw probleem?
Die van mij staat zo afgesteld na de tuning dat de LPG pomp met echt VOL gas het net niet bij kan benen.
Als ik vol wil zet ik hem gewoon snel even over op benzine, maar bij mij stottert hij eigenlijk niet op LPG maar komt er een error in het display (aangepaste suite).
Die van mij staat zo afgesteld na de tuning dat de LPG pomp met echt VOL gas het net niet bij kan benen.
Als ik vol wil zet ik hem gewoon snel even over op benzine, maar bij mij stottert hij eigenlijk niet op LPG maar komt er een error in het display (aangepaste suite).
-
sjak
- Geregistreerd lid
Het kan ook ontstekings-gerelateerd zijn, 17.000km op de bougies, kan afhankelijk van type te veel zijn. En gas stelt hogere eisen aan de ontsteking dus...
-
arjenvp
- Geregistreerd lid
[]je hebt zelf een 93 hirsch met vialle lpi en deze geeft geen problemen? uit welk jaar is je vialle systeem?
Reden: Quote verwijderd
-
neet01
- Geregistreerd lid
Hay,
Laat eens bij Vialle tjekken.Kan ook een Lpi injector storing zijn, HAd ik avanf het begin een hoop ellende mee. Inclusief eigenwijze gasboeren en
tuningsbedrijf.
Succes.
Greetz, René
Laat eens bij Vialle tjekken.Kan ook een Lpi injector storing zijn, HAd ik avanf het begin een hoop ellende mee. Inclusief eigenwijze gasboeren en
tuningsbedrijf.
Succes.
Greetz, René