Stijgend verbruik

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
savaan76
Geregistreerd lid

Stijgend verbruik

Bericht door savaan76 » do 13 okt, 2011 15:46

De laatste maand is mijn verbruik ineens sterk gestegen, van 1 op 9.2 naar 1 op 7,8. Het gekke is dat ik rond die tijd ook mijn turbo en bougies vervangen heb (of laten vervangen). Tot ik mijn standaard bougies verwisselde voor nieuwe NGK BCR8ES had ik bijna continu de ce melding en misfires. Na het wisselen van de bougies gaat dat goed maar schiet mijn verbruik omhoog. Lekker goedkoop op LPG maar ik doe nu effectief 250 km op een tank :x

Snap wel dat nu het kouder wordt het verbruik iets omhoog gaat maar dit is wel heel gek.

Iemand enig idee hoe het kan komen?

Groet Sander

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Stijgend verbruik

Bericht door millerman » do 13 okt, 2011 15:50

Tank je altijd bij hetzelfde merk of station?

savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » do 13 okt, 2011 15:57

Ja bij de OK aan de a27.

Zit net te denken dat hij misschien ook meer verbruikt juist omdat ik een andere turbo heb en onopgemerkt meer vraag van mijn auto?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 13 okt, 2011 16:48

Dat zou zo maar kunnen, maar dan is het opzich best een groot verschil nog. Tenzij je merkt dat je inderdaad flink meer gas geeft tegenwoordig. Probeer eens een tank op de cruise control te rijden met stabielere snelheid over de ritjes. Je kunt ook proberen eens ergens anders te tanken, kan ook verschil uitmaken. Ik tank zelf altijd BK-gas. De keren dat ik iets anders heb getankt, ging mijn verbruik ook omhoog gek genoeg. Dus ik probeer maar niets anders meer, tenzij ik in het buitenland ben.

savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » do 13 okt, 2011 19:20

Ik bedenk me net dat ik de laatste tijd wel een paar keer lpg in Maarn getankt heb dus daar ga ik eerst eens mee stoppen, toch wel een goede hint!

Groetjes Sander

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 13 okt, 2011 19:42

dit verbuik is extreem hoog, zelfs als ik pittig rijd haal ik de 7,8 niet
dat kan toch niet aan het gas liggen
en het kan toeval zijn dat dit gebeurt tijdens een andere ingreep
succes savaan met zoeken

savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » do 13 okt, 2011 19:56

Mijn rijstijl is ook vooral doorrijden maar ik ben niet echt anders gaan rijden voor mijn gevoel. Hiervoor had ik een 900NG 2.0i en daar was mijn verbruik op benzine ook 1 op 8 :oops:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 13 okt, 2011 20:21

ReinRoel schreef:zelfs als ik pittig rijd haal ik de 7,8 niet

1 op 10 op benzine is vrij normaal, minus 20% extra voor de LPG zit je op 1 op 8. Met mijn Aero rij ik ook 1 op 8 op LPG, en ik hou er echt geen vreemde rijstijl op na...

Als ik het zo hoor heb je een unieke auto, Roel. 5 ton op dezelfde gas-injectoren en 1 op 8 haal je niet eens bij een pittige rijstijl :-S+

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 13 okt, 2011 20:52

He Garret, volgens mij was ik moe toen ik dit topic las en 9,2 liter per 100km omwissel voor 1 op 9,2: is wat anders.

mijn oude saab is ter ziele: 560.000 km waarvan 550.000 op gas (en idd zelfs injectoren) en meestal rustigaan. verbruik 1 op 10, 1 op 9,5.
mijn huidige saab op benzine (zonder lpg) en met veel pk's en pittige rijstijl :O: 1 op 11, 1 op 10

Savaan: kan het dat de pomp altijd in standje 2 (hoogtoeren) staat? dat kun je horen achterin.

Plaats reactie