lekkende benzine pomp saab 99'84 op LPG
-
Westef
- Geregistreerd lid
lekkende benzine pomp saab 99'84 op LPG
Beste Saabmensen,
Ik rijd nu ca een half jaar op LPG, naar volle tevredenheid. Starten is nooit een probleem, echter de laatste tijd na het wegrijden een sterke benzine lucht. Vervolgens alle slangen gecontroleerd, en benzine aansluitingen even aangedraaid. Dit een paar keer evenals de schroefjes v.h. membraam benzinepomp. Uiteindelijk met een beetje kit het membraam opnieuw gemonteerd. Het probleem voorgelegd aan de LPG inbouwer. Hij geeft aan evt. een electr. benzinepomp te monteren, met een terugvoerleiding naar de tank. Zijn er mensen met dezelfde ervaring c.q. aardige suggesties?
Ik rijd nu ca een half jaar op LPG, naar volle tevredenheid. Starten is nooit een probleem, echter de laatste tijd na het wegrijden een sterke benzine lucht. Vervolgens alle slangen gecontroleerd, en benzine aansluitingen even aangedraaid. Dit een paar keer evenals de schroefjes v.h. membraam benzinepomp. Uiteindelijk met een beetje kit het membraam opnieuw gemonteerd. Het probleem voorgelegd aan de LPG inbouwer. Hij geeft aan evt. een electr. benzinepomp te monteren, met een terugvoerleiding naar de tank. Zijn er mensen met dezelfde ervaring c.q. aardige suggesties?
-
tonke40
- Donateur (10x)

Re: lekkende benzine pomp saab 99'84 op LPG
Lekt de pomp nu nog steeds ?
Als dat het geval is lijkt het mij beter om die eens te vervangen door een nieuw exemplaar ipv het aanbrengen van een electrische pomp.
Mocht het toch de pomp niet zijn dan eerst eens verder speuren naar de herkomst van de benzinegeur want een electrische pomp zal dat niet verhelpen.
Als dat het geval is lijkt het mij beter om die eens te vervangen door een nieuw exemplaar ipv het aanbrengen van een electrische pomp.
Mocht het toch de pomp niet zijn dan eerst eens verder speuren naar de herkomst van de benzinegeur want een electrische pomp zal dat niet verhelpen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

je moet je benzineafsluiter zo plaatsen, dat wanneer je op lpg rijdt de benzine via de retourleiding teruggepompt wordt naar de tank.
dan loopt je pomp niet droog en/of zit ie niet tegen de afsluiter te persen
en dan nog willen ze wel eens gaan lekken en dan koop je gewoon weer een nieuwe
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12006" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12005" onclick="window.open(this.href);return false;
dan loopt je pomp niet droog en/of zit ie niet tegen de afsluiter te persen
en dan nog willen ze wel eens gaan lekken en dan koop je gewoon weer een nieuwe
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12006" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12005" onclick="window.open(this.href);return false;
-
sjak
- Geregistreerd lid
Waarom staat deze topic trouwens in LPG-deel, is toch een benzine-probleem
Benzine-onzin eraf slopen, je rijdt toch op gas. Benzine zorgt alleen maar voor storingen (bv lekkages, en bij sommige motortypes kan de benzine in je carter komen en zo je olie gevaarlijk verdunnen, gevolg motor aan gort) en soms erger (brandgevaar!).
Op de plek van de benzinetank kan je nog een cilindrisch tankje kwijt.
Benzine-onzin eraf slopen, je rijdt toch op gas. Benzine zorgt alleen maar voor storingen (bv lekkages, en bij sommige motortypes kan de benzine in je carter komen en zo je olie gevaarlijk verdunnen, gevolg motor aan gort) en soms erger (brandgevaar!).
Op de plek van de benzinetank kan je nog een cilindrisch tankje kwijt.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik snap al dat gedoe met elektrische pompen enzo niet, een nieuwe pomp kost 3 tientjes oid en die gaan niet meer stuk omdat je het membraan kunt vervangen (de originele gaan op den duur allemaal stuk en kun je niet repareren).
Benzine tank er af halen kleven ook nadelen aan, zoals beperkt verkrijgbaar in sommige landen, 's nachts bijna nergens LPG te verkrijgen, etc. Ik zou toch altijd op benzine willen kunnen rijden. Al was het maar omdat er origineel een benzine systeem in zit. Dat mag dan niet ontbreken in mijn ogen.
Benzine tank er af halen kleven ook nadelen aan, zoals beperkt verkrijgbaar in sommige landen, 's nachts bijna nergens LPG te verkrijgen, etc. Ik zou toch altijd op benzine willen kunnen rijden. Al was het maar omdat er origineel een benzine systeem in zit. Dat mag dan niet ontbreken in mijn ogen.
-
sjak
- Geregistreerd lid
Inderdaad, in Scandinavië, Spanje en Liechtenstein is gas lastig verkrijgbaar, als dat regelmatige bestemmingen zijn, dan is het handig om een werkend benzinesysteem erin te houden.
Maar ik zie zo vaak dat mensen jaren niet op benzine rijden met hun oldtimer, en als ze het dan proberen, dat alles intussen verlept, lek etc. is. M.i. ben je dan zonder beter af dan met.
Maar ik zie zo vaak dat mensen jaren niet op benzine rijden met hun oldtimer, en als ze het dan proberen, dat alles intussen verlept, lek etc. is. M.i. ben je dan zonder beter af dan met.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Vergeet ook België niet te vermelden.
Na 21.00 is het hier ook vrij moeilijk om LPG te tanken.
Ik zou ook nooit een benzinetank wegnemen.
Stel dat er wat aan je LPG installatie moet vervangen worden, dan kan
je altijd nog een tijdje op benzine rijden.
Soms start je ook moeilijker op LPG bij lage temperaturen.
Dan is benzine toch wel handig.
Ik probeer sowieso om af en toe op benzine te rijden om te voorkomen dat er problemen
gaan optreden.
Die benzinelucht zou trouwens even goed door de ontluchting kunnen komen op de tank.
Het rubber dat de slang voor de ontluchting op zijn plek houdt, was bij mijn 99
helemaal onbruikbaar geworden waardoor hij niet goed meer afsloot.
Na 21.00 is het hier ook vrij moeilijk om LPG te tanken.
Ik zou ook nooit een benzinetank wegnemen.
Stel dat er wat aan je LPG installatie moet vervangen worden, dan kan
je altijd nog een tijdje op benzine rijden.
Soms start je ook moeilijker op LPG bij lage temperaturen.
Dan is benzine toch wel handig.
Ik probeer sowieso om af en toe op benzine te rijden om te voorkomen dat er problemen
gaan optreden.
Die benzinelucht zou trouwens even goed door de ontluchting kunnen komen op de tank.
Het rubber dat de slang voor de ontluchting op zijn plek houdt, was bij mijn 99
helemaal onbruikbaar geworden waardoor hij niet goed meer afsloot.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

sapp en ik geven volgens mij alleen maar aan dat een pompje maar 30 euries kost en willen de eigenaar behoeden voor extra dure kosten!
mijn volgorde zou zijn;
1 dus eerst kijken op de benzinepomp daadwerkelijk lekt
2 en kijken of de aansluiting wel volgens de juiste volgorde heeft.
3 kijken of de stank niet ergens anders vandaan komt wat saabman oppert
@ willeme een elektrisch pompje heb ik er ook wel eens op gehad en die prutsen wij er zo tussen, maar als je dit in de garage laat doen ben ik bang dat de eigenaar ge... gaat worden
als je nog goedkoper wilt, gewoon de slangen van de pomp en doorverbinden die hap, of boutje m8 en m8 of m6 erin
mijn volgorde zou zijn;
1 dus eerst kijken op de benzinepomp daadwerkelijk lekt
2 en kijken of de aansluiting wel volgens de juiste volgorde heeft.
3 kijken of de stank niet ergens anders vandaan komt wat saabman oppert
@ willeme een elektrisch pompje heb ik er ook wel eens op gehad en die prutsen wij er zo tussen, maar als je dit in de garage laat doen ben ik bang dat de eigenaar ge... gaat worden
als je nog goedkoper wilt, gewoon de slangen van de pomp en doorverbinden die hap, of boutje m8 en m8 of m6 erin
-
Westef
- Geregistreerd lid
Hey,
Bedankt voor jullie adviezen. De lekkage betreft toch, ook bij het monteren van een nieuwe pomp, het membraam. Steeds weer even de schroefjes wat aandraaien zorgde dan wel dat de lekkage even stopte, maar het bleef behelpen en de gevolgen hadden groot kunnen zijn met al die druppeltjes benzine tussen de drukgroep/koppelingsplaat... Het verwijderen van de hele benzine aanvoer is mij wat te drastisch, en heb als alternatief gekozen voor een electrische pomp.
Gr. Frans
Bedankt voor jullie adviezen. De lekkage betreft toch, ook bij het monteren van een nieuwe pomp, het membraam. Steeds weer even de schroefjes wat aandraaien zorgde dan wel dat de lekkage even stopte, maar het bleef behelpen en de gevolgen hadden groot kunnen zijn met al die druppeltjes benzine tussen de drukgroep/koppelingsplaat... Het verwijderen van de hele benzine aanvoer is mij wat te drastisch, en heb als alternatief gekozen voor een electrische pomp.
Gr. Frans
-
(R)ed
- Lid van verdienste
@Willeme1, waar te koop en van welk merk is de pomp?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ik heb er een besteld.
Volgende week eens er in klussen! ben ik meteen van alle benzine kwalen verlost.
Volgende week eens er in klussen! ben ik meteen van alle benzine kwalen verlost.